
Saps què són els processos geològics? Quin és l´efecte de l´erosió, sedimentació o vulcanisme? Ho descobriràs al Mur geològic de CosmoCaixa.
El Mur geològic de CosmoCaixa està format per set grans peces reals originades per processos geològics diferents, que han contribuït a modelar l´estructura del planeta.
l Mur geològic és un dels elements emblemàtics de CosmoCaixa. Cada tall il·lustra una estructura geològica i va acompanyat d'un experiment que mostra els processos geològics que l'han originat. Alguns són superficials, com l'erosió i la sedimentació, i altres són processos interns, com el vulcanisme, les falles o els plecs.
Amb la geologia a l'abast de la mà, podrem gaudir de la bellesa de set peces de roca procedents de diversos indrets, amb una longitud total de 24 metres i un pes conjunt de més de 90 tones. Cadascuna il·lustra un procés geològic que ha estat d'importància fonamental en l'estructura i la formació del planeta.
Les set peces que formen el Mur geològic mostren com els processos geològics modelen l´orografia terrestre. Les sals potàssiques de Súria i les pissarres de Lleó són el resultat dels plecs que pateixen les roques, i les fractures o diàclasis del gres de Puig-Reig ens permeten entendre com es formen. D´origen més llunyà, les varves glacials d´Itú són capes primes que mostren el procés de sedimentació ocorregut al fons d´un llac glacial brasiler. Les dunes fòssils de Palma, formades per carbonat càlcic procedent de fragments de closques d´animals, formen la pedra arenosa de les Illes Balears. Finalment, podem veure com el volcà Croscat ha format les gredes volcàniques d´Olot, i com, quan els sediments es mouen i la roca no es pot deformar, la pedra es trenca i apareix una falla, com la que s´aprecia al bloc de pedra de Crespià.
Dos tipus de processos geològics esculpeixen el territori. Uns són d´origen extern, es produeixen a la superfície terrestre. Inclouen la pròpia descomposició de les roques, anomenada meteorització, l´erosió, que implica el desgast del sòl i de les roques i el transport d´aquest material d´un lloc a un altre del paisatge, i la sedimentació, fase en què aquests materials tornen a ser dipositats a la superfície. Són diversos els agents físics involucrats: l´efecte de l´aigua en tots els seus estats, el vent, la temperatura, la humitat o els propis éssers vius. D´altra banda, els processos geològics d´origen intern es desencadenen a partir de moviments que tenen lloc sota l´escorça, com les erupcions volcàniques o els terratrèmols. A través de la història de la Terra, tots aquests fenòmens han anat modelant un paisatge eternament canviant i han determinat, en gran part, les característiques de les roques.
Horarios
Días | Horas | Preus | Observaciones | |
---|---|---|---|---|
Tots els dies
excepte 24 de desembre 25 de desembre 31 de desembre 1 de gener 5 de gener 6 de gener |
de 10:00 h a 20:00 h |
Entrada general de: 6 €
Activitats: 6 e. Visita guiada (places limitades): - general: 3 € Gratuït: - joves fins al 16 anys - "Clients CaixaBank" - El cap de setmana més proper de Santa Eulàlia - 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) - 24 de setembre (la Mercè) - 14 de novembre (Nit dels Museus: gratuït de 19 a 1 h) |
L'entrada general
inclou accés al museu i a les exposicions. | |
24 de desembre
31 de desembre 5 de gener |
de 10:00 h a 18:00 h |
Otros
- Se celebra en:
- CosmoCaixa Barcelona.
- Las localidades se venden en :
- CosmoCaixa Barcelona.
CosmoCaixa Barcelona
- Dirección:
- Carrer d'Isaac Newton, 26
- Distrito:
- Sarrià-Sant Gervasi
- Barrio:
- Sant Gervasi - la Bonanova
- Ciudad:
- Barcelona
- Dónde
- CosmoCaixa Barcelona
- Cuándo
- Evento permanente
Web
- Web venda d'entrades:
- https://cosmocaixa.org
También puede interesarte...
-
Taller 'Viatja a les properes exposicions'
- Dónde:
- Centre Cívic Ateneu Fort Pienc
- Cuándo:
- Del 03/10/2023 al 12/12/2023
-
Taller 'Viatja a les properes exposicions'
- Dónde:
- Centre Cultural La Casa Elizalde
- Cuándo:
- Del 04/10/2023 al 01/12/2023
-
Taller 'Creació de narratives futuristes' en relació a l'exposició: ''Nosaltres, interpretats per les flors''
- Dónde:
- Centre Cívic Joan Oliver - Pere Quart
- Cuándo:
- 23/11/2023
-
Taller 'Viatge a les exposicions de Barcelona' *NOU*
- Dónde:
- Centre Cívic Urgell
- Cuándo:
- Del 03/10/2023 al 13/12/2023
-
Visita guiada i taller amb Maragda Cuscuela
- Dónde:
- Centre Cívic El Coll - La Bruguera
- Cuándo:
- 21/12/2023
-
Cicle "Fet al barri": Mostra d'obres de l'alumnat d'art coaching
- Dónde:
- Centre Cívic Can Clariana Cultural
- Cuándo:
- Del 30/11/2023 al 22/12/2023
-
Tallers Oberts BCN 2023
- Dónde:
- Diversos punts de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat
- Cuándo:
- Del 10/11/2023 al 12/11/2023
-
Taller 'Arrenjament floral' en relació a l'exposició: ''Nosaltres, interpretats per les flors''
- Dónde:
- Centre Cívic Joan Oliver - Pere Quart
- Cuándo:
- 28/11/2023
-
Exposició i subhasta de béns empenyorats en el Mont de Pietat de la Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona a Servicaixa
-
Exposicio "Bruumrumm!"
- Dónde:
- Disseny Hub Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'Planeta Vida'
- Dónde:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'La fragilitat en el temps. Col·lecció de vidres del MAC'
- Dónde:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Cuándo:
- Evento permanente
-
12é Fòrum FESC’23 – Fira d’Economia Solidària de Catalunya
- Dónde:
- Fabra i Coats - Fàbrica de Creació
- Cuándo:
- Del 20/10/2023 al 21/10/2023
-
Exposició 'Dissenyes o treballes? La nova comunicació visual. 1980-2003'
- Dónde:
- DHub Disseny Hub Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
"La Titellada" 18a Mostra de Titelles de les Roquetes
- Dónde:
- Plaça Trobada, plaça Titellaires, Biblioteca Rafa Juncadella i Ateneu popular 9 Barris
- Cuándo:
- Del 20/09/2023 al 30/09/2023
-
Exposició 'Hi havia una vegada…'
- Dónde:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
- Cuándo:
- Del 01/07/2022 al 07/01/2024
-
Exposició "Niños perdidos"
- Dónde:
- Centre Cívic El Coll - La Bruguera - Espai Jove del Coll
- Cuándo:
- Del 03/11/2023 al 30/11/2023
-
Exposició 'Barcelona al carrer. Veure i ser vist. La processó de Corpus'
- Dónde:
- Museu Diocesà de Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició "Tomasa Cuevas"
- Dónde:
- Centre Cívic Tomasa Cuevas - Les Corts
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'La Barcelona antiga i medieval en el conjunt monumental definit al segle XX a la Plaça del Rei'
- Dónde:
- MUHBA Museu d'Història de Barcelona - Plaça del Rei
- Cuándo:
- Evento permanente
Si quieres hacer alguna rectificación sobre esta actividad…háznosla llegar