
Cómic. Una muestra de jóvenes autoras de cómic de vanguardia.
Bàrbara Alca, Marta Cartu, Genie Espinosa, Ana Galvañ, Nadia Hafid, Conxita Herrero, María Medem, Miriampersand y Roberta Vázquez forman la constelación de universos creativos de esta exposición.
"Constelación gráfica" presenta las historietas y la diversidad de lenguajes, de registros estéticos y de referentes culturales de estas nueve creadoras que, a través del uso del color, el grafismo o la experimentación estilística y narrativa, han puesto en cuestión formas canónicas del cómic.
Estas autoras tratan, con mirada crítica y humor, temas de la realidad milenial como la precariedad económica y laboral, la desaparición de la estabilidad, la relación con la tecnología, la sororidad o las relaciones en internet.
La exposición invita, también, a conocer cómo una red de ferias de autoedición, pequeñas editoriales e imprentas han hecho posible la consolidación de una escena alternativa en que se mueven y forman estas nueve artistas. Y pone de manifiesto que el cómic puede traspasar el papel y tener vida en otros soportes artísticos como la cerámica, los tapices y las animaciones.

Horarios
Días | Horas | Preus | ||
---|---|---|---|---|
Dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge i festius |
d'11:00 h a 20:00 h |
Entrada general: 6 €
(entrada a 1 €xposició)
Entrada 2 €xposicions: 8 €
Entrada reduïda: - 4 € (1 €xposició) - 6 € (2 €xposicions) . Carnet Jove . Carnet de Biblioteques . Famílies nombroses i monoparentals . Grups (mínim de 15 persones) . Jubilats . Menors de 25 anys
Entrada gratuïta: . Diumenges de 15.00 a 20.00 (cal reserva prèvia) . Aturats . Carnet de docent . Amics del CCCB . Jubilats amb Targeta Rosa . Membres de l'ICOM . Menors de 12 anys . Periodistes acreditats . Carnet de Discapacitat . 12 i 13 de febrer (S Eulàlia)
|
Otros
- Se celebra en:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.
Bàrbara Alca, Marta Cartu, Genie Espinosa, Ana Galvañ, Nadia Hafid, Conxita Herrero, María Medem, Miriampersand i Roberta Vázquez conformen la constel·lació d’universos creatius d’aquesta exposició. Són nou autores que experimenten amb estils i llenguatges, que trenquen els esquemes del còmic i que comparteixen una mirada crítica i carregada d’humor envers el món.
«Constel·lació gràfica» presenta les historietes i la diversitat de llenguatges, de registres estètics i de referents culturals d’aquestes nou creadores que, a través de l’ús del color, el grafisme o l’experimentació estilística i narrativa, han posat en qüestió formes canòniques del còmic.
En la seva obra, aquestes autores tracten, amb mirada crítica i humor, temes de la realitat millennial com la precarietat econòmica i laboral, la desaparició de l’estabilitat, la relació amb la tecnologia, la sororitat o les relacions a Internet.
L’exposició convida, també, a conèixer com una xarxa de fires d’autoedició, petites editorials i impremtes han fet possible la consolidació d’una escena alternativa en què es mouen i formen aquestes nou artistes. I posa de manifest com el còmic pot traspassar el paper i tenir vida en altres suports artístics com la ceràmica, els tapissos i les animacions.
El còmic fora del còmic: instal·lacions creades per les autores
«Constel·lació gràfica» aposta per exposar el còmic d’una manera innovadora i poc convencional, en la qual les historietes i els personatges dels llibres envaeixen l’espai expositiu en nou instal·lacions que les artistes han imaginat expressament per a l’ocasió.
Durant el recorregut, podreu submergir-vos en els seus imaginaris a través d’aquests nou espais, «fer match» amb els monstres de l’aplicació de cites Cringer de Bàrbara Alca, jugar amb els personatges de còmic de Roberta Vázquez o travessar una porta dimensional ideada per Miriampersand.
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Dirección:
- C Montalegre, 5
- Distrito:
- Ciutat Vella
- Barrio:
- el Raval
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
- De 02/12/2022 a 18/06/2023
Teléfono
- Tel.:
- 933064100
Web
- Web:
- http://www.cccb.org
Dirección electrónica
- E-mail:
- info@cccb.org
También puede interesarte...
-
"Llimonades 2023": Dates
- Dónde:
- Centre Cívic Pati Llimona
- Cuándo:
- Del 26/06/2023 al 15/07/2023
-
Trobada d'aficionats a LEGO "Catbrick 2023"
- Dónde:
- Espai Josep Bota
- Cuándo:
- Del 08/07/2023 al 09/07/2023
-
Taller 'Visitem les exposicions'
- Dónde:
- Centre Cívic Pere Pruna
- Cuándo:
- Del 27/04/2023 al 15/06/2023
-
Taller 'L'estiu als museus: descobreix les millors exposicions de la ciutat'
- Dónde:
- Centre Cultural La Casa Elizalde
- Cuándo:
- Del 04/07/2023 al 20/07/2023
-
"Arts Libris": Fira Internacional del Llibre d'Artista, el Fotollibre i l'Autoedició
- Dónde:
- Mercat de Sant Antoni
- Cuándo:
- Del 09/06/2023 al 11/06/2023
-
Taller 'Viatja a les properes exposicions'
- Dónde:
- Centre Cultural La Casa Elizalde
- Cuándo:
- Del 26/04/2023 al 23/06/2023
-
Taller 'Viatja a les properes exposicions'
- Dónde:
- Centre Cívic Ateneu Fort Pienc
- Cuándo:
- Del 11/04/2023 al 13/06/2023
-
Exposició 'Darrera la mirada'
- Dónde:
- Espai Jove Les Corts
- Cuándo:
- Del 03/04/2023 al 31/05/2023
-
Exposició 'Sigues tu! La diversitat ens enriqueix'
- Dónde:
- Espai Jove Les Corts
- Cuándo:
- Del 01/06/2023 al 30/06/2023
- Setmana Internacional dels Arxius 2023
-
Exposició "Artistes del Sandaru"
- Dónde:
- Centre Cívic Parc Sandaru
- Cuándo:
- Del 10/05/2023 al 30/05/2023
-
Exposició 'Imatges contra l’homofòbia, lesbofòbia i transfòbia'
- Dónde:
- Joves de Les Corts
- Cuándo:
- Del 05/06/2023 al 30/06/2023
-
Taller i exposició amb motiu del Dia de l'Orgull LGTBI
- Dónde:
- Plaça de la Infància
- Cuándo:
- 28/06/2023
-
Exposició taller "Urbanisme Ficció"
- Dónde:
- Centre Cívic Convent de Sant Agustí
- Cuándo:
- Del 16/05/2023 al 28/07/2023
-
Fi de curs - mostra de tallers
- Dónde:
- C. Josep Pla 174
- Cuándo:
- 09/06/2023
-
16a Festa de la Ciència
- Dónde:
- Rambla Prim
- Cuándo:
- Del 10/06/2023 al 11/06/2023
-
Exposició 'Els dilluns fem art'
- Dónde:
- Casal de Barri Vila Olímpica-Can Gili Nou
- Cuándo:
- Del 11/05/2023 al 02/06/2023
-
Tallers Oberts BCN 2023
- Dónde:
- Diversos punts de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat
- Cuándo:
- Del 10/11/2023 al 12/11/2023
-
Taller 'D'alimentació emocional'. Activitat relacionada amb l'exposició "Crossing lives"
- Dónde:
- Centre Cívic Joan Oliver - Pere Quart
- Cuándo:
- 06/07/2023
-
#Ravalejant: Ecofesta al Raval
- Dónde:
- Centre Cívic Drassanes
- Cuándo:
- 09/06/2023
Si quieres hacer alguna rectificación sobre esta actividad…háznosla llegar