
Còmic. Un recorregut cronològic per l’obra de Ware a través de peces originals, animacions, objectes i escultures.
Chris Ware (Omaha, Nebraska, 1967) dibuixa des de petit o, com ell mateix diu, escriu amb vinyetes. Ware ha experimentat i innovat amb el llenguatge i la narrativa del còmic durant tota la vida: des dels quaderns de dibuix, passant per les icòniques portades de la revista The New Yorker, fins a les seves tres obres essencials: Jimmy Corrigan, Building Stories i Rusty Brown.
Chris Ware. Dibuixar és pensar ens acosta a l'univers creatiu d'un artista emotiu, artesà i minuciós, influït pels orígens de còmic, la música ragtime i l'arquitectura, que ha narrat de manera brillant les emocions humanes, el racisme, el consumisme o els efectes de la política en la vida quotidiana. Segons Ware, «dibuixar és pensar», perquè el dibuix ens connecta amb el pensament i la memòria.
L'exposició finalitza amb un espai de creació col·lectiva que s'inspira en una de les obres més icòniques de Chris Ware, Building Stories, i trasllada la història a Barcelona. Una retícula gegant de vinyetes en blanc cobreix les parets. Qualsevol persona hi pot dibuixar accions, records, somnis o detalls, i participar en la construcció d'una història basada en les tècniques de Ware
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
Dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge i festius |
de 10.00 h a 20.00 h |
Entrada general: 6 €
(entrada a 1 exposició)
Entrada 2 exposicions: 8 €
Entrada reduïda: - 4 € (1 €xposició) - 6 € (2 €xposicions) . Carnet Jove . Carnet de Biblioteques . Famílies nombroses i monoparentals . Grups (mínim de 15 persones) . Jubilats . Menors de 25 anys
Entrada gratuïta: . Diumenges de 15.00 a 20.00 (cal reserva prèvia) . Aturats . Carnet de docent . Amics del CCCB . Jubilats amb Targeta Rosa . Membres de l'ICOM . Menors de 12 anys . Periodistes acreditats . Carnet de Discapacitat . 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) . 24 de setembre (Festes de la Mercè) |
Es recomana comprar l'entrada per internet |
Altres
- Se celebra a:
- Sala d'Exposicions.
Aquesta exposició convida a recórrer cronològicament l’obra d’aquest mestre de la historieta de la mà d’una àmplia selecció d’obra original, animacions, objectes i peces escultòriques, posant el focus en la seva invenció de llenguatge.
Cal·lígraf de la vinyeta. Artesà d’ambició catedralícia. Poeta de la solitud contemporània. Cronista del present fracturat de la societat nord-americana. Infatigable renovador de formes. Agosarat explorador de la memòria personal i col·lectiva. Arquitecte de la musicalitat gràfica. Apassionat coneixedor enciclopèdic dels orígens de la historieta. Formalista dotat d’una aclaparadora mirada empàtica. Orfebre del temps narratiu. Dissenyador de corrents de consciència. Mestre de l’ slapstick existencial. Esteta d’allò inefable. Tradicionalista postmodern. Arqueòleg de temps perduts. Gramàtic de llenguatges futurs. Constructor d’inabastables laberints narratius. Subministrador constant d’obres mestres. Chris Ware és un artista que, definitivament, ha marcat un punt i apart en l’evolució del mitjà on ha desenvolupat la seva obra: una historieta que, en les seves mans, ha experimentat un salt radical que no pocs analistes han comparat amb el que va experimentar l’expressió literària de la mà del James Joyce d’ Ulisses.
Nascut a Omaha (Nebraska), format com a artista a Texas i resident a Chicago –de manera significativa, la ciutat on el còmic nord-americà va començar a reivindicar el seu potencial per l’expressió adulta i la narrativa complexa a principis del segle XX–, Chris Ware es va donar a conèixer a començaments dels anys noranta a través de la seva pròpia revista Acme Novelty Library. Jimmy Corrigan (2000), la seva multipremiada primera obra de llarg alè, convertia l’experiència de l’abandonament en clau d’una saga familiar que s’estenia entre l’Exposició Universal de Chicago del 1893 i el present. La caixa Fabricando historias (2012) seguia les trajectòries vitals dels habitants d’un vell edifici construint una complexa narrativa sense un ordre de lectura marcat. A Rusty Brown (2019), obra encara en procés, Ware utilitza l’estructura fractal dels floquets de neu per posar en relació una heterogènia nòmina de personatges marcats per la pèrdua, la malenconia i el fracàs vital en els paisatges de Nebraska.
Aquesta exposició convida a recórrer cronològicament l’obra d’aquest mestre de la historieta de la mà d’una àmplia selecció d’obra original, animacions, objectes i peces escultòriques, posant el focus en la seva invenció de llenguatge. El seu gust pel ragtime i les arquitectures carregades de memòria, les seves influències, els vessants més polítics i incòmodes del seu discurs, l’anàlisi minuciosa dels seus recursos expressius i una atenta mirada al seu geni narratiu de la mà de l’escriptora Zadie Smith conformen alguns punts essencials d’aquest viatge a l’univers interior d’un veritable clàssic contemporani.
Un projecte original de Chris Ware amb la participació de la Galerie Martel
Comissari de l’adaptació al CCCB: Jordi Costa
Una coproducció del CCCB i FICOMIC
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - Sala d'Exposicions
- Adreça:
- Carrer de Montalegre, 5
- Districte:
- Ciutat Vella
- Barri:
- el Raval
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Des de 03/04/2025 al 09/11/2025
Telèfon
- Tel.:
- 933064100
També et pot interessar...
-
Exposició 'Sala Univers'
- On:
- CosmoCaixa Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Prehistòries. Catalunya abans de Catalunya'
- On:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Quan:
- Acte permanent
-
Festival Enfocats 2025: Exposició 'Sostenint futurs'
- On:
- Espai Francesca Bonnemaison - Centre de Cultura de les Dones Francesca Bonnemaison
- Quan:
- Del 08/05/2025 al 29/05/2025
-
Festival Enfocats 2025: Exposició 'Gènesi: fotografia d'un futur alternatiu', de Sibux i Jordi Bofill Cunillera
- On:
- Centre Cívic Pati Llimona
- Quan:
- Del 15/05/2025 al 28/06/2025
-
Exposició 'Bosc inundat'
- On:
- CosmoCaixa Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Estiu als Museus: Visita guiada a la Col·lecció de Carrosses Fúnebres
- On:
- Cementiris de Barcelona - Col·lecció de Carrosses Funeràries
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició permanent 'Col·lecció d'escultura'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
La Nit dels Museus: Jornada de portes obertes al Museu Nacional d'Art de Catalunya
- On:
- Museu Nacional d'Art de Catalunya
- Quan:
- 17/05/2025
-
Exposició permanent sobre la història del temple del Sagrat Cor del Tibidabo
- On:
- Parròquia del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo - Basílica
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Plantes, remeis i apotecaris. El jardí medieval del monestir de Pedralbes'
- On:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Quan:
- Acte permanent
-
La Nit dels Museus: Jornada de portes obertes a l'Arxiu Fotogràfic de Barcelona
- On:
- Arxiu Fotogràfic de Barcelona
- Quan:
- 17/05/2025
-
La Nit dels Museus: Jornada de portes obertes a l'Espai Subirachs
- On:
- Espai Subirachs - Poblenou
- Quan:
- 17/05/2025
-
La Nit dels museus: Jornada de portes obertes al Museu Picasso
- On:
- Museu Picasso
- Quan:
- 17/05/2025
-
Exposició permanent 'Gabinet del col·leccionista'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
Festival Enfocats 2025: Exposició "La gente… ¿qué gente?”, de La Europa del Aborigen
- On:
- Centre Cívic Pati Llimona
- Quan:
- Del 15/05/2025 al 28/06/2025
-
Exposició 'Realism Now'
- On:
- Museu Europeu d'Art Modern
- Quan:
- Del 27/09/2024 al 30/05/2025
-
Exposició 'Marta Palau. Els meus camins són terrestres'
- On:
- Museu Tàpies
- Quan:
- Del 27/02/2025 al 17/08/2025
-
Exposició "Pep Montserrat"
- On:
- Centre Cívic Urgell
- Quan:
- Del 15/05/2025 al 18/07/2025
-
Exposició "From The Center", d'Eugènia Balcells
- On:
- Museu Nacional d'Art de Catalunya
- Quan:
- Del 08/05/2025 al 14/09/2025