
Bestiari , un àlbum musical a partir de les noves creacions de Benet Casablancas, Ferran Cuixent, Raquel García-Tomàs, Albert Guinovart, Ramon Humet, Joan Magrané, Marian Màrquez, Marc Migó, Hèctor Parra i Fabià Santcovsky.
Contingut:
Els bestiaris medievals són molt més que simples catàlegs de criatures fantàstiques i animals reals. Aquestes obres, que combinen saviesa científica, simbologia religiosa i imaginació desbordant, ens ofereixen una finestra privilegiada a la mentalitat de l'edat mitjana, en què la natura i el món espiritual es barregen amb una harmonia fascinant.
Els bestiaris són compilacions que descriuen criatures reals, com el lleó, l'elefant o el cérvol, al costat d'éssers meravellosos com el grifó, el basilisc o el fènix. Però més enllà de l'anatomia o el comportament d'aquests animals, el seu propòsit principal era revelar les veritats divines que s'amaguen en la creació. Cada animal tenia un significat simbòlic i moral. Aquest caràcter al·legòric dels bestiaris no només mostrava una visió cohesionada del món, sinó també un intent d'ordenar la realitat mitjançant un relat carregat de significat. Per als autors medievals, el món no era una suma d'entitats independents, sinó un tot interconnectat en què cada criatura tenia un paper assignat en el gran drama de l'existència.
No podem oblidar que els bestiaris eren, a més, autèntiques obres d'art. Les miniatures que il·lustraven aquests manuscrits transformaven els textos en experiències visuals captivadores. Les imatges que amplificaven el contingut simbòlic ajudaven el lector a comprendre les lliçons morals i espirituals. Les il·lustracions, amb els seus colors vius i traços minuciosos, eren una exaltació de la diversitat de la creació divina.
A partir de textos d'Enric Casasses, poeta en residència del Liceu durant la temporada 2025-2026, i amb l'ajuda de l'obra de Joan Jonas, us proposem la creació d'un bestiari contemporani per redescobrir una visió del món on tot és imbuït de significat, on la natura és sagrada i la imaginació, il·limitada. Juntament amb els nostres compositors més destacats —que crearan una obra per a l'ocasió— i els intèrprets del país, serem testimonis d'aquesta creativitat i del nostre desig persistent d'entendre i donar sentit al món. Una proposta que ens convida a (re)connectar amb la meravella, a veure el món no només com un lloc d'estudi, sinó com un espai de poesia i misteri.
Fitxa artística
Poemes i textos
Enric Casasses
Artista visual
Joan Jonas
Repartiment
Soprano
Mercedes Gancedo,
Mezzosoprano
Gemma Coma-Alabert,
Tenor
David Alegret
Baríton
Josep Ramon Olivé
Piano
Albert Cano Smit
Piano
Marc Heredia
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
Dijous |
a les 19.30 h |
Entrada general: 35 € |
Informació sobre abonaments i descomptes a la web i taquilles del teatre |
Altres
- Se celebra a:
- Gran Teatre del Liceu.
Gran Teatre del Liceu
- Adreça:
- C la Rambla, 51*59
- Districte:
- Ciutat Vella
- Barri:
- el Raval
- Població:
- Barcelona
- Quan
- 11/06/2026
Telèfon
- Venda d'entrades:
- 934 859 913 de dilluns a divendres, de 10 a 18 h
Web
- Web venda d'entrades:
- https://www.liceubarcelona.cat/
També et pot interessar...
-
"Festa Major de Vallvidrera": Dates de festa major
- On:
- Carrers i espais culturals de Vallvidrera
- Quan:
- Del 10/09/2025 al 21/09/2025
-
"Festa Major de Sarrià": Dates de festa major
- On:
- Carrers de Sarrià
- Quan:
- Del 03/10/2025 al 12/10/2025
-
Onze de Setembre, Diada Nacional de Catalunya: Acte commemoratiu 'El Mas a la plaça. Memorial 1714 al Guinardó'
- On:
- Plaça Salvador de Riera
- Quan:
- 10/09/2025
-
71è Concurs Internacional de Música Maria Canals: Concert - Gran Final
- On:
- Palau de la Música Catalana
- Quan:
- 25/03/2026
-
Concerts i audicions del Carilló del Palau de la Generalitat
- On:
- Edifici Palau de la Generalitat
- Quan:
- Acte permanent
-
35è Festival L'Hora del Jazz - Memorial Tete Montoliu
- On:
- A la plaça de la Vila de Gràcia i a diferents sales de Catalunya
- Quan:
- Del 13/09/2025 al 05/10/2025
-
"Mercè 2025": Concert de "Rocío Márquez"
- On:
- Avinguda de la Catedral
- Quan:
- 23/09/2025
-
"Festa Major de Vallcarca"
- On:
- Casal de Barri Can Carol
- Quan:
- Del 05/09/2025 al 10/09/2025
-
Cicle 'Clàssics i no tant': Concert "De Berlín a Buenos Aires"
- On:
- Centre Cultural La Casa Elizalde
- Quan:
- 24/10/2025
-
Cicle 'L'Imperdible del Divendres': Concert "Orquestra Veracruz"
- On:
- Centre Cívic Casa Orlandai
- Quan:
- 10/10/2025
-
Concert "Jamboree Jazz Space"
- On:
- Jamboree
- Quan:
- Del 18/08/2025 al 29/09/2025
-
Cicle Guinardó a Escena: Concert "Un viatge entre sospirs"
- On:
- Centre Cívic Guinardó
- Quan:
- 26/09/2025
-
Cicle 'Clàssics i no tant': Concert "Chopin Music Session"
- On:
- Centre Cultural La Casa Elizalde
- Quan:
- 31/10/2025
-
Concert "Jazz - Tast"
- On:
- Centre Cívic Teixonera
- Quan:
- 30/09/2025
-
24a Festival Al Ras: Concerts
- On:
- Centre Cívic La Sedeta
- Quan:
- Del 07/09/2025 al 07/11/2025
-
Cicle 'Insòlits': Concert "Ikram"
- On:
- Centre Cultural Albareda
- Quan:
- 17/10/2025
-
Concert d’inauguració de l’exposició de la Gent Gran del Districte
- On:
- Centre Cívic Pere Pruna
- Quan:
- 11/12/2025
-
Pati de butaques: Espectacle "Allegretto" - Història de la música clàssica"
- On:
- Centre Cívic Casa Groga
- Quan:
- 08/11/2025
-
Cicle líric "Les veus del monestir"
- On:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Quan:
- Del 22/01/2025 al 10/12/2025
-
Concert "Jove orquestra simfònica de Barcelona"
- On:
- Centre Cívic La Sedeta
- Quan:
- 04/10/2025