Per cercar entitats i equipaments o cursos i tallers, accedeix a la Guia BCN completa.

Art. Una revisió de l'obra de Tàpies a partir de les idees contingudes en la seva producció primerenca.
Prenent la figura de Tàpies com a node central, l’exposició Antoni Tàpies. La imaginació del món mira de cartografiar una xarxa de relacions entre agents, discursos i pràctiques al voltant de dos eixos: d’una banda, la complexa assimilació de corrents artístics —dadà, surrealisme— i de pensament —psicoanàlisi, marxisme— a la Barcelona de l’època; i, de l’altra, el diàleg que aquests moviments van establir amb diverses formes de tradició vernacla i cultura popular.
La selecció de materials se centra en el període que va des d’inicis dels anys quaranta fins a mitjans dels cinquanta, tot i que també suggereix possibles continuïtats i ruptures al llarg de les següents dècades.
L’exposició reuneix una multiplicitat d’objectes estètics de diverses procedències amb un triple objectiu: ampliar les genealogies de l’univers tapià cap a referències menys habituals, analitzant no només els textos i les imatges sinó també els contextos i els imaginaris; problematitzar certs debats del moment sobre l’acadèmia, els primitivismes, el cos, la natura o l’espectacle, entre d’altres: i recuperar críticament des del present aquells aspectes que ens permetin seguir imaginant noves formes de ser al món.
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
De dimarts a dissabte |
de 10:00 h a 19:00 h |
Entrada general: 12 €
Reduïda:8 € - estudiants - majors de 65 anys
Articket: 38 €
Gratuït: - persones a l'atur - menors fins als 16 anys - carnet Amics de la Fundació - 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) - 24 de setembre (La Mercè) |
Inauguració: 13 de febrer de 2025, a les 19.00 h | |
Diumenges Tancat 25 i 26 de desembre, 1 i 6 de gener |
de 10:00 h a 15:00 h |
Altres
- Se celebra a:
- Museu Tàpies.
- Organitzat per:
- Museu Tàpies.
El projecte monogràfic Antoni Tàpies. La imaginació del món plantejarà una revisió de l’obra d’Antoni Tàpies a partir de les idees contingudes en la seva producció més primerenca. Prenent la figura de Tàpies com a node central, l’exposició mirarà de cartografiar una xarxa de relacions entre agents, discursos i pràctiques al voltant de dos eixos: d’una banda, la complexa assimilació de corrents artístics —dadà, surrealisme— i de pensament —psicoanàlisi, marxisme— a la Barcelona de l’època; i, de l’altra, el diàleg que aquests moviments van establir amb diverses formes de tradició vernacla i cultura popular. La selecció de materials se centrarà en el període que va des d’inicis dels anys quaranta fins a mitjans dels cinquanta, tot i que també suggerirà possibles continuïtats i ruptures al llarg de les següents dècades.
L’exposició pren el seu títol d’un assaig publicat per l’artista l’any 1999, en què les idees d’interdisciplinarietat i interculturalitat ocupen un lloc central. Des de posicions teòriques que pretenen anar més enllà de la història de l’art i el model biogràfic, aquesta exposició reunirà una multiplicitat d’objectes estètics de diverses procedències amb un triple objectiu: primer, ampliar les genealogies de l’univers tapià cap a referències menys habituals, analitzant no només els textos i les imatges sinó també els contextos i els imaginaris; segon, problematitzar certs debats del moment sobre l’acadèmia, els primitivismes, el cos, la natura o l’espectacle, entre d’altres, i tercer, recuperar críticament des del present aquells aspectes que ens permetin seguir imaginant noves formes de ser al món.
Museu Tàpies
- Adreça:
- Carrer d'Aragó, 255
- Districte:
- Eixample
- Barri:
- la Dreta de l'Eixample
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Des de 13/02/2025 al 25/01/2026
Telèfon
- Tel.:
- 934870315
També et pot interessar...
-
"Festa Major del Casc Antic dels barris de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera": Exposició Cartells de la Festa Major del Casc Antic
- On:
- Casal de Persones Grans del Casc Antic
- Quan:
- Del 18/06/2025 al 30/07/2025
-
Exposició '7 vaixells, 7 històries'
- On:
- Museu Marítim de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'El pont de la mar blava. Fenicis i Grecs a la Mediterrània'
- On:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició de pessebres al Temple del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo
- On:
- Parròquia del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo - Basílica
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició "Què hi ha darrere d'aquests objectes?"
- On:
- Casal Mas Guinardó
- Quan:
- Del 01/07/2025 al 30/09/2025
-
Visita a l'exposició permanent 'Col·lecció d'escultura Gabinet del col·leccionista Estudi-biblioteca de Frederic Marès'
- On:
- Museu Frederic Marès
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició "La revolució de l'aigua a Barcelona. Aigua corrent i ciutat moderna,1867-1967"
- On:
- Aula Ambiental de la Casa de l'Aigua de Trinitat Nova
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Interrogar Barcelona. De la industrialització al segle XXI'
- On:
- Oliva Artés. Museu d'Història de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Exposició 'Monestir de Pedralbes. Els tresors del monestir'
- On:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Quan:
- Acte permanent
-
Onze de Setembre, Diada Nacional de Catalunya: Exposició 'Els cartells de la Diada Nacional 2025"
- On:
- Palau Robert
- Quan:
- Del 03/09/2025 al 28/09/2025
-
Exposició 'Créixer entre dos artistes. Homenatge a Claude Picasso'
- On:
- Museu Picasso
- Quan:
- Del 25/07/2025 al 26/10/2025
-
Exposició "Post-imatges"
- On:
- Centre Cívic Trinitat Vella
- Quan:
- Del 15/12/2025 al 07/12/2026
-
Exposició 'Carmen Amaya: Essència, presència i mite'
- On:
- Centre Cívic del Bon Pastor
- Quan:
- Del 01/10/2025 al 29/10/2025
-
Cicle “Com des d’aquí”: Exposició 'Constructores de mons molt semblants al nostre' de Ludovica Carbotta
- On:
- Fundació Joan Miró - Espai 13
- Quan:
- Del 10/07/2025 al 02/11/2025
-
Exposició "Prats Is Quality"
- On:
- Fundació Joan Miró - Museu
- Quan:
- Del 13/05/2025 al 09/11/2025
-
L'aventura de conèixer - Exposicions: Exposició 'Passejada per Collserola: Homenatge a David Hockney'
- On:
- Biblioteca Canyelles - M. Àngels Rivas
- Quan:
- Del 13/05/2025 al 30/09/2025
-
Exposició 'Els viatges de la identitat'
- On:
- Centre Cívic Can Basté
- Quan:
- Del 12/06/2025 al 26/07/2025
-
Exposició "Noor Abed. A Night We Held Between"
- On:
- Museu Tàpies
- Quan:
- Del 09/04/2025 al 27/07/2025
- "Festa Major de Fort Pienc": Exposició 'Taller de macramé'