La segona planta acull l´exposició permanent, on el visitant pot conèixer la història de més de 130 anys de la Casa Vicens, en el seu context social, cultural i artístic, així com el manifest imprescindible de l´obra del geni i la seva anticipació al modernisme.
Un audiovisual complet mostra el creixement de la Barcelona d´aquells anys, amb el pla Cerdà d´urbanisme i la construcció de l´Eixample i el passeig de Gràcia, la integració de la vila de Gràcia a la ciutat, el tramvia, el moviment de la Renaixença catalana, els jocs florals, la restauració i la febre de l´or, entre d´altres. Amb informació sobre les noves formes de vida de les noves classes socials i els nous gustos culturals de la burgesia pel teatre, la música, l´òpera, la literatura, la pintura, la moda i l´inici del denominat estiueig i de com el senyor Manuel Vicens, paradigma de família burgesa, encarrega la seva casa d´estiueig al jove arquitecte Antoni Gaudí.
També s´hi podrà descobrir quins van ser els inicis de l´arquitecte abans de projectar la Casa Vicens, les fonts i influències intel·lectuals de les que va beure durant la seva formació i en acabar els estudis, així com els projectes previs a la construcció de la casa: projectes d´estudiant, per a la ciutat, litúrgics, els seus primers edificis, projectes de mobiliari, entre d´altres.
Una de les peces d´interès de l´exposició és la reproducció del Manuscrit de Reus, en què Gaudí, poc avesat a l´escriptura i a posar paraules als seus pensaments, critica i opina sobre l´arquitectura. Hi anota des de comptes fins a diverses reflexions sobre l´arquitectura i l´ornamentació. D´aquest quadern resulta fonamental el full titulat «La casa pairal», un dels pocs textos conservats en què Gaudí mostra els seus pensaments i on il·lustra el discurs vinculat a la primera casa i la seva concepció sobre la idea de casa: «la casa és la petita nació de la família», anota Gaudí.
L´exposició permanent també documenta exhaustivament la Casa Vicens com a manifest de l´obra de Gaudí i l´anticipació del modernisme: més enllà de ser un dels punts de partida de l´obra gaudiniana, l´arquitecte crea una obra innovadora i original que es diferencia del que s´havia construït anteriorment a Catalunya. La Casa Vicens esdevé un dels primers exemples de la renovació estètica de l´art i l´arquitectura que va tenir lloc a tot Europa a finals del segle xix. És una fita fonamental del modernisme, ja que s´hi troben els factors que ho sintetitzen: la inspiració clarament oriental, especialment en l´ús del color, en la ceràmica decorada utilitzada a l´exterior; la valoració dels materials en el seu estat original com la pedra, el maó, la ceràmica, la forja o la fusta; el valor de la textura i les seves capacitats expressives; les tècniques industrials, el rebuig de les fórmules establertes i l´interès per les formes de la natura, tant a l´exterior com a l´interior de la casa.
Horaris
Període | Dies | Hores | Preus | Observacions |
---|---|---|---|---|
De l'1 octubre al 31 octubre |
Cada dia |
de 10.00 h a 19.00 h |
Entrada general: 16 €
Entrada general de: 16 € Entrada reduïda: 14 € . Estudiant de 12 a 25 anys . Membres familia nombrosa . Gent gran (+ 65 anys . Persones amb discapacitat (un acompanyant gratuït) Entrada reduïda: 12 € . Biblioteques Barcelona . Carnet Jove Entrada gratuïta: . Nens fins a 11 anys . membres de l'ICOM . Club Super3 . Nit Europea dels Museus . Dia Internacional dels Museus . 22 de maig (Santa Rita)
Els preus a la taquilla tenen un increment de 2 € per persona |
Recorregut adaptat per a persones amb dificultat de mobilitat. |
De l'1 novembre al 31 març |
De dilluns a divendres excepte 7 desembre, 27 desembre, 28 desembre, 29 desembre i 30 desembre |
de 10.00 h a 15.00 h | ||
Dissabte i diumenge, festius i 7 desembre, 27 desembre, 28 desembre, 29 desembre i 30 desembre. Tancat 25 desembre i 6 gener |
de 10.00 h a 19.00 h | |||
Del 10 gener al 18 gener de 2022 |
Tots els dies tancat |
Tancada per a la realització de tasques de manteniment i restauració. |
Altres
- Se celebra a:
- Casa Vicens.
Casa Vicens
- Adreça:
- C Carolines, 18*24
- Districte:
- Gràcia
- Barri:
- la Vila de Gràcia
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Acte permanent
Web
- Web:
- http://www.casavicens.org
- Web venda d'entrades:
- https://casavicens.org/ca/compra-entrades/
També et pot interessar...
-
41è Saló "Còmic Barcelona"
- On:
- Fira Barcelona
- Quan:
- Del 31/03/2023 al 02/04/2023
-
Exposició "Mujeres faro"
- On:
- Centre Cívic Teixonera
- Quan:
- Del 07/03/2023 al 28/03/2023
-
Taller 'Visitem les exposicions'
- On:
- Centre Cívic Pere Pruna
- Quan:
- Del 27/04/2023 al 15/06/2023
-
Festa d'arquitectura de Nou Barris: RE-NATURALITEM els entorns de Can Valent
- On:
- Masia Can Valent
- Quan:
- 01/04/2023
-
Model. Festival d’Arquitectures de Barcelona
- On:
- Localització: Entorn del parc de les Glòries
- Quan:
- Del 20/04/2023 al 30/04/2023
-
Taller 'Visitem les exposicions'
- On:
- Centre Cívic Pere Pruna
- Quan:
- Del 26/01/2023 al 23/03/2023
-
8 de març. Dia Internacional de les Dones: Cicle feminista "a'DONA't 2023"
- On:
- Centre Cívic del Besòs i el Maresme
- Quan:
- Del 01/03/2023 al 31/03/2023
-
22è Festival Internacional de Creativitat, Art i Disseny Digital de Barcelona "OFFF Barcelona"
- On:
- Disseny Hub Barcelona
- Quan:
- Del 23/03/2023 al 25/03/2023
-
Taller 'El jardí d’històries menudes. Contes per obrir bé els ulls'
- On:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona - Jardí Botànic de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició col·lectiva temporal “Expónete”
- On:
- Agrupació Fotogràfica de Catalunya
- Quan:
- Del 14/03/2023 al 13/04/2023
-
Dia Internacional de les Dones: Exposició 'El poder de l’agulla: quan les dones fan pinya'
- On:
- Associació Ancora Promoción Cultural del ámbito de la Dona
- Quan:
- Del 08/03/2023 al 30/03/2023
-
8 de març. Dia Internacional de les Dones: Exposició comunitària "Les veus de les Dones"
- On:
- Centre Cívic del Bon Pastor
- Quan:
- Del 08/03/2023 al 31/03/2023
-
Exposició 'Sobreviure a un món insegur'
- On:
- Centre Cívic Teixonera
- Quan:
- Del 17/04/2023 al 30/04/2023
-
Exposició virtual 'Emocions'
- On:
- Centre Cívic Teixonera
- Quan:
- Del 17/04/2023 al 23/06/2023
-
8M, Dia Internacional de les Dones: Exposició 'Referent és nom de Dona'
- On:
- Centre Cívic Drassanes
- Quan:
- Del 02/03/2023 al 30/03/2023
-
8 de març. Dia Internacional de les Dones: Exposició 'Plaers i corporalitats dissidents'
- On:
- Espai Jove Palau Alòs
- Quan:
- Del 16/03/2023 al 29/03/2023
-
Exposició 'Els republicans i la Primera República a l’Arús'
- On:
- Biblioteca Pública Arús
- Quan:
- Del 13/04/2023 al 15/06/2023
-
Exposició "Passenger Tales"
- On:
- Espai Jove La Bàscula
- Quan:
- Del 03/03/2023 al 11/04/2023
-
Visita comentada a l'exposició 'Colors del món' i menú degustació
- On:
- CosmoCaixa Barcelona
- Quan:
- Del 11/03/2023 al 25/03/2023
-
8 de març. Dia Internacional de les Dones: Exposició 'Jo dona'
- On:
- Casal de Barri del Raval
- Quan:
- Del 09/03/2023 al 01/04/2023
Si vols fer una esmena sobre aquesta activitat...fes-nos-la saber