GuiaBCN

Activitats i equipaments de Barcelona
Avís

Les activitats del cap de setmana poden patir canvis o cancel·lacions pel dol oficial per l’accident ferroviari d’Urda (Toledo).

Taula rodona 'Sistemes i contrasistemes: les escletxes de la dissidència'

Tornar

Els gèneres fantàstics són un espai privilegiat per imaginar sistemes que posen a prova els seus protagonistes. Distopies, ucronies o realitats alterades es converteixen en laboratoris narratius des d'on es poden explorar les múltiples formes de dissidència, ja sigui a través de la revolta, de la desobediència o de les petites escletxes que permeten esquivar l'ordre establert.

A Un dia assaltarem la ciutat amb cavalls de ferro (Pagès), Jaume Oliver Ripoll construeix un engranatge narratiu en què la distopia, la ucronia i els viatges en el temps conviuen per explicar la història d'un grup dissident i el seu impacte sobre el sistema polític i social. Mar Márquez, per la seva banda, planteja a Amat Amat (Males Herbes) un futur en què la sobrepoblació es regula mitjançant rituals religiosos amb víctimes escollides a l'atzar. Quan el protagonista és designat per al sacrifici, buscarà la manera d'esquivar el destí que li imposa el sistema. Eduard Martí, amb Ressuscitar és una merda (Cetus), imagina un món en què els morts retornen en forma d'objectes quotidians, una circumstància que altera profundament les relacions personals, les dinàmiques socials i el funcionament polític.

Sota la moderació de la comunicadora cultural Karen Madrid, tots tres conversaran sobre com els gèneres fantàstics converteixen el conflicte amb el sistema en una experiència profundament personal.

Hi participen:

Mar Márquez.

Eduard Martí.

Jaume Oliver Ripoll.

Modera:

Karen Madrid.

Horaris

Altres

Se celebra a:
Fabra i Coats - Fàbrica de Creació.

Sala 1

Organitzat per:
Institut de Cultura de Barcelona.

Fabra i Coats - Fàbrica de Creació

Adreça:
C Sant Adrià, 20
Districte:
Sant Andreu
Barri:
Sant Andreu
Població:
Barcelona
On
Fabra i Coats - Fàbrica de Creació
Quan
07/11/2026

Telèfon

Tel.:
932566150

També et pot interessar...