Per cercar entitats i equipaments o cursos i tallers, accedeix a la Guia BCN completa.
La segona planta acull l´exposició permanent, on el visitant pot conèixer la història de més de 130 anys de la Casa Vicens, en el seu context social, cultural i artístic, així com el manifest imprescindible de l´obra del geni i la seva anticipació al modernisme.
Un audiovisual complet mostra el creixement de la Barcelona d´aquells anys, amb el pla Cerdà d´urbanisme i la construcció de l´Eixample i el passeig de Gràcia, la integració de la vila de Gràcia a la ciutat, el tramvia, el moviment de la Renaixença catalana, els jocs florals, la restauració i la febre de l´or, entre d´altres. Amb informació sobre les noves formes de vida de les noves classes socials i els nous gustos culturals de la burgesia pel teatre, la música, l´òpera, la literatura, la pintura, la moda i l´inici del denominat estiueig i de com el senyor Manuel Vicens, paradigma de família burgesa, encarrega la seva casa d´estiueig al jove arquitecte Antoni Gaudí.
També s´hi podrà descobrir quins van ser els inicis de l´arquitecte abans de projectar la Casa Vicens, les fonts i influències intel·lectuals de les que va beure durant la seva formació i en acabar els estudis, així com els projectes previs a la construcció de la casa: projectes d´estudiant, per a la ciutat, litúrgics, els seus primers edificis, projectes de mobiliari, entre d´altres.
Una de les peces d´interès de l´exposició és la reproducció del Manuscrit de Reus, en què Gaudí, poc avesat a l´escriptura i a posar paraules als seus pensaments, critica i opina sobre l´arquitectura. Hi anota des de comptes fins a diverses reflexions sobre l´arquitectura i l´ornamentació. D´aquest quadern resulta fonamental el full titulat «La casa pairal», un dels pocs textos conservats en què Gaudí mostra els seus pensaments i on il·lustra el discurs vinculat a la primera casa i la seva concepció sobre la idea de casa: «la casa és la petita nació de la família», anota Gaudí.
L´exposició permanent també documenta exhaustivament la Casa Vicens com a manifest de l´obra de Gaudí i l´anticipació del modernisme: més enllà de ser un dels punts de partida de l´obra gaudiniana, l´arquitecte crea una obra innovadora i original que es diferencia del que s´havia construït anteriorment a Catalunya. La Casa Vicens esdevé un dels primers exemples de la renovació estètica de l´art i l´arquitectura que va tenir lloc a tot Europa a finals del segle xix. És una fita fonamental del modernisme, ja que s´hi troben els factors que ho sintetitzen: la inspiració clarament oriental, especialment en l´ús del color, en la ceràmica decorada utilitzada a l´exterior; la valoració dels materials en el seu estat original com la pedra, el maó, la ceràmica, la forja o la fusta; el valor de la textura i les seves capacitats expressives; les tècniques industrials, el rebuig de les fórmules establertes i l´interès per les formes de la natura, tant a l´exterior com a l´interior de la casa.
Horaris
Període | Dies | Hores | Preus | Observacions |
---|---|---|---|---|
De l'1 novembre al 31 març |
Dilluns |
de 10.00 h a 15.00 h |
Entrada general: 18 €
Entrada reduïda: 16 € . Estudiant de 12 a 25 anys . Membres familia nombrosa . Gent gran (+ 65 anys . Persones amb discapacitat (un acompanyant gratuït)
Entrada gratuïta: . Nens fins a 11 anys . membres de l'ICOM . Club Super3 . Nit Europea dels Museus . Dia Internacional dels Museus . 22 de maig (Santa Rita)
Aquests preus tenen un increment de 2€ a la taquilla |
Recorregut adaptat per a persones amb dificultat de mobilitat. |
Dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge excepte 31 desembre Tancat: 25 desembre i 6 gener |
de 10.00 h a 19.00 h | |||
31 desembre |
de 10.00 h a 17.00 h | |||
De l'1 abril al 31 octubre |
Cada dia |
de 10.00 h a 20.00 h |
Recorregut adaptat per a persones amb dificultat de mobilitat. |
Altres
- Se celebra a:
- Casa Vicens.
Casa Vicens
- Adreça:
- C Carolines, 18*24
- Districte:
- Gràcia
- Barri:
- la Vila de Gràcia
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Acte permanent
Web
- Web:
- http://www.casavicens.org
- Web venda d'entrades:
- https://casavicens.org/ca/compra-entrades/
També et pot interessar...
-
Exposició "Les teves disfresses. Fotografies del concurs de Carnaval a Navas!"
- On:
- Centre Cívic Navas
- Quan:
- Del 03/04/2025 al 24/04/2025
-
Exposició “Carlos Abad Zaldivar - Confinado, encerrado y libre"
- On:
- Centre Cívic Casinet d'Hostafrancs
- Quan:
- Del 31/03/2025 al 27/04/2025
-
Exposició al xalet '50 anys de l’Associació de veïns i veïnes de l’Esquerra de l’Eixample'
- On:
- Centre Cívic Casa Golferichs
- Quan:
- Del 04/04/2025 al 15/05/2025
-
Hot Wheels City Experience
- On:
- Parking Centre Comercial La Maquinista
- Quan:
- Del 10/04/2025 al 13/07/2025
-
"Festa Major del Guinardó": Exposició '32a convocatòria: Les Àvies i els Avis escriuen contes i els infants els dibuixen'
- On:
- Casal Mas Guinardó
- Quan:
- Del 16/05/2025 al 23/05/2025
-
Exposició '7 vaixells, 7 històries'
- On:
- Museu Marítim de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Festes de la Primavera de la Sagrera
- On:
- Plaça Jardins d'Elx, plaça Masadas, Centre Cívic La Sagrera, Espai 30, Espai Jove Garcilaso, Esglèsia del Crist Rei, Casal de Barri Torre de la Sagrera, Nau Bostik, Pavelló del Camp del Ferro, Jardins de Virginia Woolf
- Quan:
- Del 24/04/2025 al 27/04/2025
-
Exposició 'Interrogar Barcelona. De la industrialització al segle XXI'
- On:
- Oliva Artés. Museu d'Història de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Monestir de Pedralbes. Els tresors del monestir'
- On:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Quan:
- Acte permanent
- Exposició 'Imatgeria festiva barcelonina: gegants, nans, capgrossos, bestiari i titelles'
-
Exposició de pessebres al Temple del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo
- On:
- Parròquia del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo - Basílica
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició "La revolució de l'aigua a Barcelona. Aigua corrent i ciutat moderna,1867-1967"
- On:
- Aula Ambiental de la Casa de l'Aigua de Trinitat Nova
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Passat, present i futur de la diversitat sexual i de gènere'
- On:
- Centre Cívic Vil·la Florida
- Quan:
- Del 02/06/2025 al 30/06/2025
-
Exposició 'El pont de la mar blava. Fenicis i Grecs a la Mediterrània'
- On:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Quan:
- Acte permanent
-
Visita a l'exposició permanent 'Col·lecció d'escultura Gabinet del col·leccionista Estudi-biblioteca de Frederic Marès'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició "Trementina. Recerca artística de les dones que anaven pel món, amb la natura a la butxaca"
- On:
- Centre Cívic El Sortidor
- Quan:
- Del 20/03/2025 al 23/04/2025
-
Inauguració de l'exposició "De la línia a la forma: una oda a l´art"
- On:
- Centre Cívic Joan Oliver - Pere Quart
- Quan:
- 06/05/2025
-
Exposició "Bandolers o herois"
- On:
- Centre Cívic Trinitat Vella
- Quan:
- Del 05/05/2025 al 26/05/2025
-
Cicle Primavera Verda 2025: Visita guiada i taller amb Jordi Coll
- On:
- Centre Cívic El Coll - La Bruguera
- Quan:
- 29/05/2025
-
Exposició "Veus de resiliència: dones gitanes en lluita"
- On:
- Centre Cívic del Bon Pastor
- Quan:
- Del 02/04/2025 al 30/04/2025