
Bestiari , un àlbum musical a partir de les noves creacions de Benet Casablancas, Ferran Cuixent, Raquel García-Tomàs, Albert Guinovart, Ramon Humet, Joan Magrané, Marian Màrquez, Marc Migó, Hèctor Parra i Fabià Santcovsky.
Contingut:
Els bestiaris medievals són molt més que simples catàlegs de criatures fantàstiques i animals reals. Aquestes obres, que combinen saviesa científica, simbologia religiosa i imaginació desbordant, ens ofereixen una finestra privilegiada a la mentalitat de l'edat mitjana, en què la natura i el món espiritual es barregen amb una harmonia fascinant.
Els bestiaris són compilacions que descriuen criatures reals, com el lleó, l'elefant o el cérvol, al costat d'éssers meravellosos com el grifó, el basilisc o el fènix. Però més enllà de l'anatomia o el comportament d'aquests animals, el seu propòsit principal era revelar les veritats divines que s'amaguen en la creació. Cada animal tenia un significat simbòlic i moral. Aquest caràcter al·legòric dels bestiaris no només mostrava una visió cohesionada del món, sinó també un intent d'ordenar la realitat mitjançant un relat carregat de significat. Per als autors medievals, el món no era una suma d'entitats independents, sinó un tot interconnectat en què cada criatura tenia un paper assignat en el gran drama de l'existència.
No podem oblidar que els bestiaris eren, a més, autèntiques obres d'art. Les miniatures que il·lustraven aquests manuscrits transformaven els textos en experiències visuals captivadores. Les imatges que amplificaven el contingut simbòlic ajudaven el lector a comprendre les lliçons morals i espirituals. Les il·lustracions, amb els seus colors vius i traços minuciosos, eren una exaltació de la diversitat de la creació divina.
A partir de textos d'Enric Casasses, poeta en residència del Liceu durant la temporada 2025-2026, i amb l'ajuda de l'obra de Joan Jonas, us proposem la creació d'un bestiari contemporani per redescobrir una visió del món on tot és imbuït de significat, on la natura és sagrada i la imaginació, il·limitada. Juntament amb els nostres compositors més destacats —que crearan una obra per a l'ocasió— i els intèrprets del país, serem testimonis d'aquesta creativitat i del nostre desig persistent d'entendre i donar sentit al món. Una proposta que ens convida a (re)connectar amb la meravella, a veure el món no només com un lloc d'estudi, sinó com un espai de poesia i misteri.
Fitxa artística
Poemes i textos
Enric Casasses
Artista visual
Joan Jonas
Repartiment
Soprano
Mercedes Gancedo,
Mezzosoprano
Gemma Coma-Alabert,
Tenor
David Alegret
Baríton
Josep Ramon Olivé
Piano
Albert Cano Smit
Piano
Marc Heredia
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
Dijous |
a les 19.30 h |
Entrada general: 35 € |
Informació sobre abonaments i descomptes a la web i taquilles del teatre |
Altres
- Se celebra a:
- Gran Teatre del Liceu.
Gran Teatre del Liceu
- Adreça:
- C la Rambla, 51*59
- Districte:
- Ciutat Vella
- Barri:
- el Raval
- Població:
- Barcelona
- Quan
- 11/06/2026
Telèfon
- Venda d'entrades:
- 934 859 913 de dilluns a divendres, de 10 a 18 h
Web
- Web venda d'entrades:
- https://www.liceubarcelona.cat/
També et pot interessar...
-
'Nits Màgiques' de la Casa Batlló
- On:
- Casa Batlló
- Quan:
- Del 03/03/2025 al 31/10/2025
-
24a Festival Al Ras: Concerts
- On:
- Centre Cívic La Sedeta
- Quan:
- Del 07/09/2025 al 07/11/2025
- Ludoteca 'Entre jocs i passejades! Cantem?'
-
Concert de Nadal amb Maria Hinojosa i Pascual-Vilaplana
- On:
- L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals
- Quan:
- 14/12/2025
-
Cicle "BMB": Concert "La Gran Banda Simfònica", amb Yves Segers
- On:
- L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals
- Quan:
- 01/02/2026
-
Cicle "BMB": Concert "140è Aniversari de la Banda", amb l'Escolania de Montserrat, Gemma Coma-Alabert i Pascual-Vilaplana
- On:
- L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals
- Quan:
- 01/03/2026
-
Cicle "BMB": Concert "Impressions camperoles", amb Salvador Brotons
- On:
- L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals
- Quan:
- 22/03/2026
-
Cicle 'Tardor de la Pau 2025': Contacontes musical " Sopa de pedres" de Xesco Boix
- On:
- Casal de Barri Can Travi de la Vall d'Hebron
- Quan:
- 24/10/2025
-
Teatre "Valentina", de Caroline Guiela Nguyen
- On:
- Teatre Lliure - Sala Fabià Puigserver
- Quan:
- Del 08/01/2026 al 11/06/2026
-
Concert "Ultra Sunn"
- On:
- Discoteca Wolf Barcelona
- Quan:
- 24/01/2026
-
Concert "El llac dels cignes", amb Elena Copons i Josep Caballé
- On:
- L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals
- Quan:
- 21/11/2025
-
Concert "La cinquena de Mahler", amb Euskadiko Orkestra i Antonio Méndez
- On:
- L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals
- Quan:
- Del 28/11/2025 al 30/11/2025
-
Concert "Simfonia del nou món de Dvorak", amb Andreas Haefliger i Ludovic Morlot
- On:
- L'Auditori de Barcelona - Sala 1 Pau Casals
- Quan:
- Del 30/01/2026 al 01/02/2026
-
Concert "Luís Cortés"
- On:
- Palau Sant Jordi - Sala Sant Jordi Club
- Quan:
- 22/02/2026
-
Concert "Gilipojazz"
- On:
- Sala Apolo - La 2
- Quan:
- 27/11/2025
-
Concert "Amble"
- On:
- Sala Upload *Poble Espanyol
- Quan:
- 25/10/2025
-
Concert "The Belair Lip Bombs"
- On:
- Sala Laut
- Quan:
- 19/11/2025
-
Suite Festival 2025-2026: Concert "María Parrado"
- On:
- Club Sauvage
- Quan:
- 14/11/2025
-
Concert "Marta Mathéu i Miquel Villalba"
- On:
- L'Auditori de Barcelona - Sala 4 - Alicia de Larrocha
- Quan:
- 11/03/2026
-
Cicle Palau Bach: Concert "‘Passió segons Sant Mateu’" amb Arcangelo & Cohen
- On:
- Palau de la Música Catalana
- Quan:
- 27/03/2026