GuiaBCN

Activitats i equipaments de Barcelona

'Ciutat de ciutats', amb Julián García Hernández

Tornar

Construirem una ciutat de ciutats: verda, sostenible, transitable, visitable i, sobretot, habitable.

Què és el que més us agrada de la vostra ciutat? Què us agradaria que no faltés en una ciutat de ciutats construïda entre tots? Vivim en un món global i això, tot i els inconvenients que pot tenir ocasionalment, ens obre també la gran possibilitat de compartir allò que ens fa millors. L'evolució de les ciutats del segle XXI implica entendre-les com a generadores de vida comunitària, com a contenidors d'intercanvi sociocultural. L'espai públic ha de complementar l'espai privat per tal d'enriquir-lo i ampliar les possibilitats de la vida en comunitat. Dibuixarem i compartirem amb tothom els elements del paisatge de la nostra ciutat que creiem que enriquiran les altres ciutats. Construirem una ciutat de ciutats: verda, sostenible, transitable, visitable i, sobretot, habitable. Construirem la gran Barcelona.

- Tots els tipus de públic, de totes les edats.

- Oberta durant tota la franja horària, amb entrada i sortida lliures per part del públic.

- Espai reservat i "tranquil".

- 1 hora de l'activitat com a "hora tranquil·la" (de 10.00 a 11.00 h).

- Espai de lactància.

Julián García Hernández

Julián García Hernández (Barcelona, 1972) és arquitecte, muralista i pintor. Va cursar els estudis a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona. És postgraduat en Museografia i Espai Expositiu per la Universitat Politècnica de Catalunya i el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. Com a pintor i dibuixant, exposa la seva obra regularment des del 2011, i ha intervingut en la realització de murals i obres de gran format per a diferents projectes d'arquitectura. En la faceta com a il·lustrador, ha col·laborat en diversos encàrrecs per fer llibres, cartells i discs a Espanya, França i els Estats Units.

Estil i tècnica

Fidel a les temàtiques recurrents, l'art i la crítica al consum de masses, Julián sovint entra en l'exercici de tornar a dibuixar obres famoses i s'hi aproxima des d'un punt de vista analític. D'una manera precisa, observa i modela les línies fins a arribar a una mena de representació racional d'aquesta pintura.

En contraposició, el collage i els traços desinhibits formen els personatges que habiten les seves pintures i que representen aquesta mirada comercial i frívola que també existeix al món de l'art. En paraules del mateix artista, aquests «personatges atabalats que segueixen voluntariosament assistint a museus, edificis i ciutats per visitar tot allò que han sentit que cal visitar a cop de greatest hits, sense més criteri que el de la cultura de masses».

Un joc de composicions que li permet, en qualsevol cas, aturar-se i redibuixar les obres de tants artistes que respecta i admira.

bnogs.blogspot.com

@julian_garcia_hdez

Horaris

Altres

Se celebra a:
Col·legi d'Arquitectes de Catalunya.

i Centre Obert d’Arquitectura

Col·legi d'Arquitectes de Catalunya

Adreça:
Plaça Nova, 5
Districte:
Ciutat Vella
Barri:
el Barri Gòtic
Població:
Barcelona
On
Col·legi d'Arquitectes de Catalunya
Quan
18/10/2026

Telèfon

Centraleta:
933015000

També et pot interessar...