L'Associació d'artistes i artesanes Carmel a la Vista presenta BOMBONA PARADE, una exposició de bombones de butà pintades que neix des del cor del barri del Carmel.
Tot va començar fa uns anys, en un moment en què molts altres barris de la ciutat ja disposaven de gas ciutat des de feia temps, mentre que, ací, al Carmel, encara era habitual veure bombones pujant i baixant escales i costeres. Encara hui en dia, tot i que cada cop amb menys freqüència, passa el camió que porta les bombones, gestionat per treballadors immigrats, feinejant sempre amb un somriure que no amaga les penes d'un ofici dur.
A mesura que el gas ciutat ha anat guanyant terreny al butà, les veïnes i veïns del Carmel ens hem vist immerses en un excés d'ampolles buides que no sabíem on dipositar. No hi havia cap lloc on retornar-les i tampoc et tornaven els diners de la bombona buida que era el pacte inicial amb la companyia subministradora de gas. Això ens ha deixat amb un excés de deixalles que no sabem on depositar. Repsol i Cepsa mai han assumit la seua responsabilitat social ni mediambiental. Però, què podem esperar de les grans corporacions extractivistes? La història ja ens ho ensenya: aquestes empreses no veuen l'impacte de les seues accions sobre la gent del carrer, només valoren l'impacte als seus comptes corrents i les seues butxaques.
El títol de l'exposició, "A Suïssa les seues vaques, al Carmel les nostres bombones", fa referència al CowParade, aquella exposició que va recórrer les ciutats del món, omplint-les de vaques pintades i que més tard, van ser subhastades i venudes com a obres d'art. Nosaltres, des del nostre barri, des de les nostres costeres, volem portar una versió pròpia de l'art públic. Bombona Parade és una reivindicació de la cultura del barri, una paròdia del que, sovint, l'art es converteix en mans de les classes privilegiades i ho fem a la nostra manera, amb humor, amb caràcter, amb la força del kitsch. Les nostres bombones no són només bombones: són símbols de la nostra manera de viure i d'estimar el barri.
Aquesta exposició ha reunit veïnes i veïns del Carmel creant xarxa comunitària. Ara, les bombones han sortit a passejar pel barri, perquè tenen ganes de mostrar-se, de comunicar-se amb altres veïnes i veïns, de trobar un lloc on la nostra història siga escoltada i posada en valors. I, ho tenim clar, aquest lloc són els espais públics, són els carrers. Qui sap si, després de la biblioteca, del Centre Cívic, les trobareu en altres indrets del barri. Com les bombones, nosaltres continuarem pujant i baixant les costeres, amb el cor ple de memòria i d'estima pel Carmel.
A càrrec de l'Associació Carmel a la Vista
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
Dilluns, dimecres, dijous i divendres |
de 09.00 h a 21.00 h |
Entrada Gratuïta |
Inauguració el divendres 7 de novembre a les 19 h | |
Dimarts |
de 09.00 h a 14.00 h i
de 16.00 h a 21.00 h | |||
Dissabte |
de 09.30 h a 14.00 h i
de 16.30 h a 20.00 h |
Altres
- Se celebra a:
- Centre Cívic Teixonera.
Centre Cívic Teixonera
- Adreça:
- Carrer d'Arenys, 75
- Districte:
- Horta-Guinardó
- Barri:
- la Teixonera
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Des de 04/11/2025 al 31/12/2025
Telèfon
- Tel.:
- 932563388
També et pot interessar...
-
Mostra 'Mostra Fragments d’un segon oblit'
- On:
- Museu de la Música - L'Auditori
- Quan:
- Del 15/05/2025 al 09/11/2025
-
"Festa Major de Vilapicina i la Torre Llobeta": Dates de festa major
- On:
- Carrers del barri de Vilapicina i Torre Llobeta
- Quan:
- Del 04/10/2025 al 12/10/2025
-
Exposició permanent del Museu Picasso
- On:
- Museu Picasso
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició permanent 'Col·lecció d'escultura'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició permanent 'Gabinet del col·leccionista'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Casa Vicens, la primera casa de Gaudí: manifest de la seva obra'
- On:
- Casa Vicens
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Bosc inundat'
- On:
- CosmoCaixa Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició permanent 'Estudi - biblioteca de Frederic Marès'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Plantes, remeis i apotecaris. El jardí medieval del monestir de Pedralbes'
- On:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició permanent 'Col·lecció Permanent del MEAM'
- On:
- Museu Europeu d'Art Modern
- Quan:
- Acte permanent
-
Dia de la Prevenció del Suïcidi
- On:
- Pl. estació RENFE Torre Baró
- Quan:
- 10/09/2025
-
Exposició "Todos los mares, todos los males", assaig fotogràfic de Laia Albert.
- On:
- Centre Cívic Barceloneta
- Quan:
- Del 17/09/2025 al 30/12/2025
-
Exposició "El paisatge en aquarel·les"
- On:
- Centre Cívic La Sagrera La Barraca
- Quan:
- Del 02/10/2025 al 15/10/2025
-
Exposició 'Ptolomeu, faraó d'Egipte. La descoberta del seu temple'
- On:
- Fundació Arqueològica Clos - Museu Egipci de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
3es Jornades d’Educació Sexual
- On:
- Centre Cívic Pati Llimona
- Quan:
- Del 04/11/2025 al 07/11/2025
-
Exposició "La solicitud des de l´ abstracte i figuratiu"
- On:
- Casal de Barri Espai Putxet
- Quan:
- Del 04/09/2025 al 26/09/2025
-
"Festa Major de Sarrià": Inauguració de l’exposició “Viure l’espai públic. Activisme veïnal i recuperació de la festa al carrer (Sarrià 1975-1979)”.
- On:
- Centre Cívic Casa Orlandai
- Quan:
- 02/10/2025
-
Exposició 'Marta Palau. Els meus camins són terrestres'
- On:
- Museu Tàpies
- Quan:
- Del 27/02/2025 al 17/08/2025
-
Exposició 'Ara canto per a mi'
- On:
- Museu de la Música - L'Auditori - Sala d'Exposicions Temporals
- Quan:
- Del 12/12/2024 al 28/09/2025
-
Exposició 'Sumari Astral'
- On:
- Fundació Joan Brossa - Centre de les Arts Lliures
- Quan:
- Del 03/04/2025 al 28/09/2025