Presentació i xerrada del llibre "Sonen les campanes. Història , llenguatge i tradició"

Volver

Quin és l'origen de les campanes? Per què es tocaven a les termes romanes? Com s'asseu una campana? Què caracteritza el toc manual? Què és el pa de sucre? Per què de les campanes en feien canons? Quina és la campana més gran del món?

Sonen les campanes, de Nil Rider i Jordi Sacasas i editat per Edicions Morera, ens acosta d'una manera general al meravellós món de les campanes i el seu so. A través de breus capítols, el llibre ens endinsa en la història d'aquest instrument, arribat des de terres orientals i que, un cop adoptat a Europa, va adquirir un so i un llenguatge propis. Coneixerem la seva evolució, les diferents tipologies, els seus oficis i algunes de les campanes més rellevants que es conserven.

La presentació serà a càrrec de Norbert Tomàs, escriptor i editor, i dels autors del llibre: Jordi Sacasas, arxiver i conservador de la Basílica de Santa Maria del Pi, i Nil Rider, historiador i tècnic arxiver i de patrimoni cultural de la Catedral de Barcelona.

Horarios

Federació d'Entitats de Culltura Popular i Tradicional de Barcelona Vella i La Casa dels Entremesos

Dirección:
C Beates, 2
Distrito:
Ciutat Vella
Barrio:
Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
Ciudad:
Barcelona
Dónde
Federació d'Entitats de Culltura Popular i Tradicional de Barcelona Vella i La Casa dels Entremesos
Cuándo
12/06/2025

Teléfono

Tel.:
932683531

También puede interesarte...