
Dibuixar amb tints naturals per imaginar un món de justícia ecosocial per sobre de les fronteres.Aquesta activitat, ubicada als jardins de Rubió i Lluch —un oasi històric i serè al cor del Raval—, convida a imaginar i expressar visualment un món basat en l'equilibri ecològic, l'harmonia cultural i la justícia social, més enllà del temps i les fronteres. Utilitzant tints inspirats en els sabers de les dones de cultures diverses que contribueixen activament a donar forma a aquest espai, així com a l'entorn natural que ens envolta, aquesta proposta busca despertar respostes creatives i imaginatives sobre un món just, sense fronteres i ple de bellesa. Tipus de públic: tots els tipus de públic, de totes les edats. Modalitat de participació: oberta, durant tota la franja horària, amb entrada/sortida lliure per part del públic. Accessibilitat: espai reservat i tranquil. Accessibilitat per a mobilitat reduïda.
CV La pràctica artística de Giuliana Racco qüestiona la identitat, la in-/exclusió i el desig, i com aquests es defineixen culturalment. A través del treball de camp, de recerques de representació mediàtica i de narració col·lectiva, cogenera nous imaginaris. Els seus treballs prenen la forma de projectes participatius a llarg termini, vídeos, publicacions, dibuixos, text... Duu a terme una intensa tasca educativa, comissarial i editorial. Ha participat en programes internacionals de recerca i residències (Espanya, Itàlia, Portugal, Croàcia, Luxemburg, Palestina i Israel) i el seu treball ha estat destacat en institucions com la Fundació Suñol i l'Arts Santa Mònica, a Espanya; el Museu d'Art Contemporani de Rijeka, a Croàcia; el Museu d'Art Contemporani d'Estrasburg i el CAP Saint-Fons, a França; el Kulturcentrum Ronneby, a Suècia; la Fondazione Bevilacqua, a Itàlia, i la Frith Street Gallery, a Londres. Actualment està fent un doctorat en Arts Ambientals i Justícia Social a la Universitat de York, Toronto.
https://giulianaracco.net/ @giuliana_racco
PROCÉS DE MEDIACIÓ
Entitats o col·lectius col·laboradors: diversos grups de dones del Raval, KN60lab, la Biblioteca Sant Pau - Santa Creu i la Fundació Tot Raval.
Descripció breu del procés: El procés de mediació ha volgut afavorir una col·laboració activa i compartida entre La Capella i l'Associació Intercultural Diàlegs de Dones. S'ha fet un treball previ entre l'artista i un grup de dones del barri, amb la intenció de compartir sabers i vivències per definir conjuntament l'activitat i per elaborar tints naturals inspirats en la memòria, les arrels i l'experiència individual i col·lectiva. Un espai de diàleg compartit i divers del Raval.
Horaris
Dies | Hores | Preus | ||
---|---|---|---|---|
Dissabte |
de 16.00 h a 20.00 h |
Entrada Gratuïta | ||
Diumenge |
de 10.00 h a 14.00 h |
Altres
- Hi col.labora:
- Associació Intercultural Diàlegs de Dona.
- Se celebra a:
- La Capella.
La Capella
- Adreça:
- C Hospital, 56
- Districte:
- Ciutat Vella
- Barri:
- el Raval
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Des de 18/10/2025 al 19/10/2025
També et pot interessar...
-
Seminari 'Màquina de cosir. Jersei'
- On:
- Centre Cívic Navas
- Quan:
- 28/10/2025
-
Els Matins al Centre: Taller de 'Pintura medieval: Caplletres amb pintura al tremp d'ou i pa d'or', a càrrec de Rosa Obiols
- On:
- Centre Moral i Instructiu de Gràcia
- Quan:
- Del 09/10/2025 al 18/12/2025
-
Taller 'Retrat amb llum natural'
- On:
- Centre Cívic Can Basté
- Quan:
- Del 01/10/2025 al 12/11/2025
-
Taller 'Pintura amb tècniques a l'aigua'
- On:
- Centre Cívic Can Verdaguer
- Quan:
- Del 02/10/2025 al 04/12/2025
-
Cicle "Novembre Genera": Taller "Blues a les escoles: Sweet Martha & The blues shakers"
- On:
- Centre Cívic Can Verdaguer
- Quan:
- 07/11/2025
-
Taller 'Teatre de text, aprofundiment' *NOU*
- On:
- Centre Cívic Cotxeres Borrell
- Quan:
- Del 08/10/2025 al 03/12/2025
-
Taller 'Sketching'
- On:
- Centre Cívic Can Basté
- Quan:
- Del 26/09/2025 al 21/11/2025
-
Taller 'Fotografia - Nivell 1'
- On:
- Centre Cívic Can Basté
- Quan:
- Del 25/09/2025 al 11/11/2025
-
Taller 'Pintura a l'oli'
- On:
- Centre Cívic Casa Golferichs
- Quan:
- Del 26/09/2025 al 21/11/2025
-
Taller 'Dibuix'
- On:
- Centre Cívic Urgell
- Quan:
- Del 30/09/2025 al 18/11/2025
-
Taller infantil 'Parlem, entre papers i ombres'
- On:
- Centre Cívic Vallvidrera Vázquez Montalbán
- Quan:
- 21/11/2025
-
Taller 'Aquarel·la. Nivell avançat'
- On:
- Centre Cívic Casa Golferichs
- Quan:
- Del 07/10/2025 al 25/11/2025
-
Taller 'Fotoperiodisme'
- On:
- Centre Cívic Pati Llimona
- Quan:
- Del 01/10/2025 al 19/11/2025
-
Lletra petita - Aperitius musicals: Taller de percussió corporal, a càrrec de SolRe Percussió
- On:
- Biblioteca Guinardó - Mercè Rodoreda
- Quan:
- 15/11/2025
-
Taller 'Mort, art i religió a l’antic Egipte'
- On:
- Centre Cívic Casa Golferichs
- Quan:
- Del 01/10/2025 al 10/12/2025
-
Taller 'Aula de pintura'
- On:
- Centre Cívic Sant Martí
- Quan:
- Del 29/09/2025 al 04/12/2025
-
Cicle de Castanyada: Taller de tècniques artístiques de tardor
- On:
- Centre Municipal de Cultura Popular de Sant Andreu
- Quan:
- Del 10/10/2025 al 24/10/2025
-
Taller 'Dibuix artístic amb carbonet avançat'
- On:
- Centre Cívic Navas
- Quan:
- Del 22/09/2025 al 01/12/2025
-
Taller 'Una ullada a l’art: La pintura contemporània'
- On:
- Casal de Barri Congrés-Indians
- Quan:
- Del 07/10/2025 al 09/12/2025
-
Espai de participació "Espai teatre"
- On:
- Casal de Barri La Cosa Nostra
- Quan:
- Del 02/10/2025 al 27/11/2025