Per cercar entitats i equipaments o cursos i tallers, accedeix a la Guia BCN completa.

Un assaig teatral o una investigació policial? Una dona de la Troia clàssica o una mare del nostre temps? Teatre i justícia són elements protagonistes en un espectacle estrenat durant l'última edició del Festival d'Avinyó.
A Tiago Rodrigues li agrada adreçar-se directament al públic. Ja ho sabreu si, durant el Grec 2019 Festival de Barcelona vau ser un dels afortunats espectadors i espectadores als qui el director portuguès feia aprendre de memòria ( By heart) un sonet de Shakespeare, mentre parlava de memòria i llibertat, en un espectacle que feia venir ganes d'abraçar-lo al final de la funció. Avui, Tiago Rodrigues no només és el director del Festival d'Avinyó, sinó que és el primer director no francès d'aquesta cita teatral, una de les més destacades d'Europa. I encara li agrada adreçar-se directament al públic. Ho fa un cop més a Hécube, pas Hécube. És una història de teatre dins del teatre, ja que la protagonitza una actriu que assaja el paper de l'Hècuba d'Eurípides i, més concretament, la part de la vídua de Príam. Troia ha perdut la guerra i ella també ho perdrà tot: marit, llibertat i fills. És una dona que vol justícia, potser tant com la dona real que la interpreta. Perquè personatge i intèrpret gairebé s'emmirallen: el fill autista de l'actriu s'enfronta a uns abusos dels quals ella parla i contra els quals intenta lluitar durant el muntatge. El públic assistirà als assajos de l'obra que interpreta la protagonista, però també a una investigació judicial. Trobarà la justícia que busca? La trobarà el seu personatge?
Els punts de trobada entre els mons de l'antiga troiana i el de la mare i actriu d'avui encara es faran més evidents amb l'escenografia, que contraposa dos espais inquietants que es desdibuixen i que trenquen les fronteres entre la tragèdia del mite i el dolor de la vida real.
Amb aquesta història, la primera col·laboració entre el director i la Comédie-Française, torna al Grec Festival de Barcelona l'actor, dramaturg i director Tiago Rodrigues, antic director del Teatro Nacional D. Maria II de Lisboa, que ha treballat a Bèlgica, ha actuat per mig món i que, el 2003, va crear la companyia Mundo Perfeito amb Magda Bizarro. Les col·laboracions artístiques i els processos col·lectius són a la base dels seus treballs, que darrerament l'han portat a analitzar fenòmens històrics partint de documents manipulats que al·ludeixen tant a l'esfera pública com a l'àmbit privat. Hecube, pas Hecube es va representar el juliol passat, en el marc de l'Athens Epidaurus Festival, al Teatre d'Epidaure, model precisament d'aquest Teatre Grec que acull avui les noves representacions del muntatge.
Una producció de la Comédie-Française.
En coproducció amb el Festival d'Avinyó.
En col·laboració amb Théâtre de la Cite – CDN de Toulouse Occitanie.
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
Dilluns i dimarts |
a les 22.00 h |
Entrada general: 30 € |
Durada: 130 min |
Altres
- Es venen les entrades a:
- Web Festival GREC.
Tot tipus d'entrades amb i sense descomptes.
- Oficina Ciutadana de la Cultura.
Tot tipus d'entrades amb i sense descomptes.
- Se celebra a:
- Teatre Grec.
- Organitzat per:
- Institut de Cultura de Barcelona.
- Grec Festival de Barcelona
Teatre Grec
- Adreça:
- Pg Santa Madrona, 36
- Districte:
- Sants-Montjuïc
- Barri:
- el Poble-sec
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Des de 28/07/2025 al 29/07/2025
Telèfon
- Informació:
- 933161000
Web
- Web:
- https://www.festivalgrec.barcelona
- Web venda d'entrades:
- https://www.festivalgrec.barcelona
També et pot interessar...
-
Espectacle "L.O.C.A. Comedy"
- On:
- Teatre Golem's
- Quan:
- Del 18/04/2025 al 27/06/2025
-
Espectacle "Un menú tancat"
- On:
- Villarroel Teatre
- Quan:
- Del 04/06/2025 al 29/06/2025
-
Teatre "Poble de Mar", a càrrec de La Ventura
- On:
- Tantarantana Teatre - L'Àtic22
- Quan:
- Del 21/05/2025 al 08/06/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle "The Hours" de Michael Cunningham / Eline Arbo
- On:
- Teatre Nacional de Catalunya
- Quan:
- Del 04/07/2025 al 06/07/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle “Grand Canyon ”, a càrrec de Sergi Pompermayer. Dir: Pere Arquillué
- On:
- Villarroel Teatre
- Quan:
- Del 06/07/2025 al 03/08/2025
-
Mercateatre: 27a Fira de circ i animació
- On:
- Parc de Sant Martí
- Quan:
- 05/07/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle “The Brothehood”, de Carolina Bianchi i Cara de Cavalo
- On:
- Teatre Lliure - Sala Fabià Puigserver
- Quan:
- Del 11/07/2025 al 12/07/2025
-
La Casa de la Risa: Espectacle "Más vale solo que ciento volando revolution”, amb Edu Soto
- On:
- Teatre Borràs
- Quan:
- 21/06/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle “Moeder Courage" de Bertolt Brecht / Lisaboa Houbrechts / KVS
- On:
- Teatre Lliure - Sala Fabià Puigserver
- Quan:
- Del 16/07/2025 al 17/07/2025
-
Teatre 'La brama del cérvol (una experiència única en un marc incomparable)', de la companyia La Calòrica
- On:
- Teatre Lliure - Sala Fabià Puigserver
- Quan:
- Del 21/05/2025 al 22/06/2025
-
Teatre "Mesures extraordinàries", amb Mercè Arànega, Francesc Ferrer, Mia Sala-Patau
- On:
- Teatre Borràs
- Quan:
- Del 04/06/2025 al 13/07/2025
-
Espectacle "MÉDIUM. Chile estalla en la distancia", a càrrec de Teatro Apátrida
- On:
- Sala Fènix
- Quan:
- Del 09/06/2025 al 11/06/2025
-
Cicle 'Guinardó a Escena': Espectacle "Desesperan_Dos"
- On:
- Centre Cívic Guinardó
- Quan:
- 13/06/2025
-
Escènic - Comunitat Sandaru presenta: Espectacle "Un ram de Margarides (a cada nínxol de bruixa)” amb la cia. Secret de Sumari
- On:
- Centre Cívic Parc Sandaru
- Quan:
- 13/06/2025
-
Teatre "Parasits, el musical"
- On:
- Aquitània Teatre
- Quan:
- Del 06/06/2025 al 15/06/2025
-
Musical "Les dones de Guido Contini"
- On:
- Teatre Gaudí de Barcelona - Sala Gran "La Claca"
- Quan:
- Del 05/06/2025 al 09/06/2025
-
Espectacle "Venga Que Si Es Pa'Eso" amb Andrés Parra
- On:
- Teatre Tívoli
- Quan:
- 14/06/2025
-
Espectacle "Minusas Jam", a càrrec de Teatre Minusas
- On:
- Centre Cívic Drassanes
- Quan:
- 07/06/2025
-
Espectacle "V7: l’art de silenciar", a càrrec de la Cia. Susanna Barranco
- On:
- Fundació Joan Brossa - Centre de les Arts Lliures
- Quan:
- Del 10/06/2025 al 12/06/2025
-
Espectacle ''Escenes de teatre"
- On:
- Sala Pepita Casanellas
- Quan:
- 10/06/2025