
Cultura. La mostra reivindica el poder transformador de les imatges i explora de quina manera s’ha representat l’emoció en l’art.
L'exposició En l'aire commogut... ret homenatge a Federico García Lorca i a la seva idea de duende.
Perquè les emocions ens commouen i ens exposen als altres i perquè vivim en un entorn de saturació d'imatges, el filòsof i comissari Georges Didi-Huberman ens proposa prendre distància crítica, aturar-nos a llegir les imatges i a observar les emocions.
En l'aire commogut… també explora com les emocions es transmeten col·lectivament, des de la mirada imaginativa dels infants, passant per les emocions en el pensament, la cara, el gest, l'espai i el temps. La mostra es tanca amb una reflexió final sobre la dimensió ètica i política de l'emoció.
L'exposició es pot gaudir com una passejada poètica, un joc d'associacions lliures entre més de tres-centes peces d'artistes com Brecht, Camarón, Colita, Dalí, Giacometti, Goethe, Goya, Hugo, Jahnsen, Lorca, Mercadier, Miró, Pasolini, Picasso, Rodin, Trouvé o Zürn. Una selecció personal de Didi-Huberman que inclou fotografies, pintures, escultures, pel·lícules, gravats, llibres, esbossos, poemes, músiques que tenen com a fil conductor el concepte de duende de Lorca.
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
Dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge i festius |
de 10.00 h a 20.00 h |
Entrada general: 6 €
(entrada a 1 exposició)
Entrada 2 exposicions: 8 €
Entrada reduïda: - 4 € (1 €xposició) - 6 € (2 €xposicions) . Carnet Jove . Carnet de Biblioteques . Famílies nombroses i monoparentals . Grups (mínim de 15 persones) . Jubilats . Menors de 25 anys
Entrada gratuïta: . Diumenges de 15.00 a 20.00 (cal reserva prèvia) . Aturats . Carnet de docent . Amics del CCCB . Jubilats amb Targeta Rosa . Membres de l'ICOM . Menors de 12 anys . Periodistes acreditats . Carnet de Discapacitat . 12 de febrer (Santa Eulàlia) . 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) . 24 de setembre (Festes de la Mercè) |
Es recomana comprar l'entrada per internet | |
La Nit dels Museus 2025: 17 de maig |
de 19.00 h a 01.00 h |
Entrada Gratuïta |
Cal reserva prèvia |
Altres
- Se celebra a:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.
'En l'aire commogut…' reivindica el poder transformador de les imatges i explora de quina manera s'ha representat l'emoció en l'art. Una exposició del pensador Georges Didi-Huberman que ens convida a viure una experiència poètica i crítica a través d'un recorregut de tres-centes obres de figures clau de la cultura europea.
L'exposició ret homenatge a Federico García Lorca i a la seva idea de duende. El títol de la mostra prové d'un vers del poema «Romance de la luna, luna», amb el qual Lorca iniciava el seu Romancero gitano. El vers («En el aire conmovido») fa referència a l'atmosfera que es genera entre nosaltres —observadors— i la imatge o obra d'art observada. És en aquest «aire» on té lloc l'emoció o el duende.
Perquè les emocions ens commouen i ens exposen als altres i perquè vivim en un entorn de saturació d'imatges, el filòsof i comissari Georges Didi-Huberman ens proposa prendre distància crítica, aturar-nos a llegir les imatges i a observar les emocions.
«En l'aire commogut…» també explora com les emocions es transmeten col·lectivament, des de la mirada imaginativa dels infants, passant per les emocions en el pensament, la cara, el gest, l'espai i el temps. La mostra es tanca amb una reflexió final sobre la dimensió ètica i política de l'emoció.
L'exposició es pot gaudir com una passejada poètica, un joc d'associacions lliures entre més de tres-centes peces d'artistes com Brecht, Camarón, Colita, Dalí, Giacometti, Goethe, Goya, Hugo, Jahnsen, Lorca, Mercadier, Miró, Pasolini, Picasso, Rodin, Trouvé o Zürn. Una selecció personal de Didi-Huberman que inclou fotografies, pintures, escultures, pel·lícules, gravats, llibres, esbossos, poemes, músiques que tenen com a fil conductor el concepte de duende de Lorca.
'En l'aire commogut…' conviu amb l'exposició «Georges Didi-Huberman. Al taller del filòsof», que es pot veure a la Filmoteca de Catalunya del 9 de maig al 31 d'agost de 2025, amb un programa d'activitats consultable a www.filmoteca.cat.
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Adreça:
- C Montalegre, 5
- Districte:
- Ciutat Vella
- Barri:
- el Raval
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Des de 08/05/2025 al 28/09/2025
Telèfon
- Tel.:
- 933064100
Web
- Web:
- http://www.cccb.org
Adreça electrònica
- E-mail:
- info@cccb.org
També et pot interessar...
-
Exposició 'Planktographica. Del microcosmos a l'emulsió fotogràfica: biodiversitat en positiu'
- On:
- El Centre de la Platja
- Quan:
- Del 01/06/2025 al 30/06/2025
-
Exposició 'L’art de mirar-se i saber-nos explicar: autoretrats infantils'
- On:
- Casal Mas Guinardó
- Quan:
- Del 02/06/2025 al 30/06/2025
-
L'aventura de conèixer - Exposicions: Exposició 'Passejada per Collserola: Homenatge a David Hockney'
- On:
- Biblioteca Canyelles - M. Àngels Rivas
- Quan:
- Del 13/05/2025 al 30/09/2025
-
Exposició 'Els viatges de la identitat'
- On:
- Centre Cívic Can Basté
- Quan:
- Del 12/06/2025 al 26/07/2025
-
"Festa Major del Carmel": Exposició "Arranque i la meva aproximació al flamenc" per Isolda Fabregat
- On:
- Espai Jove Boca Nord
- Quan:
- Del 26/06/2025 al 25/07/2025
-
Exposició ''L'aigua es mou"
- On:
- Centre Cívic l'Elèctric
- Quan:
- Del 07/07/2025 al 26/07/2025
-
Exposició "Joan Brossa. La sensació mental d’una felicitat completa"
- On:
- Fundació Joan Brossa - Centre de les Arts Lliures
- Quan:
- Del 09/11/2023 al 20/07/2025
-
Exposició "La sala de les paraules"
- On:
- Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona
- Quan:
- Del 12/12/2024 al 30/09/2025
-
Exposició 'El pont de la mar blava. Fenicis i Grecs a la Mediterrània'
- On:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició "Memòries Del ‘Sol Y Sombra’"
- On:
- Centre Cívic Ateneu Fort Pienc
- Quan:
- Del 05/06/2025 al 17/07/2025
-
Exposició de pessebres al Temple del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo
- On:
- Parròquia del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo - Basílica
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Interrogar Barcelona. De la industrialització al segle XXI'
- On:
- Oliva Artés. Museu d'Història de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició "La revolució de l'aigua a Barcelona. Aigua corrent i ciutat moderna,1867-1967"
- On:
- Aula Ambiental de la Casa de l'Aigua de Trinitat Nova
- Quan:
- Acte permanent
-
Visita a l'exposició permanent 'Col·lecció d'escultura Gabinet del col·leccionista Estudi-biblioteca de Frederic Marès'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició '7 vaixells, 7 històries'
- On:
- Museu Marítim de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Monestir de Pedralbes. Els tresors del monestir'
- On:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Ubú pintor. Alfred Jarry i les arts'
- On:
- Museu Picasso
- Quan:
- Del 27/11/2025 al 06/04/2026
-
Exposició "Francisco Godia Sales, un gentleman driver"
- On:
- Museu Olímpic i de l'Esport Joan Antoni Samaranch de Barcelona
- Quan:
- Del 13/11/2024 al 29/06/2025
-
"Festa Major del Casc Antic dels barris de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera": Exposició Cartells de la Festa Major del Casc Antic
- On:
- Casal de Persones Grans del Casc Antic
- Quan:
- Del 18/06/2025 al 30/07/2025
-
Exposició 'Passat, present i futur de la diversitat sexual i de gènere'
- On:
- Centre Cívic Vil·la Florida
- Quan:
- Del 02/06/2025 al 30/06/2025