Francesc d’Assís Galí i Fabra (Barcelona, 1880-1965), autor de les pintures de la cúpula que corona el Palau Nacional, va ser una de les figures més rellevants de l’art català de la primera meitat del segle XX. Format al costat de Pompeu Fabra, renovà la pedagogia artística catalana durant el noucentisme, esdevenint el mestre de tota una generació d’artistes des de la seva Escola d’Art -on formà a Joan Miró o Llorens Artigas- i l’Escola Superior de Bells Oficis de la Mancomunitat de Catalunya.
Galí també desenvolupà una fecunda trajectòria artística com a pintor, dibuixant, muralista, cartellista i il·lustrador. La seva obra travessa tota la modernitat catalana: el modernisme, el simbolisme, el noucentisme i l’avantguarda. Malgrat els seus mèrits, Galí optà per jugar un rol invisible: desconsiderant-se com a artista, treballant a l’ombra dels seus deixebles i despreocupant-se del seu llegat. Aquesta exposició pretén fer visible aquell que es volia ocult. Vindicar la petjada del qui no va voler deixar rastre. Alhora la mostra explora un capítol dels orígens del Museu, en el context del gran projecte d’ampliació que té com horitzó el centenari de l’Exposició Internacional de 1929.
L’exposició es complementa amb la mostra Galí: exili i evasió, que es pot visitar al Museu de l’Exili, MuME, de La Jonquera, entre el 30 de novembre de 2024 i el 3 de juliol de 2025, i que reconstrueix el tràgic moment de la seva marxa a Londres i la relació amb la pintora surrealista Ithell Colquhoun, que transformarà la seva trajectòria vital i artística.
Organitza i produeix: Museu Nacional d’Art de Catalunya en col·laboració amb el Museu de l’Exili, MuME.
Comissariat: Albert Mercadé.
Horarios
Días | Horas | Preus | Observaciones | |
---|---|---|---|---|
De dimarts a dissabtes |
de 10:00 h a 20:00 h |
Entrada general: 12 €
Combinada: 20 € (MNAC + Poble Espanyol)
Tarifes reduïdes 8.4 €: - Estudiants - Grups d'estudiants o escolars sense reserva prèvia acompanyats per mestres o professors - Famílies (2 adults + 1 menor) - Carnet família nombrosa - Grups d'adults
Bus Turístic i Barcelona City Tour, 20% de descompte Joves amb el Carnet Jove, 50% de descompte
Abonament anual MNAC: 18 €
Articket: 38 €
Entrada gratuïta: - Menors de 16 anys - Majors de 65 anys - Persones a l'atur acreditades - Dissabtes (a partir de les 15 h) - Professors acreditats - Grups d'estudiants o escolars amb reserva prèvia acompanyats per mestres o professors - Membres de l'ICOM - Primer diumenge de mes - 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) - 11 de setembre (Diada Nacional)
Entrada bàsica: 2 € Permet l'accés a l’edifici, les terrasses-mirador i realitzar la visita autoguiada pels espais de l’edifici |
L'entrada és vàlida per a dos dies durant un mes a partir de la data de compra Les visites de grups cal concertar-les per telèfon | |
Diumenge i festius |
de 10:00 h a 15:00 h |
Otros
- Se celebra en:
- Museu Nacional d'Art de Catalunya.
Museu Nacional d'Art de Catalunya
- Dirección:
- C Mirador Palau Nacional, 6*10
- Distrito:
- Sants-Montjuïc
- Barrio:
- el Poble-sec
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
- De 08/05/2025 a 14/09/2025
También puede interesarte...
-
Exposició 'El pont de la mar blava. Fenicis i Grecs a la Mediterrània'
- Dónde:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició de pessebres al Temple del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo
- Dónde:
- Parròquia del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo - Basílica
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Taller 'Viatge a les exposicions de Barcelona' *NOU*
- Dónde:
- Centre Cívic Urgell
- Cuándo:
- Del 29/04/2025 al 27/06/2025
-
"L'Ou com Balla 2025. Corpus": Catifa floral a la Parròquia de Santa Maria del Taulat i Sant Bernat Calbó
- Dónde:
- Itinerari: Can Saladrigas, c. Joncar, rbla. Poblenou, c. Pujades fins l’església de Santa Maria del Taulat
- Cuándo:
- 22/06/2025
-
Exposició 'Imatgeria festiva barcelonina: gegants, nans, capgrossos, bestiari i titelles'
- Dónde:
- La Casa dels Entremesos-Centre de Producció i Difusió de Cultura Popular Tradicional de Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
"L'Ou com Balla 20254. Corpus": Catifa del Corpus a càrrec de la Parròquia de Sant Ambrós
- Dónde:
- Parròquia de Sant Ambrós
- Cuándo:
- 22/06/2025
-
"Festa Major de Nou Barris": 11a Matinal de Motards & American Cars
- Dónde:
- Parc de Josep Maria Serra Martí
- Cuándo:
- 17/05/2025
-
La Nit dels Museus: Jornada de portes obertes a la Fundació Suñol
- Dónde:
- Fundació Suñol
- Cuándo:
- 17/05/2025
-
"Festa Major del Guinardó": Exposició '32a convocatòria: Les Àvies i els Avis escriuen contes i els infants els dibuixen'
- Dónde:
- Casal Mas Guinardó
- Cuándo:
- Del 16/05/2025 al 23/05/2025
-
Exposició 'Passat, present i futur de la diversitat sexual i de gènere'
- Dónde:
- Centre Cívic Vil·la Florida
- Cuándo:
- Del 02/06/2025 al 30/06/2025
-
Exposició "La revolució de l'aigua a Barcelona. Aigua corrent i ciutat moderna,1867-1967"
- Dónde:
- Aula Ambiental de la Casa de l'Aigua de Trinitat Nova
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Visita a l'exposició permanent 'Col·lecció d'escultura Gabinet del col·leccionista Estudi-biblioteca de Frederic Marès'
- Dónde:
- Museu Frederic Marès
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició '7 vaixells, 7 històries'
- Dónde:
- Museu Marítim de Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'Monestir de Pedralbes. Els tresors del monestir'
- Dónde:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'Interrogar Barcelona. De la industrialització al segle XXI'
- Dónde:
- Oliva Artés. Museu d'Història de Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
'Sónar 2025' Festival de Música Avançada i New Art de Barcelona: Congrés "Sónar D"
- Dónde:
- Fira Barcelona - Palau de Congressos *Pavelló 5
- Cuándo:
- Del 12/06/2025 al 14/06/2025
-
La Nit dels Museus: Jornada de portes obertes a la Biblioteca Pública Arús
- Dónde:
- Biblioteca Pública Arús
- Cuándo:
- 17/05/2025
-
La Nit dels museus: Jornada de portes obertes al Museu Europeu d'Art Modern
- Dónde:
- Museu Europeu d'Art Modern
- Cuándo:
- 17/05/2025
-
Exposició "Joan Brossa. La sensació mental d’una felicitat completa"
- Dónde:
- Fundació Joan Brossa - Centre de les Arts Lliures
- Cuándo:
- Del 09/11/2023 al 20/07/2025
-
Exposició "Bandolers o herois"
- Dónde:
- Centre Cívic Trinitat Vella
- Cuándo:
- Del 05/05/2025 al 26/05/2025