Obra autobiogràfica que combina una mirada personal valenta amb reflexions sobre la tradició de la dansa clàssica i la seva supervivència en el món actual. A través d'aquesta peça, Mar Aguiló proposa un autoexamen coreografiat que gira al voltant de la necessitat de prendre distància entre el seu cos i l'escenari. L'obra presenta un cos extenuat, desgastat per la pràctica i el temps, que es desplaça de l'espai escènic per repensar la seva funció i significat. El treball també qüestiona les exigències tradicionals de la dansa clàssica, que solen prioritzar la perfecció tècnica per sobre de l'experiència humana del ballarí. En aquest context, el cos esgotat no només reflecteix un estat físic, sinó que esdevé un símbol de resistència i transformació.
Mar Aguiló es va formar amb Maurice Béjart a Lausana (Suïssa); posteriorment va formar part de la Companyia Nacional de Dansa d'Espanya CND durant més de catorze anys, treballant amb figures com William Forsythe, Jiri Kylian, Nacho Duato, Mats Ek o Ohad Naharin, entre molts altres. El 2021 va gaudir d'una Residència de Creació als Teatros del Canal per crear la seva primera peça escènica de gran format, Stella. El 2022 va dirigir i coreografiar la gala dels Premis Max celebrada al Teatre Principal de Maó i la desfilada del dissenyador Juan Duyos per a la Mercedes Fashion Week de Madrid. El 2023, el mateix any en què finalitza la seva llarga etapa com a intèrpret de la CND, presenta Swan, un solo interpretat per Clémence Gross (integrant del ballet de l'Òpera de París), i coproduït pels Teatros del Canal i el Teatre Principal de Palma.
Direcció artística i coreografia Mar Aguiló / Intèrpret i col·laboració coreogràfica Clémence Gross / Composició musical Aire i Okkre / Disseny il·luminació i escenografia Víctor Colmenero / Dramatúrgia Miguel Álvarez-Fernández / Disseny vestuari Andrea Pimentel / Acompanyament artístic María Jerez / Assistència tècnica Irene Cantero / Fotografia i vídeo Work in progress a Madrid Lourdes Cabrera / Teaser Work in progress amb Marion Barbeau Tirador Studio / Teaser amb Clémence Gross Omotesando / Fotografia cartell Alba Yruela / Fotografia Hugo De la Rosa / Producció Mar López i Mar Aguiló
Coproducció Teatros del Canal i Teatre Principal de Palma / Amb el suport Institut d'Estudis Baleàrics
Schedule
| Days | Hours | Preus | Observation | |
|---|---|---|---|---|
|
Dissabte |
a les 19.00 h |
Entrada general: 16 € |
Consultar descomptes a web |
Others
- Occur on:
- Sala Ovidi Montllor.
- Organised by:
- Associació Cultural la Poderosa.
Mercat de les Flors Centre de les Arts de Moviment - Sala Ovidi Montllor
- Address:
- Pl Margarida Xirgu, 1
- District:
- Sants-Montjuïc
- Neighborhood:
- el Poble-sec
- City:
- Barcelona
- When
- 01/11/2025
Phone number
- Tel.:
- 934261875
Website
You may also be interested in...
-
Concert d’inauguració de l’exposició de la Gent Gran del Districte
- Where:
- Centre Cívic Pere Pruna
- When:
- 11/12/2025
-
Lletra petita - Aperitius musicals: Espectacle musical 'Del mar a la terra', amb Brian Guilligan
- Where:
- Biblioteca Sagrada Família - Josep M. Ainaud de Lasarte
- When:
- 15/11/2025
-
"Festa Major de la Verneda de Sant Martí": Nit de Tapes al Mercat de Provençals
- Where:
- Mercat Provençals
- When:
- 08/11/2025
-
XXVIè Clàssica a Horta - Guinardó': Concert - Espectacle "Allegretto - Història de la música clàssica"
- Where:
- Centre Cívic Casa Groga
- When:
- 08/11/2025
-
Cicle "La Casa dels Cants": Concert "Estrena de Gabriela Ortiz" amb Cor de Cambra del Palau, Júlia Sesé & Xavier Puig
- Where:
- Palau de la Música Catalana - Petit Palau
- When:
- 21/03/2026
-
Cicle "Palau Fronteres": Concert "Ortiz, Matalon, Luna i Maiguashca" amb Frames Percussion
- Where:
- Palau de la Música Catalana - Petit Palau
- When:
- 27/01/2026
-
'Nits Màgiques' de la Casa Batlló
- Where:
- Casa Batlló
- When:
- Del 03/03/2025 al 31/10/2025
-
Tots Sants 2025: La Castanyada: Un espectacle i moltes castanyes
- Where:
- Centre Cívic Matas i Ramis
- When:
- 30/10/2025
-
Cicle "Tardes a les Golfes": Concert "Alba Haro & Javier Galiana"
- Where:
- Centre Cívic Casa Golferichs
- When:
- 28/11/2025
-
Cicle 'BCN Clàssics': Concert "‘El llac dels cignes’ i ‘El trencanous’", amb Vicent & ADDA Simfònica Alicante
- Where:
- Palau de la Música Catalana
- When:
- 17/12/2025
-
Cicle BCN Clàssics: Concert "'Simfonia fantàstica’ de Berlioz'", amb Barenboim, Orozco-Estrada & Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI
- Where:
- Palau de la Música Catalana
- When:
- 03/11/2025
-
Tots Sants 2025: Nit d'ànimes: Nit de concerts 'Marrameu'
- Where:
- Casal de Joves Guineueta *Masia de la Guineueta
- When:
- 31/10/2025
-
Concert "Jamboree Jazz Space"
- Where:
- Jamboree
- When:
- Del 27/10/2025 al 24/11/2025
-
Festival "Guitar Bcn 2026": Concert "Sexy Zebras"
- Where:
- Razzmatazz
- When:
- 21/02/2026
- Concert de Santa Cecília
-
El Petit Liceu: Espectacle "Miralls"
- Where:
- Gran Teatre del Liceu - Foyer del Liceu
- When:
- Del 27/12/2025 al 11/01/2026
-
Cicle de concerts 'Dijous Jazz a les Corts'
- Where:
- Centre Cívic Can Deu
- When:
- Del 03/09/2025 al 13/12/2025
-
Art Llobet 2025 Festival de les Arts i la Guitarra de Barcelona Miquel Llobet
- Where:
- Diferents espais i equipaments de la ciutat
- When:
- Del 18/10/2025 al 09/11/2025
-
Art Llobet 2025 Festival de les Arts i la Guitarra de Barcelona Miquel Llobet: Concert "Homenatge a Miquel Llobet - Ofrendes musicals"
- Where:
- Cementiri Poblenou
- When:
- 09/11/2025
-
Concerts i audicions del Carilló del Palau de la Generalitat
- Where:
- Edifici Palau de la Generalitat
- When:
- Permanent event