El Museu presentarà a la Sala Oval una gran instal.lació en vídeo de l’Eugènia Balcells (Barcelona, 1943). Creada a la ciutat de Nova York entre els anys 1980 i 1982, From the center és una obra fonamental tant en la trajectòria de l’artista com en la història del vídeoart. Aquesta obra de gran complexitat tècnica i riquesa de significats evoca els grans monuments megalítics de l’antiguitat, és un “Stonehenge electrònic”, en paraules de l’artista. Per la seva qualitat i importància en la perspectiva històrica de l’art contemporani català, la Generalitat l’ha adquirida recentment per a la col·lecció Nacional d’Art Contemporani i forma ja part de les col·leccions del MNAC.
Els 12 monolits situats en cercle conformen un gran panòptic transitable i ofereixen una suma de mirades parcials a l’entorn que, en el seu conjunt, representen una voluntat de contemplació unitària i absoluta del món. La filmació́ de totes les imatges va ser feta al llarg de dos anys des d’un únic punt fix situat al terrat d’un edifici en el centre de Manhattan, en la cantonada de Broadway amb Grand St. Els sons i les músiques de cadascun dels dotze canals van ser creades per encàrrec de l’Eugènia Balcells per l’artista, músic i pioner de so Peter Van Riper (1942-1998). La suma dels dotze canals de vídeo i de so generen un espai intens i complex.
Amb un llenguatge propi de la contemporaneïtat i les noves cultures de la imatge, From the Center enllaça amb l’ambició poètica i filosòfica del romanticisme i el somni de connectar empàticament amb l’univers. La combinació de tecnologia i espiritualitat, juntament amb la reflexió sobre la mirada i la visió, fan d’aquesta obra un treball que no només té un interès històric sinó que també pot ser accessible i significatiu des de la perspectiva del nostre present. Cal assenyalar també les possibles relacions amb les grans màquines de visió mística que són les pintures romàniques, nucli de la col·lecció del museu.
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
De dimarts a dissabtes |
de 10:00 h a 20:00 h |
Entrada general: 12 €
Combinada: 20 € (MNAC + Poble Espanyol) Tarifes reduïdes 8.4 €: - Estudiants - Grups d'estudiants o escolars sense reserva prèvia acompanyats per mestres o professors - Famílies (2 adults + 1 menor) - Carnet família nombrosa - Grups d'adults
Bus Turístic i Barcelona City Tour, 20% de descompte Joves amb el Carnet Jove, 50% de descompte
Abonament anual MNAC: 18 € Articket: 38 € Entrada gratuïta: - Menors de 16 anys - Majors de 65 anys - Persones a l'atur acreditades - Dissabtes (a partir de les 15 h) - Professors acreditats - Grups d'estudiants o escolars amb reserva prèvia acompanyats per mestres o professors - Membres de l'ICOM - Primer diumenge de mes - 11 de febrer (Santa Eulàlia) - 18 de maig(Dia Internacional dels Museus) - 11 de setembre (Diada Nacional) - 24 de setembre (la Mercè)
Entrada bàsica: 2 € Permet l'accés a l’edifici, les terrasses-mirador i realitzar la visita autoguiada pels espais de l’edifici |
L'entrada és vàlida per a dos dies durant un mes a partir de la data de compra Les visites de grups cal concertar-les per telèfon | |
Diumenge i festius excepte 1 maig |
de 10:00 h a 15:00 h |
Altres
- Se celebra a:
- Museu Nacional d'Art de Catalunya.
Museu Nacional d'Art de Catalunya
- Adreça:
- C Mirador Palau Nacional, 6*10
- Districte:
- Sants-Montjuïc
- Barri:
- el Poble-sec
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Des de 08/05/2025 al 14/09/2025
També et pot interessar...
-
Exposició 'Interrogar Barcelona. De la industrialització al segle XXI'
- On:
- Oliva Artés. Museu d'Història de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Taller 'Viatge a les exposicions de Barcelona' *NOU*
- On:
- Centre Cívic Urgell
- Quan:
- Del 29/04/2025 al 27/06/2025
-
Exposició "La revolució de l'aigua a Barcelona. Aigua corrent i ciutat moderna,1867-1967"
- On:
- Aula Ambiental de la Casa de l'Aigua de Trinitat Nova
- Quan:
- Acte permanent
-
'Sónar 2025' Festival de Música Avançada i New Art de Barcelona: Congrés "Sónar D"
- On:
- Fira Barcelona - Palau de Congressos *Pavelló 5
- Quan:
- Del 12/06/2025 al 14/06/2025
-
Exposició de pessebres al Temple del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo
- On:
- Parròquia del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo - Basílica
- Quan:
- Acte permanent
-
Visita a l'exposició permanent 'Col·lecció d'escultura Gabinet del col·leccionista Estudi-biblioteca de Frederic Marès'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
"L'Ou com Balla 2025. Corpus": Catifa del Corpus a càrrec de la Parròquia de Sant Ambrós
- On:
- Parròquia de Sant Ambrós
- Quan:
- 22/06/2025
-
"Festa Major de Fort Pienc": Exposició 'Cartells de Festa Major'
- On:
- Centre Cívic Ateneu Fort Pienc
- Quan:
- Del 05/06/2024 al 15/06/2025
-
"L'Ou com Balla 2025. Corpus": Catifa floral a la Parròquia de Santa Maria del Taulat i Sant Bernat Calbó
- On:
- Itinerari: Can Saladrigas, c. Joncar, rbla. Poblenou, c. Pujades fins l’església de Santa Maria del Taulat
- Quan:
- 22/06/2025
-
Exposició 'Passat, present i futur de la diversitat sexual i de gènere'
- On:
- Centre Cívic Vil·la Florida
- Quan:
- Del 02/06/2025 al 30/06/2025
-
Exposició 'Monestir de Pedralbes. Els tresors del monestir'
- On:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició '7 vaixells, 7 històries'
- On:
- Museu Marítim de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició ''L'aigua es mou"
- On:
- Centre Cívic l'Elèctric
- Quan:
- Del 07/07/2025 al 26/07/2025
-
Visita guiada a l'exposició "Aquelles petites coses"
- On:
- Centre Cívic Joan Oliver - Pere Quart
- Quan:
- 09/07/2025
-
Orgull LGBTIQ : Exposició "Chicos malos, hombres tristes y perros negros", de David Urazán Figueredo
- On:
- Espai Jove Palau Alòs
- Quan:
- Del 08/05/2025 al 05/06/2025
-
L'Aventura de conèixer - Exposicions: Exposició "Hic Sunt Dracones. Quins -i com- són els grans dracs literàris de la història"
- On:
- Biblioteca Bon Pastor - Josefina Castellví
- Quan:
- Del 04/06/2025 al 04/07/2025
-
Exposició 'Coco Fusco. He après a nedar en sec'
- On:
- Museu d'Art Contemporani de Barcelona
- Quan:
- Del 23/05/2025 al 11/01/2026
-
Convocatòria "La teva primera exposició: porta el teu art a l’espai!"
- On:
- Joves de les Corts
- Quan:
- Del 03/06/2025 al 28/06/2025
-
Setmana tèxtil: Exposició "250 aniversari de l´escola d´art i disseny Llotja”
- On:
- Centre Cívic Vil·la Urània
- Quan:
- Del 06/06/2025 al 28/06/2025
-
Exposició "Joan Brossa. La sensació mental d’una felicitat completa"
- On:
- Fundació Joan Brossa - Centre de les Arts Lliures
- Quan:
- Del 09/11/2023 al 20/07/2025