To search for entities and facilities or courses and workshops, access the complete BCN Guide.

‘Pantalla Pavelló’ és el cicle de cinema, projectat directament a sobre el travertí del Pavelló Mies van der Rohe que s’endinsa en la relació entre l’espai construït, els seus límits i les seves fronteres, i els habitants que hi resideixen, i com aquesta relació s’accentua i revela en la seva màxima expressió. L’arquitectura, i amb ella les ciutats, determina i influeix en la manera de viure de la mateixa manera que ho fan les nostres normes de convivència i les lleis que regulen les societats. Una reflexió sobre l’espai construït que ens envolta, les ciutats que volem i, per tant, la societat que desitgem.
Pantalla Pavelló presenta tres pel·lícules que aprofundeixen en l’exploració personal de fills i filles d’arquitectes de gran reconeixement internacional del segle XX:
- Dilluns 1 de juliol:
The Mies van der Rohes de Sabine Gisiger
A la dramàtica primera meitat del segle XX, quan el somni i el trauma estan tan junts, es juguen gairebé totes les possibilitats de l’existència moderna. Com es pot viure, com es pot estimar? Per a les dones, aquestes preguntes es plantegen de manera diferent.
Les dones del voltant de l’arquitecte Ludwig Mies van der Rohe -—la seva dona Ada, les seves tres filles Georgia, Marianne i Waltraut, i la seva parella Lilly Reich-— aprofiten les oportunitats de la nova era, però també experimenten les restriccions dels vells patrons. Quan Mies emigra als EUA el 1938, lluiten pel seu compte a través de la barbàrie de l’època nazi i la guerra. Les seves vides continuen dominades pel seu marit, pare i amant absents. Així ho explica la filla gran, Georgia van der Rohe, ballarina i actriu. La pel·lícula lia doóna vida en entrevistes de ficció basades exclusivament en declaracions autèntiques.
“THE MIES VAN DER R TheHE MiesIES van derVAN DER RohesOHES” és una història familiar emocionant i crea un retrat moral de l’edat moderna amb pel·lícules, imatges i documents privats, inèdits i oblidats des d’una perspectiva femenina.
- Dilluns 5 d'agost:
Concrete Love de Maurizius Staerkle-Drux
Gottfried Böhm és àmpliament considerat com l’arquitecte preeminent d’Alemanya. Fill d’un mestre constructor d’esglésies, és el patriarca d’una dinastia d’arquitectura moderna, a la qual ara pertanyen els seus fills Stephan, Peter i Paul. Amb la realització d’edificis destacats propis, els Böhm fills han aconseguit sortir de l’ombra del seu famós pare. Però la crisi del sector de la construcció alemany, entre altres coses, ha avivat el foc de la competència entre els germans. Gottfried, ara amb 94 anys, encara contribueix diàriament als projectes actuals. Amb la mort de la seva dona Elisabeth, també arquitecta i font d’inspiració per a tots els Böhms, la família perd el seu fil conductor emocional. La pel·lícula dibuixa un retrat íntim i puntual de la complexitat i la inseparabilitat de la vida, l’amor, la fe, l’art i l’arquitectura.
- Dilluns 2 de setembre:
Skin of Glass de Denise Zmekhol
La tercera pel·lícula del cicle és Skin of Glass Skin of gGlass, de Denise Zmekhol:
S Skin of glassKIN OF GLASS segueix el viatge de la directora Denise Zmekhol després de descobrir que l’obra més famosa del seu difunt pare com a arquitecte, un gratacels modernista de vidre al cor de São Paulo, afectuosament conegut com el Pele de Vidro Pele de Vidro (“Pell de vidre”), ha estat ocupada per centenars de famílies sense llar.
La pel·lícula entreteixeix delicadament allò personal i polític en una meditació poètica i cinematogràfica sobre el desplaçament, la desigualtat i la pèrdua. Arran d’una tragèdia impactant que va tenir lloc durant la producció de la pel·lícula, Zmekhol connecta amb els residents del Pele de Vidro Pele de Vidro i es troba cara a cara amb les conseqüències íntimes i humanes de l’explosió de la població i la crisi global de l’habitatge.
Schedule
Days | Hours | Preus | Observation | |
---|---|---|---|---|
7 juliol,
4 agost i 1 setembre |
a les 21.30 h |
Entrada general: 2 €
(per sessió) |
Durada: 2h |
Others
- Occur on:
- Pavelló Mies van der Rohe.
Institut Municipal Fundació Mies van der Rohe - Pavelló Mies van der Rohe
- Address:
- Avinguda de Francesc Ferrer i Guàrdia, 7
- District:
- Sants-Montjuïc
- Neighborhood:
- el Poble-sec
- City:
- Barcelona
- When
- From 07/07/2025 to 01/09/2025
Phone number
- Tel.:
- 932151011
You may also be interested in...
-
Cinefòrum Marinades: Cicle "Ras i Curt"
- Where:
- Sala Maremar
- When:
- Del 09/10/2025 al 11/12/2025
-
Cicle "Centenari Maurice Pialat"
- Where:
- Zumzeig Cinecooperativa
- When:
- Del 08/07/2025 al 31/07/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle "También esto pasará Marta Garrett"
- Where:
- Jardins de les Tres Xemeneies
- When:
- 23/07/2025
-
Cicle Tardor Solidària 'Dret a migrar': Projecció Pel·lícula "Bye bye Tiberias", de Lina Soualem
- Where:
- Centre Cívic La Sagrera La Barraca
- When:
- 09/10/2025
-
Arxiu Xcèntric
- Where:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- When:
- Del 01/01/2025 al 30/12/2025
-
Cinefòrum "Invisibles"
- Where:
- Casal de Barri de Trinitat Nova
- When:
- 25/07/2025
-
Activitat "Cinefòrum"
- Where:
- Centre Cívic Vil·la Urània
- When:
- Del 26/09/2025 al 19/12/2025
-
Cicle "Cinema en família": Projecció "Lola i el piano trencaclosques"
- Where:
- Centre Cívic Tomasa Cuevas - Les Corts
- When:
- 05/10/2025
-
Estiu als museus: Simfonies de ciutat - Projeccions d'estiu
- Where:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- When:
- Del 01/08/2025 al 31/08/2025
-
Cicle "Cinema documental musical": Projecció "Cuando te trazas una meta"
- Where:
- Centre Cultural Albareda
- When:
- 09/10/2025
-
"Festa Major de Sarrià": Dates de festa major
- Where:
- Carrers de Sarrià
- When:
- Del 03/10/2025 al 12/10/2025
-
"Llimonades 2025"
- Where:
- Centre Cívic Pati Llimona
- When:
- Del 26/06/2025 al 20/07/2025
-
Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat: Cinema "Buffalo kids"
- Where:
- Centre Cívic La Sedeta
- When:
- 03/12/2025
-
Cicle 'FilmoXica'
- Where:
- Filmoteca de Catalunya
- When:
- Del 01/01/2025 al 31/12/2025
-
25N Dia internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones: Docu forum: 'Resistències ecofeministes a l'extractivisme verd'
- Where:
- Centre Cívic Vil·la Urània - Aula Ambiental
- When:
- 13/11/2025
-
Cicle "Docs del mes": Projecció "Señor, llévame pronto"
- Where:
- Centre Cívic Tomasa Cuevas - Les Corts
- When:
- 30/10/2025
-
Cicle "Cinema asiàtic i projecció Anime": Projecció "Exhuma (Especial Halloween)"
- Where:
- Centre Cívic Tomasa Cuevas - Les Corts
- When:
- 07/11/2025
-
Barcelona Districte Cultural - Cicle 'Pantalla. Petit Cine Club': Projecció "Hola Frida!"
- Where:
- Centre Cívic del Bon Pastor
- When:
- 28/11/2025
-
Cicle "Cinema documental musical": Projecció "Disco Afrika: A Malagasy Story"
- Where:
- Centre Cultural Albareda
- When:
- 13/11/2025
-
Cicle "Vera Chytilová"
- Where:
- Filmoteca de Catalunya
- When:
- Del 01/07/2025 al 31/08/2025