Aquesta exposició presenta l'últim treball d' Alfredo Costa Monteiro (Porto, 1964): una instal·lació concebuda a partir de la immersió en el fons instrumental i documental de la col·lecció del Museu de la Música, realitzada entre 2023 i 2025. La mostra indaga sobre la pervivència dels materials, les estructures de classificació, els mecanismes de registre i els límits del que és arxivable.
Tocar, enregistrar, classificar i compondre van ser les accions que van estructurar Fragments d'oblit, una peça electroacústica creada l'any 2023 a partir de l'enregistrament de sons d'alguns dels instruments de la col·lecció del Museu de la Música, conservats en les reserves, i primera part d'aquest projecte.
Aquesta segona immersió en la col·lecció proposa conservar només una d'aquestes accions: la de classificar, però aquesta vegada de dues maneres distintes: una d'aleatòria i l'altra de sistemàtica.
Aquestes classificacions s'apliquen a dos arxius fragmentaris, un de sonor i un altre de visual, que funcionen de manera independent i que són rastres de la identitat d'aquests instruments i de les seves imperfeccions, que el pas del temps inexorable ha acabat per emmudir.
Les fitxes de classificació exposades són completament heterogènies. Esdevenen una mena de catàleg ontològic que revela, entre altres detalls, algunes de les imperfeccions que constitueixen el concepte germinal d'aquest arxiu sonor: un arxiu constituït de sons excedents de la primera peça i sotmesos a un sistema de reproducció aleatori. Un sistema que desfà aquest ordre i evita qualsevol mena de taxonomia interna.
Fragments d'un segon oblit està, doncs, composta per l'atzar, per fragments que valen per les seves propietats i no per la seva pertinença, creua i fins i tot confon referències, sense cap mena de preferència, en un intent de desvincular el so de la seva representació.
Schedule
Days | Hours | Preus | Observation | |
---|---|---|---|---|
Dimarts i dimecres |
de 10:00 h a 18:00 h |
Entrada general: 6 €
Entrada reduïda: 4.5 € · Persones de 16 a 29 anys · Carnet Jove · Persones a l'atur · Majors de 65 anys · Tarjeta rosa reduïda · Famílies nombroses i monoparentals · Abonats OBC general · Carnet de biblioteques · Grups d'adults (entre 10 i 25 persones)
Entrada gratuïta: · Menors de 16 anys . Registrats al programa Gaudir+BCN · Grups d'estudiants acompanyats pels professors · Professors acreditats · Targeta rosa gratuïta · Guies turístics · Membres ICOM · Membres Associació de Museòlegs de Catalunya · Passi metropolità d'acompanyant · Diumenges de 15 a 20 h · 1r diumenge de mes · Dijous de 18 a 21 h · 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) . 21 de juny (Día de la Música) · 24 de setembre (la Mercè) |
Inauguració: dijous 15 de maig, 19 hores, en col·laboració amb Festival LEM | |
Dijous |
de 10:00 h a 21:00 h | |||
Divendres, dissabte i diumenge, 24 setembre,
12 octubre i 1 novembre excepte 24 juny, 15 agost i 11 setembre |
de 10:00 h a 19:00 h | |||
La Nit dels Museus 2025: 17 de maig |
de 19.00 h a 01.00 h |
Entrada Gratuïta |
Others
- Occur on:
- Sala d'Exposicions Temporals.
Museu de la Música - L'Auditori - Sala d'Exposicions Temporals
- Address:
- C Lepant, 150
- District:
- Eixample
- Neighborhood:
- el Fort Pienc
- City:
- Barcelona
- When
- From 15/05/2025 to 09/11/2025
Phone number
- Tel.:
- 932563650
You may also be interested in...
-
L'Aventura de conèixer - Exposicions: Exposició "Hic Sunt Dracones. Quins -i com- són els grans dracs literàris de la història"
- Where:
- Biblioteca Bon Pastor - Josefina Castellví
- When:
- Del 04/06/2025 al 04/07/2025
-
"L'Ou com Balla 2025. Corpus": Catifa floral a la Parròquia de Santa Madrona
- Where:
- Parròquia de Santa Madrona
- When:
- Del 15/06/2025 al 22/06/2025
-
Exposició de pessebres al Temple del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo
- Where:
- Parròquia del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo - Basílica
- When:
- Permanent event
-
Exposició "La revolució de l'aigua a Barcelona. Aigua corrent i ciutat moderna,1867-1967"
- Where:
- Aula Ambiental de la Casa de l'Aigua de Trinitat Nova
- When:
- Permanent event
-
'Sónar 2025' Festival de Música Avançada i New Art de Barcelona: Congrés "Sónar D"
- Where:
- Fira Barcelona - Palau de Congressos *Pavelló 5
- When:
- Del 12/06/2025 al 14/06/2025
-
Exposició 'Interrogar Barcelona. De la industrialització al segle XXI'
- Where:
- Oliva Artés. Museu d'Història de Barcelona
- When:
- Permanent event
-
Exposició '7 vaixells, 7 històries'
- Where:
- Museu Marítim de Barcelona
- When:
- Permanent event
-
Exposició "Veus de dones"
- Where:
- Casal Mas Guinardó
- When:
- Del 05/05/2025 al 30/05/2025
-
Exposició 'Monestir de Pedralbes. Els tresors del monestir'
- Where:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- When:
- Permanent event
-
"Festa Major del Guinardó": Exposició '32a convocatòria: Les Àvies i els Avis escriuen contes i els infants els dibuixen'
- Where:
- Casal Mas Guinardó
- When:
- Del 16/05/2025 al 23/05/2025
-
"L'Ou com Balla 2025. Corpus": Catifa del Corpus a càrrec de la Parròquia de Sant Ambrós
- Where:
- Parròquia de Sant Ambrós
- When:
- 22/06/2025
-
Exposició 'Passat, present i futur de la diversitat sexual i de gènere'
- Where:
- Centre Cívic Vil·la Florida
- When:
- Del 02/06/2025 al 30/06/2025
-
"Festa Major de Fort Pienc": Exposició 'Cartell de Festa Major'
- Where:
- Centre Cívic Ateneu Fort Pienc
- When:
- Del 13/06/2024 al 15/06/2025
-
Setmana tèxtil: Exposició "250 aniversari de l´escola d´art i disseny Llotja”
- Where:
- Centre Cívic Vil·la Urània
- When:
- Del 06/06/2025 al 28/06/2025
-
"L'Ou com Balla 2025. Corpus": Catifa floral a la Parròquia de Santa Maria del Taulat i Sant Bernat Calbó
- Where:
- Itinerari: Can Saladrigas, c. Joncar, rbla. Poblenou, c. Pujades fins l’església de Santa Maria del Taulat
- When:
- 22/06/2025
-
Cicle Primavera Verda 2025: Visita guiada i taller amb Jordi Coll
- Where:
- Centre Cívic El Coll - La Bruguera
- When:
- 29/05/2025
-
Festa Major de la Dreta de l’Eixample: Exposició 'Engalanem els carrers de la nostra Festa Major'
- Where:
- Espai Infantil (Interior d’illa de la Biblioteca Sofia Barat)
- When:
- Del 23/05/2025 al 25/05/2025
-
Taller 'Viatge a les exposicions de Barcelona' *NOU*
- Where:
- Centre Cívic Urgell
- When:
- Del 29/04/2025 al 27/06/2025
-
Exposició 'Abracem l'antiracisme'
- Where:
- Centre Cívic Cotxeres Borrell
- When:
- Del 02/06/2025 al 25/06/2025
-
Exposició 'Encadenats'
- Where:
- Centre Cívic La Cadena
- When:
- Del 05/06/2025 al 27/06/2025