Cooltiva't. Programació de teatre per a escoles i instituts.

Tornar

Us presentem la 4a edició de la programació teatral COOLTIVA’T pel curs 2024-2025 amb l’objectiu de continuar promovent les arts escèniques entre els més joves a través de les escoles, instituts, cicles i universitats, després d’un any d’èxit sense precedents.

Enguany compartim un total de 9 espectacles vinculats a l’actualitat més vigent per seguir “cooltivant” a les noves generacions la passió pel teatre, l’interès pel valor creatiu i el pensament crític.

PROGRAMACIÓ

1r trimestre:

  • Jauria. 3 i 17 d'octubre de 2024

Jauría ofereix una visió objectiva del que viuen les víctimes d’assetjament sexual, a partir dels fets reals que van succeir a Pamplona la nit del

Aquesta obra va ser creada a partir de les transcripcions del mediàtic judici que es va fer entre 2017 i 2019, amb fragments de les declaracions dels acusats i la denunciant publicades a diferents mitjans de comunicació. Una ficció documental que ens permet viatjar per la ment de la víctima i els seus agressors. Un judici on la denunciant és revictimitzada, obligada a donar més detalls de la seva intimitat que els propis denunciats. Un cas que va sacsejar el concepte de masculinitat, de consentiment i d’agressió sexual a la nostra societat.

  • Tirant lo Blanc. 7 i 14 de novembre de 2024

Escrita fa més de cinc-cents anys,  Tirant lo blanc és un pilar de la literatura cavalleresca i una de les obres més importants de la nostra herència compartida. Joan Arqué ( Canto jo i la muntanya balla) dirigeix aquesta adaptació tea­tral signada per Màrius Serra sobre el clàssic li­terari de Joanot Martorell, amb una perspectiva trencadora i actual.

Ara, aquest muntatge vincula les aventures del mític personatge amb els conflictes contem­poranis, establint paral·lelismes amb els relats nacionals que ens expliquem en la societat moderna, suggerint que la història sempre l’es­criuen els vencedors i que els herois sempre s’erigeixen sobre els cadàvers de gent innocent.

  • Artemis. 20 i 27 de novembre de 2024

La ciència-ficció és el refugi de la Diana per combatre les amenaces del planeta Terra. El seu pare va desaparèixer quan ella era petita, la seva mare cada cop és més lluny i ella sent un buit existencial que només pot omplir amb el ci­nema, la seva gran passió. Tot es complica quan s’enamora per primera vegada i descobreix que a través de l’engany pot aconseguir l’amor que necessita i es torna addicta a mentir compulsi­vament. En aquesta història coming-of-age que pot connectar amb tot un col·lectiu que cerca trobar el seu lloc en el món, la Diana es trobarà davant la problemàtica de fer-se gran i s’enfron­tarà a allò que li fa més por: la confrontació amb la seva mare.

2n trimestre:

  • Adéu, Jane. 6 i 7 de febrer de 2025

La Mariona travessa un dels moments més importants de la seva curta vida: amb només disset anys, ha de passar per l’extirpació del seu pit malalt. Durant la ressonància magnètica prèvia a l’operació, entrarem dins del seu imaginari on ella, i dos estranys alter egos, ens explicaran com ha arribat fins al moment present, quins són els seus dubtes, les seves pors, les seves il·lusions, i com visualitza l’impacte que tindrà aquest fet a la seva vida. Basat en una història real -i inspirat en tantes d’altres-, aquest espectacle és, també, un espai per reflexionar sobre els perills de la pressió estètica i la importància de l’acceptació i estima pròpies. És un homenatge a tots els nostres pits: estimar-los no ens hauria de suposar tants esforços.

  • Mecanoscrit del segon origen. 18, 19, 20 i 21 de febrer de 2025.

Una catàstrofe aniquila tota la raça humana.  

Al poble de Benaura, l’Alba, de catorze anys, i en Dídac, de nou, semblen ser els únics en haver escapat de la destrucció. Amb coratge, tenacitat, i fent ús de recursos que ni ells sabien que tenien, els dos joves estan decidits a sobreviure, lluitant per preservar el llegat de la civilització perduda i establint les pautes per construir un futur en el qual la humanitat no sigui una amenaça per a si mateixa.  

El món, tal com l’havien conegut, ha desaparegut per sempre i, amb ells, en comença un de completament nou. Un món sense normes, límits, ni fronteres i que, potser, serà lliure dels errors i imperfeccions que romanen entre les runes del passat. 

Publicat el 1974, Mecanoscrit del segon origen és, segurament, l’obra més cèlebre i emblemàtica de Manuel de Pedrolo, una novel·la que barreja gèneres com la ciència-ficció, el gènere d’aventures i la història d’amor, i que ha conquistat a més de tres generacions de lectors.

Tot un clàssic contemporani que ara, per fi, arriba al teatre en la primera producció del COOLTIVA’T.

  • Jump. 25 de febrer i 4 de març de 2025.

La vida està plena d’obstacles, i estem obligats a prendre decisions que marquen el nostre camí. Quina culpa té el nen que vam ser del que som ara? Aquest és el repte del protagonista: descobrir els encerts i els errors del seu pas­sat, enfrontant-se a les seves pors repassant els moments clau que l’han portat fins aquí per perdonar-se a si mateix.  JUMP  és un diàleg in­tern entre la fantasia ingènua d’aquell nen que ho tenia tot per fer, i la maduresa frustrant d’un jove que no pot escapar de l’èxit del seu passat. Marc Balaguer puja a l’escenari per obrir-se en canal en aquesta auto ficció, posant-se a la pell d’aquell nen que tots portem dins i que es jugava l’èxit del seu futur a la classe d’educació física amb la prova atlètica més injusta de la història: saltar el plínton.

3r trimestre:

  • Cr#sh, tothom pot caure. 29 i 30 d'abril de 2025.

Cr#sh, tothom pot caure  és un espectacle fresc, humorístic i vitalista, a cavall entre l’auto tes­timoniatge i la ficció, que pretén ser un cant a l’autoestima i a les cures, tot per parlar de la salut mental als adolescents. Al cap i a la fi, to­thom pot caure. En el marc d’una prova esporti­va, tres joves reviuen els moments més durs de la seva adolescència. A cada pip de la prova, es mostren fragments d’una joventut on no es par­lava de ni de l’ansietat, ni de l’autoestima ni de la salut mental. I aquí venim a parlar d’això. De tot allò que mai ens van explicar a les classes. Venim a mostrar les caigudes per no pelar-nos els genolls.

  • Spasticity. 6, 7, 8 i 9 de maig de 2025

Spasticity  és un viatge de vida amb una clara vocació de conscienciació envers la diversitat. L’espectacle vol fer visible la realitat de certes persones en aquesta societat nostra tan inte­gradora, però sempre fugint de la compassió i posant l’espectador en situacions comprome­ses, des d’una perspectiva molt humana, po­sitiva i amb grans dosis d’humor. La proposta descriu un dia qualsevol de la vida del Marc, qui viu dalt d’una cadira de rodes i conviu amb la seva paràlisi cerebral i espasticitat d’ençà que es vesteix fins que se’n va a dormir; una autèn­tica gimcana de superació, plena d’aventures i de situacions, algunes d’elles surrealistes –com quan es troba una barca aparcada a la seva plaça de pàrquing–, d’altres, divertides –com quan fa recerca a les xarxes buscant malifetes de discapacitats.

  • L'enterrador. 20 i 21 de maig de 2025

La proposta és una obra teatral de ficció que es basa lliurement en les vivències de diverses persones, entre elles les de Leoncio Badia Navarro conegut també com “l’enterrador de Paterna”, de les quals ha quedat constància en nombrosos reportatges de premsa escrita i ràdio, com l’episodi V de la sèrie Vidas enterrades, emès en el programa “A vivir que son dos días” de la Cadena SER, a partir d’una recerca realitzada per la periodista Conchi Cejudo. Com a opció artística i amb la voluntat d’aportar a la proposta un tractament plenament respectuós, no es fa menció ni a llocs ni a persones reals.

L’espectacle pretén també ser un homenatge a totes les persones, en molts casos herois anònims, que amb la seva determinació van deixar testimoni d’humanitat.

Horaris

Teatre Romea, Teatre Goya, Teatre Condal i La Villarroel Teatre

Població:
Barcelona
On
Teatre Romea, Teatre Goya, Teatre Condal i La Villarroel Teatre
Quan
Des de 03/10/2024 al 21/05/2025

Telèfon

Tel.:
933435323

També et pot interessar...