
L'últim espectacle del coreògraf belga-marroquí, interpretat pels ballarins i ballarines del Ballet du Grand Théâtre de Genève i d'Eastman. Una exploració familiar que es combina amb un homenatge a Ihsane Jarfi, la víctima d'un crim racista i homòfob registrat a Bèlgica el 2012.
Els barcelonins esperen amb ànsia la nova actuació a la ciutat d'un dels grans de la dansa contemporània europea, un ballarí i coreògraf nascut a Anvers amb arrels al Marroc, que ha satisfet invariablement el públic local des del 2008, quan el van veure per primera vegada al Festival Grec de Barcelona amb Sutra, un espectacle amb els monjos del Temple Shaolin. Va ser una proposta multicultural i inusual, com moltes de les signades per un coreògraf innovador i especialment prolífic, un narrador i fabulista, que s'expressa a través de la dansa i és gairebé un pensador del moviment.
Després de passar per Barcelona amb coreografies com Dunas (amb María Pagés, al Grec 2010) o Puz/zle, amb la seva companyia, Eastman (Grec 2013), ara porta la companyia de la qual actualment és director artístic. El Ballet du Grand Théâtre de Genève interpreta per al públic barceloní una coreografia que continua la investigació familiar iniciada amb la creació del 2022 Vlaemsch (chez moi). Allà parlava de la seva mare i les seves arrels flamenques, però ara se centra, d'una banda, en explorar la figura d'un pare marroquí que va perdre de jove, però d'altra banda, en retre homenatge a la víctima d'un crim racista i homòfob a Lieja, on el 2012, un jove homosexual marroquí de 32 anys, Ihsane Jarfi, va ser assassinat.
La recerca de la pau interior, la fi dels conflictes i les múltiples identitats que coexisteixen dins de cadascun de nosaltres, però també el cicle infinit de destrucció i renaixement del món, són temes d'una proposta artística que es nodreix del ric paisatge musical desenvolupat pel compositor tunisià Jasser Haj Youssef; les escenografies sensorials d'Amine Amharech, que ens parlen de paisatges marroquins, i els vestits d'Amine Bendriouich, inspirats en vestits tradicionals berbers.
Una coproducció del Ballet du Grand Théâtre de Genève, Eastman, Théâtre du Châtelet, Théâtres de la Ville de Luxembourg, Tanz Köln, Internationaal Theater Amsterdam, Festspielhaus St. Pölten (AT), el Grec 2025 Festival de Barcelona i el Centre National des Arts Ottawa.
Coreografia: Sidi Larbi Cherkaoui · Escenografia: Amine Amharech · Vestuari: Amine Bendriouich · Música: Jasser Haj Youssef · Il·luminació: Fabiana Piccioli · Vídeo: Maxime Guislain · Dramatúrgia: El Arbi El Harti · Assistència a la coreografia: Manuel Renard, Pascal Marty, Patrick Williams Seebacher (TwoFace) · Disseny del so: Alexandre Dai Castaing · Interpretació musical: Fadia Tomb El-Hage, Mohammed el Arabi-Serghini (veu), Jasser Haj Youssef (viola d'amore), Gaël Cadoux (piano), Gabriele Miracle Bragantini (percussions), Yasamin Shahhosseini (oud).
Horaris
Període | Dies | Hores | Preus | Observacions |
---|---|---|---|---|
De l'11 juliol al 12 juliol |
Divendres i dissabte |
a les 22.00 h |
Entrada general: 35 €
Consulteu el detall de possibles descomptes al web del festival |
Durada: 90 min |
Altres
- Es venen les entrades a:
- Web Festival GREC.
Tot tipus d'entrades amb i sense descomptes.
- Oficina Ciutadana de la Cultura.
Tot tipus d'entrades amb i sense descomptes.
- Se celebra a:
- Teatre Grec.
- Organitzat per:
- Institut de Cultura de Barcelona.
- Grec Festival de Barcelona
Teatre Grec
- Adreça:
- Pg Santa Madrona, 36
- Districte:
- Sants-Montjuïc
- Barri:
- el Poble-sec
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Des de 11/07/2025 al 12/07/2025
Telèfon
- Informació:
- 933161000
Web
- Web:
- https://www.barcelona.cat/grec/ca
- Web venda d'entrades:
- https://www.barcelona.cat/grec/ca
També et pot interessar...
-
8a edició de la Festa Solidària pel Iemen
- On:
- Jardí de l’Antiga Estació de Magòria
- Quan:
- 01/06/2025
-
Festival "IBEROEXPERIA Sessions": Concert "Ácido Pantera"
- On:
- Club Sauvage - Sala-Escenari
- Quan:
- 30/05/2025
-
Temporada Gran Teatre del Liceu 2024 -2025
- On:
- Gran Teatre del Liceu
- Quan:
- Del 25/09/2024 al 31/07/2025
-
14a Mostra d'entitats i serveis per a persones grans de Nou Barris
- On:
- Plaça Virrei Amat i Felip II
- Quan:
- 31/05/2025
-
Òpera "Semiramide"(versió concert) , de Gioachino Rossini (1792—1868)
- On:
- Gran Teatre del Liceu
- Quan:
- 13/05/2026
-
En El Marc Del 25è Aniversari Del Petit Liceu: Concert "Simfònic en Família" Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu
- On:
- Teatre Liceu Sala Gran
- Quan:
- 22/03/2026
-
Concert "Nil Moliner"
- On:
- Palau Sant Jordi
- Quan:
- 27/12/2025
-
Festival Les Nits de Barcelona: Concert "Il Divo"
- On:
- Jardins del Palau de Pedralbes
- Quan:
- 23/07/2025
-
Concert "Festival Simfonic"
- On:
- Centre Cívic Can Deu
- Quan:
- 14/06/2025
-
Festival Les Nits de Barcelona: Concert "Lax’n’Busto"
- On:
- Jardins del Palau de Pedralbes
- Quan:
- 13/07/2025
-
Festival Les Nits de Barcelona: Concert "Ara Malikian"
- On:
- Jardins del Palau de Pedralbes
- Quan:
- 12/07/2025
-
Festival Les Nits de Barcelona: Concert "Beret"
- On:
- Jardins del Palau de Pedralbes
- Quan:
- 17/07/2025
-
Concert "Guns N’Roses"
- On:
- Estadi Olímpic de Montjuïc Lluís Companys
- Quan:
- 09/06/2025
-
Cicle d'òpera NovAria: Òpera "Madama Butterfly", de Giacomo Puccini
- On:
- Palau de la Música Catalana
- Quan:
- Del 19/10/2024 al 31/05/2025
-
Concert "Bunbury"
- On:
- Palau Sant Jordi
- Quan:
- 18/09/2025
-
Cicle "La Casa dels Cants": Concert "La ronda que nunca se acaba" amb Cor Infantil de l’Orfeó Català & Maria Guinand
- On:
- Palau de la Música Catalana
- Quan:
- 01/06/2025
-
Revetlla de Sant Pere del Clot - Camp de l'Arpa
- On:
- Esplanada de la Farinera del Clot
- Quan:
- 28/06/2025
-
Share Festival 2025
- On:
- El Parc del Fòrum
- Quan:
- Del 20/06/2025 al 21/06/2025
-
"Festa Major de La Pau"
- On:
- Plaça de la Pau
- Quan:
- Del 13/06/2025 al 15/06/2025
-
'Sónar 2025' Festival de Música Avançada i New Art de Barcelona: Congrés "Sónar D"
- On:
- Fira Barcelona - Palau de Congressos *Pavelló 5
- Quan:
- Del 12/06/2025 al 14/06/2025