Experiència immersiva “Dissenyar Connexions ", de la Companyia Pagans

Volver

Ciència, disseny o arts escèniques? Aquí les fronteres no estan gens clares. Veniu a comprovar-ho en un dels projectes que formen part del programa Creació i Museus del 2025

El projecte  Dissenyar Connexions és el desenvolupament d'una experiència escènica immersiva i tecnològica que difumina els límits entre la ciència i les arts. Convertint cada visitant en protagonista, la creació convida a reflexionar sobre la matèria. I imagina com la capacitat de les partícules d'estar en múltiples llocs alhora pot ajudar-nos a dissenyar un futur més col·lectiu i sostenible.

Es tracta d'una relectura interactiva de les peces del museu que cobra vida en diàleg amb el públic. L'exposició "Matter Matters. Dissenyar amb el món" del DHub proposa una profunda reflexió sobre la rellevància de la matèria en el disseny i la nostra responsabilitat en l'ús dels materials. La matèria no és només un element funcional del disseny, sinó que s'ha de considerar també en el seu context ambiental, social i històric.

La Companyia Pagans proposa fer-nos pensar en la tecnologia no com un enemic ni un complement, sinó com una eina a emprar de forma essencial en les propostes escèniques i generar un debat sobre els nostres valors, sobre la generació de la informació, sobre com construir relats i sobre la capacitat per a comunicar-nos.

Com a responsables de tot plegat, hi trobem la Companyia Pagans, integrada per Núria Clemares (dramaturga, actriu i narradora) i Marc Fernández (creador i tecnòleg). S'han especialitzat a crear experiències escèniques que combinen tecnologia i eco-consciència. L'any 2023 ja els vam veure participar en l'edició del Grec amb la proposta  El valor de res.

Les fàbriques de creació i els museus barcelonins protagonitzen un any més una experiència en comú. Un seguit d'espais museístics i patrimonials de la ciutat es converteixen en escenari per als/les residents dels centres de creació artística de la ciutat, que dialoguen mitjançant les seves propostes amb els fons artístics, històrics o etnogràfics que conserva cada espai. 

Una producció del Tantarantana i el DHub-Museu del Disseny.

Amb el suport de la Beca Barcelona Crea (Creació i museus). 

Les activitats de Creació i Museus tenen entrada lliure, però caldrà fer reserva. Les inscripcions s'obriran el pròxim 17 de juny.

Horarios

Otros

Las localidades se venden en :
Web Festival GREC.

Tot tipus d'entrades amb i sense descomptes.

Oficina Ciutadana de la Cultura.

Tot tipus d'entrades amb i sense descomptes.

Se celebra en:
Disseny Hub Barcelona.
Organizado por:
Institut de Cultura de Barcelona.

- Grec Festival de Barcelona

Disseny Hub Barcelona

Dirección:
Plaça de les Glòries Catalanes, 37*38
Distrito:
Sant Martí
Barrio:
el Parc i la Llacuna del Poblenou
Ciudad:
Barcelona
Dónde
Disseny Hub Barcelona
Cuándo
03/07/2025

Teléfono

Centraleta:
93 256 67 00
Reservas:
93 256 68 01

También puede interesarte...