Exposició “Souvenir?”

Volver

En col·laboració amb la  Barcelona Design Week presentem l'exposició "Souvenir?", una reflexió sobre l'objecte de record feta pels alumnes d'ELISAVA.

Aquesta mostra presenta una col·laboració entre Amics de la Rambla i Elisava, Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona (UVic-UCC) en el marc de la iniciativa "La Rambla Inventa i de l'assignatura "Projecte Context: Gift Collection", del tercer curs del Grau en Disseny i Innovació.

La Rambla Inventa forma part del projecte "La Rambla, un nou model de Turisme Urbà2023 -2027", amb el que Amics de La Rambla vol reflexionar sobre el model de turisme de Barcelona i augmentar l'estima, la vinculació i el coneixement que el públic local té del seu carrer més (des)conegut. La Rambla sempre ha estat, i vol continuar sent, l'altaveu per mostrar les energies creatives del barri. Amb aquesta col·laboració Amics de La Rambla vol proposar un nou objecte de record pensat i dissenyat a Barcelona, creat a la ciutat i que ens representi.

21 joves dissenyadors i dissenyadores han repensat el concepte de souvenir a través de la tradició cultural catalana, el simbolisme, la narrativa i la materialitat com a motors del disseny, generant una col·lecció d'objectes per al record que reflecteixen l'essència i l'autenticitat local de Barcelona, i en particular La Rambla. Per enriquir el procés de disseny i enfortir la connexió amb l'artesania local, l'alumnat participant ha treballat amb quatre artesans, que han ofert els seus coneixements i recursos per produir els prototips funcionals.

Paral·lelament, s'ha desenvolupat una peça editorial col·lectiva on els i les participants presenten el seu treball acompanyat de reflexions sobre els temes clau abordats en els seus projectes.

Aquesta iniciativa neix d'una col·laboració publicoprivada pionera a la ciutat, Amics de La Rambla, juntament amb GetYourGuide, el principal portal en línia d'experiències, l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, han impulsat una sèrie d' activitats per  promoure un canvi de relat a La Rambla. El projecte anomenat "La Rambla, un nou model de turisme urbà" consta de  set línies d'actuació pel període de 2023 a 2027 i recull un mateix objectiu,  enfortir la imatge del passeig i retornar La Rambla als barcelonins.

Horarios

Otros

Se celebra en:
Palau Moja.

Palau Moja

Dirección:
C Portaferrissa, 1
Distrito:
Ciutat Vella
Barrio:
el Barri Gòtic
Ciudad:
Barcelona
Dónde
Palau Moja
Cuándo
De 09/10/2025 a 17/10/2025

También puede interesarte...