
Ikebana (生花), sinònim de Kado (華道), és el tradicional i delicat art japonès de disseny floral que destaca la importància d'observar l'essència interior de la planta i expressar-ne la forma natural. Literalment, Kado significa "el camí de les flors" i té un contingut important de cerca de la bellesa a la natura ia l'interior de l'ésser humà.
Aquests cursos tenen com a objectiu aprendre a observar la natura i recrear la inclinació natural de les flors, basant-nos en l'asimetria i la simplicitat. El joc amb les proporcions de les línies, espais, colors i textures aporten la base de l'harmonia d'aquest art, on les estacions de l'any esdevenen un element primordial.
A través de la pràctica d'Ikebana aprendrem una forma d'estar presents al moment, de fer mindfulness -jo, aquí, ara- aconseguint benestar i tranquil·litat.
En aquests cursos pràctics de 6 sessions, d'una banda, introduirem a l'art de l'Ikebana nous alumnes i, d'altra banda, donarem continuïtat de més coneixement a l'alumnat que ja ha cursat amb nosaltres altres cursos anteriors. El coneixement que aporten els dos alumnes es retroalimenta de manera molt positiva. Aquest tipus de procés daprenentatge ha demostrat tenir resultats molt enriquidors.
Els conceptes que s'imparteixen són del nou estil Jiyuka de la Ikenobo School of Floral Art, Kyoto (Japó), l'Escola d'art floral més ancestral del Japó. Atesa la modernització de la societat global, l'Escola d'Ikenobo aposta per l'estudi del nou Jiyuka per desenvolupar la pràctica de l'Ikebana d'una manera més personal, natural i intuïtiva sobre la base de l'observació i la recerca de la força de la vida de les flors i tiges de plantes i arbres.
Programa:
Estudi de l'estil "Nou Jiyuka" de la Ikenobo School of Floral Art (Kyoto), l'Escola d'Art Floral japonès més ancestral del Japó.
Seguirem un itinerari formatiu en funció del nivell de cada alumne/a.
Realitzaran una composició cada dia amb materials vegetals vius i naturals de les estacions de primavera.
No és indispensable tenir coneixements previs d'Ikebana, però si en tens també ets benvingut/da! Treballarem i gaudirem en petits grups, per tant, la disparitat de nivells enriquirà l'experiència.
Professora: Anna Hernandez-Cortes Sensei és professora d'Ikebana.
- Quan
- Des de 10/04/2025 al 19/06/2025
Telèfon
- Tel.:
- 933680836
Web
També et pot interessar...1 / 7
-
TALLER TEMÀTIC COMBINAT - Viu cada moment - FUNDACIÓ MANS A LES MANS - De 14 a 17 anys - FUNDACIÓ MANS A LES MANS
- On:
- Fundació Privada Mans a les Mans
- Quan:
- Del 07/07/2025 al 18/07/2025
-
Taller 'Fotografia i quotidianitat'
- On:
- Centre Cívic Pati Llimona
- Quan:
- Del 29/04/2025 al 01/06/2025
-
Taller 'Fotografia gastronòmica'
- On:
- Centre Cívic Can Basté
- Quan:
- Del 08/05/2025 al 12/06/2025