
Cultura popular. La mostra ens convida a endinsar-nos en un recorregut gegant per descobrir anècdotes, dades i curiositats, algunes poc o gens conegudes.
Barcelona ciutat gegant. 600 anys de festa i tradició vol ser un dels eixos vertebradors dels sis-cents anys de gegants a Barcelona, on es pugui tenir una perspectiva de 360º sobre la història, la tradició, el present i el futur del món geganter com a element emblemàtic de les nostres festes populars.
Hi trobareu diversos gegants inactius de Barcelona, així com els gegants de la Ciutat del 1984 i del 1999, els caps originals restaurats dels gegants vells de la Casa de la Caritat i altres sorpreses.
A més a més, la mostra vol aprofundir en el coneixement del món dels gegants i de les persones que en tenen cura, i descobrir anècdotes i curiositats al voltant de les grans figures festives de la ciutat, contextualitzant-ho tot al llarg de la història.
Horaris
Període | Dies | Hores | Preus | |
---|---|---|---|---|
Del 30 maig al 16 juny |
Dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte, diumenge i festius |
de 10.00 h a 20.00 h |
Entrada Gratuïta | |
Del 17 juny al 30 setembre |
Entrada general: 5 €
Reduïda (caldrà acreditar la condició): 3.50 € - Persones de 16 a 29 anys - Persones de 65 anys o més - Titulars targeta rosa reduïda - Persones a l'atur - Titulars del carnet de familia nombrosa o monoparental - Titulars del carnet de Biblioteques de Barcelona - Famílies màxim 2 adults, sempre que un sigui tutor legal
Gratuïta (caldrà acreditar la condició): - El 1r diumenge de cada mes de 10 a 20 h - Tots els diumenges de 15 a 20 h - Menors de 16 anys - Registrats al programa Gaudir+BCN - Titulars targeta rosa gratuïta - Titulars passi metropolità d'acompanyant d'un discapacitat - Carnet de l'ICOM - Membres acreditats Ass. Museòlegs Catalunya - Professors ensenyament reglat acreditats - Professors ensenyament reglat quan aconpanyin grups d'estudiants - Els guies turístics en lexercici de la seva feina - Els periodistes acreditats - Titulars targeta BCN Card - 11 de febrer (Santa Eulàlia) - 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) - 24 i 25 de setembre (Mare de Déu de la Mercè) | |||
De l'1 octubre al 30 abril |
De dimarts a dissabtes |
de 10:00 h a 19:00 h | ||
Diumenge i festius Tancament 25 desembre, 26 desembre, 1 gener i 6 gener |
de 12.00 h a 19.00 h |
Altres
- Se celebra a:
- Museu Etnològic i de Cultures del Món *Parc Montjuïc.
"Barcelona, ciutat gegant. 600 anys de festa i tradició" vol ser un dels eixos vertebradors dels sis-cents anys de gegants a Barcelona, on es pugui tenir una perspectiva de 360º sobre la història, la tradició, el present i el futur del món geganter com a element emblemàtic de les nostres festes populars.
A més a més, l'exposició, vol aprofundir en el coneixement del món dels gegants i de les persones que en tenen cura, i descobrir anècdotes i curiositats al voltant de les grans figures festives de la ciutat, contextualitzant-ho tot al llarg de la història.
En commemoració als sis-cents anys d'existència provada documentalment de gegants festius tant a la ciutat de Barcelona com a Europa, aquesta mostra explica com la realitat festiva ha evolucionat al llarg dels segles, dotant-se de nous significats fins al punt que els gegants han esdevingut una de les icones indiscutibles de la identitat de la festa barcelonina.
Les primeres referències documentals de gegants a Barcelona les trobem vinculades a la processó que se celebrava amb motiu de la festa del Corpus Christi. En el Llibre de les solemnitats de Barcelona apareix citat que l'any 1424 va concórrer a la processó un Rey David ab lo Giguant, entre altres representacions teatralitzades que depenien del comú, sense cap mena de dubte, un gegant Goliat. Aquesta referència documental és, ara per ara, la primera que fa esment d'un gegant processional a Europa.
Museu Etnològic i de Cultures del Món *Parc Montjuïc
- Adreça:
- Passeig de Santa Madrona, 16*22
- Districte:
- Sants-Montjuïc
- Barri:
- el Poble-sec
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Des de 30/05/2024 al 19/10/2025
Telèfon
- Tel.:
- 932563484
També et pot interessar...
-
Exposició 'Plantes, remeis i apotecaris. El jardí medieval del monestir de Pedralbes'
- On:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició "Penique Productions"
- On:
- sala principal
- Quan:
- 15/03/2026
-
Exposició "50 anys del congrés de cultura catalana"
- On:
- Centre Cívic Tomasa Cuevas - Les Corts
- Quan:
- Del 01/10/2025 al 31/10/2025
-
Exposició "Com dissenyar una revolució: La via xilena al disseny"
- On:
- Disseny Hub Barcelona
- Quan:
- Del 02/07/2025 al 16/11/2025
-
Exposició "Miguel Milá. Dissenyador (pre)industrial"
- On:
- Disseny Hub Barcelona
- Quan:
- Del 19/06/2025 al 28/09/2025
-
Exposició 'El bronzejat: Una moda perillosa'
- On:
- Casal de Barri Verdun
- Quan:
- Del 14/07/2025 al 31/07/2025
-
Exposició "Raíz y sueños: II encuentro de la red de pintores hondureños en España"
- On:
- Centre Cívic Can Verdaguer
- Quan:
- Del 05/09/2025 al 30/09/2025
-
Exposició 'Sardenya. L'illa megalítica'
- On:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Quan:
- Del 16/04/2025 al 02/11/2025
-
Exposició "Montjuïc"
- On:
- Casal de Barri Can Baró - El Pirineu
- Quan:
- Del 01/10/2025 al 30/10/2025
-
Exposició 'El meu barri, la meva mirada'
- On:
- Centre d'Atenció Primària La Pau
- Quan:
- Del 29/10/2025 al 26/11/2025
-
Exposició permanent del Museu Picasso
- On:
- Museu Picasso
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Prehistòries. Catalunya abans de Catalunya'
- On:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Bosc inundat'
- On:
- CosmoCaixa Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Estiu als Museus: Visita guiada a la Col·lecció de Carrosses Fúnebres
- On:
- Cementiris de Barcelona - Col·lecció de Carrosses Funeràries
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició permanent 'Estudi - biblioteca de Frederic Marès'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició "Les joguines de la nostra infantesa"
- On:
- Centre Cívic Trinitat Vella
- Quan:
- Del 04/11/2025 al 29/11/2025
-
Exposició permanent 'Gabinet del col·leccionista'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició "Todos los mares, todos los males"
- On:
- Centre Cívic Barceloneta
- Quan:
- Del 07/05/2025 al 25/07/2025
-
Exposició col·laborativa: 'Un barri ple d’artistes'
- On:
- Casal de Barri Espai Antoni Miró Peris
- Quan:
- Del 01/07/2025 al 31/07/2025
-
Exposició "La solicitud des de l´ abstracte i figuratiu"
- On:
- Casal de Barri Espai Putxet
- Quan:
- Del 04/09/2025 al 26/09/2025