
Saps què són els processos geològics? Quin és l´efecte de l´erosió, sedimentació o vulcanisme? Ho descobriràs al Mur geològic de CosmoCaixa.
El Mur geològic de CosmoCaixa està format per set grans peces reals originades per processos geològics diferents, que han contribuït a modelar l´estructura del planeta.
l Mur geològic és un dels elements emblemàtics de CosmoCaixa. Cada tall il·lustra una estructura geològica i va acompanyat d'un experiment que mostra els processos geològics que l'han originat. Alguns són superficials, com l'erosió i la sedimentació, i altres són processos interns, com el vulcanisme, les falles o els plecs.
Amb la geologia a l'abast de la mà, podrem gaudir de la bellesa de set peces de roca procedents de diversos indrets, amb una longitud total de 24 metres i un pes conjunt de més de 90 tones. Cadascuna il·lustra un procés geològic que ha estat d'importància fonamental en l'estructura i la formació del planeta.
Les set peces que formen el Mur geològic mostren com els processos geològics modelen l´orografia terrestre. Les sals potàssiques de Súria i les pissarres de Lleó són el resultat dels plecs que pateixen les roques, i les fractures o diàclasis del gres de Puig-Reig ens permeten entendre com es formen. D´origen més llunyà, les varves glacials d´Itú són capes primes que mostren el procés de sedimentació ocorregut al fons d´un llac glacial brasiler. Les dunes fòssils de Palma, formades per carbonat càlcic procedent de fragments de closques d´animals, formen la pedra arenosa de les Illes Balears. Finalment, podem veure com el volcà Croscat ha format les gredes volcàniques d´Olot, i com, quan els sediments es mouen i la roca no es pot deformar, la pedra es trenca i apareix una falla, com la que s´aprecia al bloc de pedra de Crespià.
Dos tipus de processos geològics esculpeixen el territori. Uns són d´origen extern, es produeixen a la superfície terrestre. Inclouen la pròpia descomposició de les roques, anomenada meteorització, l´erosió, que implica el desgast del sòl i de les roques i el transport d´aquest material d´un lloc a un altre del paisatge, i la sedimentació, fase en què aquests materials tornen a ser dipositats a la superfície. Són diversos els agents físics involucrats: l´efecte de l´aigua en tots els seus estats, el vent, la temperatura, la humitat o els propis éssers vius. D´altra banda, els processos geològics d´origen intern es desencadenen a partir de moviments que tenen lloc sota l´escorça, com les erupcions volcàniques o els terratrèmols. A través de la història de la Terra, tots aquests fenòmens han anat modelant un paisatge eternament canviant i han determinat, en gran part, les característiques de les roques.
Horarios
Días | Horas | Preus | Observaciones | |
---|---|---|---|---|
Cada dia i festius excepte 24 desembre, 31 desembre i 5 gener Tancat 25 de desembre, 1 i 6 de gener |
de 10:00 h a 20:00 h |
Entrada general: 8 €
Gratuït: - joves fins al 16 anys - clients "La Caixa" - 11 de febrer (Santa Eulàlia) - 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) - 24 de setembre (la Mercè) |
L'entrada general inclou accés al museu i a les exposicions. | |
24 desembre,
31 desembre i 5 gener |
de 10:00 h a 18:00 h | |||
La Nit dels Museus 2024: 18 de maig |
de 19.00 h a 01.00 h |
Entrada Gratuïta |
La Nit dels Museus |
Otros
- Las localidades se venden en :
- CosmoCaixa Barcelona.
- Se celebra en:
- CosmoCaixa Barcelona.
CosmoCaixa Barcelona
- Dirección:
- Carrer d'Isaac Newton, 26
- Distrito:
- Sarrià-Sant Gervasi
- Barrio:
- Sant Gervasi - la Bonanova
- Ciudad:
- Barcelona
- Dónde
- CosmoCaixa Barcelona
- Cuándo
- Evento permanente
Teléfono
- Centraleta:
- 932126050
Web
- Web venda d'entrades:
- https://cosmocaixa.org
También puede interesarte...
-
Exposició 'A sobre la meva tomba'
- Dónde:
- Cases de Canonja i de la Pia Almoina
- Cuándo:
- Del 19/11/2024 al 15/03/2025
-
8M Dia Internacional de les Dones: Exposició 'Putes i putades'
- Dónde:
- Centre Cívic Trinitat Vella
- Cuándo:
- Del 03/03/2025 al 21/03/2025
-
Exposició ''La vella Quaresma"
- Dónde:
- Centre Cívic l'Elèctric
- Cuándo:
- Del 13/03/2025 al 29/03/2025
-
Exposició "Llum i ombres. Rates i neons"
- Dónde:
- Centre Cívic La Sedeta
- Cuándo:
- 17/03/2025
-
Exposició ‘Re-Escriure la història’
- Dónde:
- Centre Cívic Pere Pruna
- Cuándo:
- Del 13/02/2025 al 15/03/2025
-
'8 de març Dia Internacional de les Dones’: Exposició "Correspondències"
- Dónde:
- Centre Cívic Can Verdaguer
- Cuándo:
- Del 07/03/2025 al 12/04/2025
-
'8 de març Dia Internacional de les Dones’: Exposició 'Són coses' de Conxita Herrero
- Dónde:
- Centre Cívic Urgell
- Cuándo:
- Del 13/02/2025 al 25/03/2025
-
Exposició 'Matter Matters. Dissenyar amb el món'
- Dónde:
- Disseny Hub Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició "Petites sales"
- Dónde:
- Centre Cívic Font de la Guatlla
- Cuándo:
- Del 03/03/2025 al 31/03/2025
-
Exposició 'Terra. La natura ens parla'
- Dónde:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
- Cuándo:
- Del 14/01/2025 al 28/09/2025
-
30è Aniversari del Centre Cívic Teixonera: Projecte exposició 'Imprescindibles'
- Dónde:
- Centre Cívic Teixonera
- Cuándo:
- Del 13/05/2025 al 16/05/2025
-
Exposició "El primer oli d´oliva verge extra fet a Barcelona: Un projecte social i comunitari"
- Dónde:
- Centre Cívic Casa Groga
- Cuándo:
- Del 23/04/2025 al 16/05/2025
-
'8 de març Dia Internacional de les Dones’: Exposició "Conxa Pérez, una veïna llibertària de la Barceloneta"
- Dónde:
- Centre Cívic Tomasa Cuevas - Les Corts
- Cuándo:
- Del 01/03/2025 al 31/03/2025
-
Exposició "Aiguagim"
- Dónde:
- Centre Cívic Sarrià
- Cuándo:
- Del 08/05/2025 al 19/07/2025
-
Exposició 'Sortir al dia. El Llibre dels Morts dels antics egipcis'
- Dónde:
- Fundació Arqueològica Clos - Museu Egipci de Barcelona
- Cuándo:
- Del 31/05/2024 al 21/04/2025
-
Visites guiades al Museu Europeu d'Art Modern
- Dónde:
- Museu Europeu d'Art Modern
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició "De Montmartre a Montparnasse (1889-1914). Artistes catalans a París"
- Dónde:
- Museo Picasso
- Cuándo:
- Del 22/11/2024 al 30/03/2025
-
L'Aventura de conèixer - Exposicions: Exposició 'Còmic radical' d'Antonio Hitos
- Dónde:
- Biblioteca Ignasi Iglésias - Can Fabra
- Cuándo:
- Del 15/03/2025 al 25/04/2025
-
Exposició ''Pintant poemes"
- Dónde:
- Centre Cívic Matas i Ramis
- Cuándo:
- Del 01/04/2025 al 23/05/2025
-
Exposició "Un oasi al cor de la ciutat"
- Dónde:
- Centre Cívic La Sagrera La Barraca
- Cuándo:
- Del 01/03/2025 al 27/03/2025