Oficina de Prestacions Socials i Econòmiques de l'Institut Municipal de Serveis Socials

Tornar

Gestió de sol·licituds de cita prèvia al SOC.

A) Tramitació dels ajuts i les subvencions:

· Ajut “Fons d’infància”: ajut puntual d’urgència social que s’ofereix a famílies amb infants o adolescents de menys de 16 anys.
· Ajut del programa Respir Plus: ajut econòmic atorgat amb la finalitat de millorar la qualitat de vida de les persones grans que estan en una situació de dependència i la dels seus cuidadors.
· Subvencions i convenis: atorgats per l’Institut Municipal de Serveis Socials en el marc de la convocatòria general de subvencions per a projectes, activitats i serveis de districte i ciutat.

B) Gestió del servei:

· Servei Centralitzat d’Actuacions a Domicili (SCAD) en concret, arranjaments, desinsectacions, desratitzacions i desinfeccions (DDD) i neteja de xoc d’habitatges.

C) Emissió de certificats per a la tramitació de:

· T-Usual bonificada: per a les persones que busquen feina i que reben un ajut dels centres de serveis socials.
· Reconeixement de la gratuïtat o bonificació dels serveis funeraris: per a les persones que no disposen de prou recursos econòmics per atendre les despeses dels serveis funeraris.

D) Servei de Registre General de l’Ajuntament de Barcelona

Titularitat:
Pública

Horaris


L'Oficina de Prestacions Socials i Econòmiques assessora i gestiona els següents ajuts i serveis:

1)FONS D'INFÀNCIA- tramitació d'aquest ajut puntual d'urgència social que ofereix, a famílies amb infants o adolescents de menys de 16 anys en situació de vulnerabilitat, un recurs econòmic per cobrir necessitats bàsiques d´alimentació, roba, material escolar i mobilitat. CONVOCATÒRIA PÚBLICA ANUAL.


2) SERVEI CENTRALITZAT D'ACTUACIONS A DOMICILI (SCAD): gestió d'aquest servei, de caràcter puntual que s'efectúa per derivació dels Centres de Serveis Socials i que inclou:
· Arranjaments d´habitatges: orientat a millorar l´habitabilitat i la seguretat a partir de la reparació i petites obres no estructurals dels habitatges a persones amb mancances d´autonomia funcional, de suport familiar i d´ingressos insuficients
· Desinsectacions, Desratitzacions i Desinfeccions d´Habitatges (DDD): està orientat a millorar l´habitabilitat i la salubritat de l´habitatge a partir de tractaments de desinsectació, desinfecció i desratització als habitatges de les persones usuàries
· Neteges de Xoc d´Habitatges (està orientat a millorar l´habitabilitat i la salubritat de l´habitatge a partir del buidatge i les neteges en profunditat, extraordinàries o puntuals


3) PROGRAMA RESPIR PLUS: tramitació de les sol·licituds per a la concessió d'aquest ajut econòmic atorgat amb la finalitat de millorar la qualitat de vida de les persones grans que pateixen situació de dependència i la dels seus cuidadors i en concret, perquè puguin fer front al pagament de serveis privats de suport en una de les següents modalitats: estada temporal limitada en un centre residencial privat o en forma d'hores de servei privat d'atenció domiciliària. CONVOCATÒRIA PÚBLICA ANUAL.


4) T-USUAL (mensual) BONIFICADA: emissió del certificat per gaudir de la reducció del preu de la tarjeta mensual de transport amb l´objectiu de facilitar la mobilitat a les persones en situació d´atur i que estan en procés de cerca de feina i que reben un ajut per part dels Centres de Serveis Socials (l'emissió posterior del títol de la T-Usual es farà per part de les Oficines de TMB autoritzades a l'efecte)


5) RECONEIXEMENT DE LA GRATUÏTAT O BONIFICACIÓ DELS SERVEIS FUNERARIS: emissió del certificat que permet , a les persones que no disposen de recursos econòmics suficients per atendre les despeses dels serveis funeraris, gaudir del servei de forma gratuita o bonificada (la sol·licitud cal fer-la a Cementiris de Barcelona).


6) SUBVENCIONS I CONVENIS: tramitació de les subvencions i Convenis atorgats per l'IMSS (presentació de sol·licituds per vai telemàtica a l'apartat de tràmits de la web de l'Ajuntament de Barcelona. CONVOCATÒRIA GENERAL DE CARÀCTER ANUAL per a Projectes, activitats i serveis de Districte i ciutat


7) REGISTRE: des del mes d´abril de 2019, l´OPSE funciona com a Registre General de l´Ajuntament de Barcelona.

Adreça:
C Aragó, 344
Districte:
Eixample
Barri:
La Dreta de Eixample
Codi postal:
08009
Població:
Barcelona
Adreça
C Aragó, 344

Telèfon

#:
932565648

Si vols fer una esmena sobre aquest equipament o entitat..fes-nos-la saber

Comparteix