
Fotografía. La exposición explora el papel transformador de la fotografía en las culturas digitales actuales.
A través de las obras de artistas internacionales destacados como Sara Bezovšek, James Bridle, Alan Butler, Josèfa Ntjam, Giath Taha, Kyriaki Goni o Roc Herms, entre muchos otros, “El arte de navegar. Cómo perderse en un mundo de imágenes” propone una reflexión crítica sobre cómo las imágenes han evolucionado de simples representaciones del mundo físico a interfaces interactivas que nos guían, nos confunden y redefinen nuestra experiencia del espacio digital.
La exposición investiga el papel versátil de la fotografía en las culturas digitales, e introduce su relevancia en una amplia gama de escenarios tecnológicos interconectados como los videojuegos, las plataformas de redes sociales, los coches autónomos, la exploración espacial o los mapas en línea.
Horarios
Días | Horas | Preus | ||
---|---|---|---|---|
Dimecres, dijous, divendres i dissabte |
d'11.00 h a 14.30 h i
de 16.00 h a 20.00 h |
Entrada general: 5 €
Reduïda: 3 € • Estudiants fins a 28 anys • Majors de 65 anys • Carnet de docent • Carnet Jove • Associacions de fotògrafs • Plataforma Assembleària d’Artistes Catalans (PAAC) • Subscriptors de La Vanguardia (també 2x1) • Targeta client llibreria Laie
Gratuït: • Amics i Socis de Foto Colectania • Carnet de Premsa • Aturats • Carnet de Discapacitat (i acompanyant quan el barem de mobilitat ho estipuli) • Membres de l’ICOM • Menors de 14 anys • Alumnes de les escoles amigues: EASD Serra i Abella, ESCAC, FotoDesign Barcelona, Fundació Collserola (3 escoles), Grisart, IDEP, IEFC, Instituto 8, LABASAD, LCI Barcelona. • Primer diumenge de mes, 11-15h (no cal reserva prèvia) • 12 de febrer (Santa Eulàlia) • 24 de setembre (La Mercè)
Compartida amb KBr Fundació MAPFRE 8€ | ||
Diumenge |
d'11:00 h a 15:00 h |
Otros
- Se celebra en:
- Fundació Privada Foto Colectania.
Aquesta exposició explora el paper transformador de la fotografia en les cultures digitals actuals. A través de les obres d'artistes internacionals destacats com Sara Bezovšek, James Bridle, Alan Butler, Josèfa Ntjam, Giath Taha, Kyriaki Goni o Roc Herms, entre molts altres, es proposa una reflexió crítica sobre com les imatges han evolucionat de simples representacions del món físic a interfícies interactives que ens guien, ens confonen i redefineixen la nostra experiència de l'espai digital.
Internet ha actualitzat el significat de la navegació com una analogia per visitar llocs web i explorar espais virtuals. Mentre que els mapes es creaven tradicionalment com a representacions visuals de mesures del món per orientar-se i trobar una direcció, en els darrers anys les imatges s'han convertit en l'essència mateixa dels espais digitals. Avui dia, les fotografies són accionables a través de clics, desplaçaments o arrossegaments, i ja no representen necessàriament un esdeveniment o un lloc com abans, sinó que el presenten i en creen l'espai.
L'exposició investiga el paper versàtil de la fotografia en les cultures digitals, introduint-ne la rellevància en una àmplia gamma d'escenaris tecnològics interconnectats com ara els videojocs, les plataformes de xarxes socials, els cotxes autònoms, l'exploració espacial o els mapes en línia.
Aquests profunds canvis en la cultura visual han tingut lloc en un escenari global cada cop més complex, travessat per múltiples i entrellaçades lluites. La desorientació és un dels sentiments definitoris del segle XXI, alimentada per la fragmentació tecnològica, l'acceleració i la hibridació física i virtual de la nostra experiència quotidiana. Mentre que l'objectiu de la navegació occidental ha estat tradicionalment assolir un punt final concret, actualment han sorgit altres formes de desplaçament en què aprendre a perdre's s'ha convertit també, per a molts artistes, en una estratègia crítica i sensata.
L'art de navegar reuneix formes de (des)orientar-se, moure's i habitar un món visual híbrid. El títol, extret d'un influent llibre publicat per la Corona Espanyola al segle XVI sobre navegació marítima, introdueix el llegat colonial que sembla seguir present en les noves formes digitals i en xarxa de la fotografia. Al seu torn, el subtítol de l'exposició, "Com perdre's en un món d'imatges", pretén revisar i qüestionar l'esperit colonial extractiu del llibre original i la història mateixa de la navegació, per suggerir noves estratègies alternatives que abracin la desorientació com una eina de resistència.
ARTISTES PARTICIPANTS:
Artistas participantes: Sara Bezovšek, James Bridle, Alan Butler, Carlos Carbonell, Juan Covelli, Marie Foulston, Kyriaki Goni, Roc Herms, Esther Hovers, Rayane Jemaa, Josèfa Ntjam, open-weather (Sophie Dyer | Sasha Engelmann), Giath Taha, Simon Weckert i altres propostes que exploren la imatge a Internet.
Fundació Privada Foto Colectania
- Dirección:
- Pg Picasso, 14
- Distrito:
- Ciutat Vella
- Barrio:
- Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
- De 11/06/2025 a 21/12/2025
Teléfono
- Tel.:
- 932171626
Web
Dirección electrónica
- E-mail:
- info@fotocolectania.org
También puede interesarte...
-
Convocatòria "La teva primera exposició: porta el teu art a l’espai!"
- Dónde:
- Joves de les Corts
- Cuándo:
- Del 03/06/2025 al 28/06/2025
-
Exposició de pessebres al Temple del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo
- Dónde:
- Parròquia del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo - Basílica
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició "Joan Brossa. La sensació mental d’una felicitat completa"
- Dónde:
- Fundació Joan Brossa - Centre de les Arts Lliures
- Cuándo:
- Del 09/11/2023 al 20/07/2025
-
Exposició "Todos los detalles que pudieran haberse omitido"
- Dónde:
- Centre Cívic Can Felipa
- Cuándo:
- Del 15/05/2025 al 26/07/2025
-
Exposició 'Pallassos Sense Fronteres, 30 anys Una eina de construcció massiva'
- Dónde:
- Teatre Lliure - Sala Lliure de Gràcia
- Cuándo:
- Del 09/10/2024 al 31/07/2025
-
Exposició '7 vaixells, 7 històries'
- Dónde:
- Museu Marítim de Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'El pont de la mar blava. Fenicis i Grecs a la Mediterrània'
- Dónde:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'En fugida. Refugiats: una genealogia del present'
- Dónde:
- Museu d'Història de Catalunya
- Cuándo:
- Del 02/10/2024 al 20/07/2025
-
Exposició 'La façana de la catedral 1408-1913'
- Dónde:
- Museu Diocesà de Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició "La retirada"
- Dónde:
- Centre Cívic Trinitat Vella
- Cuándo:
- Del 29/05/2025 al 23/06/2025
-
Exposició 'Interrogar Barcelona. De la industrialització al segle XXI'
- Dónde:
- Oliva Artés. Museu d'Història de Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'Tallers de creativitat del Centre Cívic'
- Dónde:
- Centre Cívic Font de la Guatlla
- Cuándo:
- Del 10/06/2025 al 27/06/2025
-
Exposició 'Encadenats'
- Dónde:
- Centre Cívic La Cadena
- Cuándo:
- Del 05/06/2025 al 27/06/2025
-
Exposició 'Ubú pintor. Alfred Jarry i les arts'
- Dónde:
- Museo Picasso
- Cuándo:
- Del 27/11/2025 al 06/04/2026
-
Exposició 'El taller de pintura'
- Dónde:
- Centre Cívic Teixonera
- Cuándo:
- Del 06/06/2025 al 27/06/2025
-
Exposició "Eco de niebla, Premi Miquel Casablancas 2024", de Raquel G. Ibáñez
- Dónde:
- Galeria d'Art Àngels Barcelona
- Cuándo:
- Del 25/06/2025 al 06/09/2025
-
L'aventura de conèixer - Exposicions: Exposició 'Passejada per Collserola: Homenatge a David Hockney'
- Dónde:
- Biblioteca Canyelles - M. Àngels Rivas
- Cuándo:
- Del 13/05/2025 al 30/09/2025
-
Exposició "Barça, Més que un club. Montjuïc, un estadi refugi"
- Dónde:
- Castell de Montjuïc
- Cuándo:
- Del 20/06/2025 al 02/11/2025
-
Exposició "Memòries Del ‘Sol Y Sombra’"
- Dónde:
- Centre Cívic Ateneu Fort Pienc
- Cuándo:
- Del 05/06/2025 al 17/07/2025
-
Exposició "Titanic – L'exposició oficial. El viatge continua"
- Dónde:
- Espacio Inmersa
- Cuándo:
- Del 17/04/2025 al 28/09/2025