GuiaBCN

Actividades y equipamientos de Barcelona

"Raval(s) " Festival de Cultura del Raval 2026

Volver

Del 6 al 8 de novembre, el barri del Raval de Barcelona tornarà a convertir-se en un gran espai de creació, participació i convivència amb una nova edició del Festival Raval(s). Amb més de 50 activitats gratuïtes i la implicació d'un centenar d'entitats, col·lectius, artistes i equipaments, el festival proposa tres dies de cultura compartida que connecten disciplines artístiques, veïnat i comunitats diverses.

La programació s'articula al voltant de diferents eixos temàtics —com les dones i les dissidències, les cultures populars, la joventut, l'ecologisme, les arts escèniques i les músiques emergents— i convida a descobrir el Raval des de múltiples mirades. Carrers, places, jardins i equipaments culturals esdevindran escenaris d'activitats que entenen la cultura com una eina de participació, cohesió i transformació social.

PROGRAMACIÓ

Les arts escèniques tindran un paper destacat a través de Teatre(s), un eix que reivindica el teatre i les arts de carrer com a part essencial de la vida cultural del barri. La programació inclou espectacles, propostes performatives i creacions comunitàries. Entre les més destacades hi ha Les Titelles Ravalucionàries, un espectacle que combina titelles gegants, clown i arts de carrer per explorar, qüestionar i reimaginar les realitats del barri a través de les experiències, les vivències i les veus del seu veïnat. El projecte, impulsat per Circ Climàtic, el Taller Casa de Marionetas de Pepe Otal i ECHEA Casa Creativa i Cultural, ha estat seleccionat en la convocatòria d'Artifici(s), que promou la cocreació artística arrelada al territori. També es podran veure Un Tenorio Diferent, de Món Raval; DE(TOUR) DE FORCE, d'ERRO Grupo, i Memorie Rifugiate (Memorias Refugiadas), de la CIA Claudia Cantone.

La música també serà protagonista amb Músiques Emergent(s), un espai que dona visibilitat a noves propostes vinculades al territori. La Rambla del Raval acollirà les actuacions de Blanca Maris, Plástica Fantástica, Asier Vázquez Quintet, Les Nuit i Babia. El cant coral hi serà present amb Coral(s) Raval(s), una trobada que reunirà diferents agrupacions a Paral·lel 62.

La programació també donarà veu a les dones i les dissidències a través de les propostes Done(s) i Dissidèncie(s), que connecten la creació artística amb la perspectiva feminista. Divendres s'hi podrà veure el documental D'on ets?, d'Erika Mantilla Jarrin, del col·lectiu La Cúpula, i participar en el taller Dones al Barri: narratives fanzineres del Raval, a càrrec de Chantal Márquez. La programació es completa amb un espai de ràdio comunitària amb Colectic i La Cúpula, i l'exposició Cartografies: teixir comunitat des dels marges, de Les Metzineres.

Otros

Organizado por:
Fundació Tot Raval.

Diferents espais del Raval

Distrito:
Ciutat Vella
Barrio:
el Raval
Ciudad:
Barcelona
Dónde
Diferents espais del Raval
Cuándo
De 06/11/2026 a 08/11/2026

También puede interesarte...