
Les Beques Guasch Coranty són anuals i tenen com a objectiu ajudar i incentivar els projectes de creació i recerca dels estudiants de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona que hagin superat un mínim de crèdits de grau o estiguin inscrits en els programes oficials de postgrau.
Els tres projectes seleccionats en la convocatòria de 2024-2025, al càrrec d'una comissió avaluadora constituïda per Maria Dolors Tapias, Xavier Ristol i Marc Anglès, es mostren avui a l'Espai Vestíbul i l'Espai Oficina de La Capella com a culminació del procés de producció dels projectes becats en aquesta darrera edició.
Meritxell Cañas. Una llar en baixa resolució
Una llar en baixa resolució és una proposta que explora la relació entre el món digital i el físic a través de la ceràmica i la intel·ligència artificial. Dona forma a un diàleg entre allò digital i allò matèric, en què escultures de ceràmica neixen dels renders d'una IA que intenta imaginar què és una llar. Entre l'atzar algorítmic i el gest humà, la instal·lació qüestiona com es construeixen i es deformen els imaginaris d'allò domèstic en l'era de les imatges generades per algoritmes, emmarcant-se en el context de Barcelona, on la idea de llar es difumina entre el desig i la precarietat.
Meritxell Cañas (Barberà del Vallès, 1999) Graduada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, la seva pràctica artística explora la translació entre el món digital i el físic, interrogant com allò virtual pot adquirir cos sense perdre la seva essència. Treballa traslladant imatges generades per algoritmes a materials tangibles, on el codi esdevé textura i el píxel esquerda. Actualment, experimenta amb la ceràmica per materialitzar el rastre d'allò digital en la seva fragilitat i permanència.
Natalia Ortega. We Don't Copy, We Match
We don't copy, we match pren la idea de la duplicitat com un joc d'afinitats: dues coses que es troben, s'acompanyen i/o s'alteren. Allò doble aquí funciona com un punt des del qual generar associacions; una relació sensible que creua allò que es reconeix en l'altre per proximitat latent. Treballar amb materials, imatges i objectes que, quan entren en diàleg, despleguen un univers on unes peces es fan a unes altres. D'aquesta coincidència o match sorgeix la potència com a eina: un marc flexible per explorar la materialitat i els processos creatius.
Natalia Ortega (Ronda, 2000) Desenvolupa la seva pràctica entre l'escultura i la imatge, prioritzant el procés i la insistència. Graduada en Belles Arts per la Universitat de Granada i amb pràctiques a Seventeen Gallery (Londres), va seguir la seva formació amb el Màster en Producció i Recerca Artística a la UB.
Marc Salas Armengol. Tres llimones a l'aspre d'una llosa
Tres llimones a l'aspre d'una llosa és una recerca sobre l'aproximació i el contacte, sobre la interacció entre els materials a l'estudi i la superfície pictòrica, entre el gest i el temps. Una exploració sobre la mateixa ontologia del procés pictòric.
El projecte se centra en el procés a l'estudi, s'interessa per les relacions que sorgeixen amb/entre els materials, els quadres, les superfícies, el cos i l'espai. Aprofundeix en allò més essencial de la pintura i la seva morfologia, l'aborda des de la materialitat com una cosa que dialoga amb l'espai i el cos.
Marc Salas Armengol (Sabadell, 2002) Graduat per la Universitat de Barcelona, la seva pràctica investiga el procés i l'acció en la pintura, i s'interessa per allò més essencial del mitjà. Treballa a partir de la relació amb/entre les coses, aborda la pintura des de la materialitat com una pràctica que dialoga amb l'espai i el cos.
Horarios
| Días | Horas | Preus | ||
|---|---|---|---|---|
|
De dimarts a dissabte |
de 12.00 h a 20.00 h |
Entrada Gratuïta | ||
|
Diumenge i festius excepte 25 Diciembre, 26 Diciembre, 1 Enero i 6 Enero |
d'11.00 h a 14.00 h |
Otros
- Se celebra en:
- La Capella.
La Capella
- Dirección:
- C Hospital, 56
- Distrito:
- Ciutat Vella
- Barrio:
- el Raval
- Ciudad:
- Barcelona
- Dónde
- La Capella
- Cuándo
- De 16/12/2025 a 18/01/2026
También puede interesarte...
-
Exposició 'Casa Vicens, la primera casa de Gaudí: manifest de la seva obra'
- Dónde:
- Casa Vicens
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició permanent 'Col·lecció Permanent del MEAM'
- Dónde:
- Museu Europeu d'Art Modern
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició permanent 'Gabinet del col·leccionista'
- Dónde:
- Museu Frederic Marès
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició permanent 'Col·lecció d'escultura'
- Dónde:
- Museu Frederic Marès
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició permanent sobre la història del temple del Sagrat Cor del Tibidabo
- Dónde:
- Parròquia del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo - Basílica
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'Bosc inundat'
- Dónde:
- CosmoCaixa Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Estiu als Museus: Visita guiada a la Col·lecció de Carrosses Fúnebres
- Dónde:
- Cementiris de Barcelona - Col·lecció de Carrosses Funeràries
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició permanent 'Estudi - biblioteca de Frederic Marès'
- Dónde:
- Museu Frederic Marès
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'Plantes, remeis i apotecaris. El jardí medieval del monestir de Pedralbes'
- Dónde:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició permanent del Museu Picasso
- Dónde:
- Museo Picasso
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'Sala Univers'
- Dónde:
- CosmoCaixa Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
8 de març. Dia Internacional de les Dones: Vermut 'Empodera’t XS' amb Muerta Sánchez DJ i inauguració de l’exposició "Té tela!"
- Dónde:
- Casal de Barri Can Travi de la Vall d'Hebron
- Cuándo:
- 07/03/2026
-
Exposició 'Prehistòries. Catalunya abans de Catalunya'
- Dónde:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició "Mostra fotogràfica del grup de dones: la dona al centre"
- Dónde:
- Centre Cívic Font de la Guatlla
- Cuándo:
- Del 04/03/2026 al 21/03/2026
-
Exposició "10 anys de senderisme a la Trinitat Vella. 'Mochileros de la Trini'"
- Dónde:
- Centre Cívic Trinitat Vella
- Cuándo:
- Del 12/01/2026 al 30/01/2026
-
Exposició "Exilis i migracions vs Memòria i identitat"
- Dónde:
- Centre Cívic Barceloneta
- Cuándo:
- Del 05/02/2026 al 27/02/2026
-
Exposició 'Ptolomeu, faraó d'Egipte. La descoberta del seu temple'
- Dónde:
- Fundació Arqueològica Clos - Museu Egipci de Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'Tutankhamon. Història d'un descobriment'
- Dónde:
- Fundació Arqueològica Clos - Museu Egipci de Barcelona
- Cuándo:
- Del 19/02/2024 al 30/06/2026
-
Exposició de petit format "Per si de cas"
- Dónde:
- Centre Cívic Can Felipa
- Cuándo:
- Del 08/01/2026 al 30/01/2026
-
Taller per a la gent gran 'Visitem exposicions d'art'
- Dónde:
- Centre Cívic La Sedeta
- Cuándo:
- Del 13/01/2026 al 25/03/2026