
Un cant a la resistència i a la celebració de la diferència.
Després de l'èxit de la lectura dramatitzada en el marc del Festival Grec de Barcelona i el Batec del Grec d'On El Teatre Batega no podíem perdre l'oportunitat de fer créixer aquesta obra que tant ens ha entusiasmat, no només per la força de la temàtica sinó també per l'originalitat de la posada en escena i la professionalitat de la companyia. Per això des d'Apunta Teatre apostem per "Un refugi al sol" i ens llencem a produir el que serà el nostre primer espectacle musical amb la col·laboració de la companyia Gèminis.
"Un refugi al sol" ens parla del repte social de construir una identitat pròpia en un món que sembla abocat al caos. Com podem saber qui som quan la realitat esdevé cada cop més apocalíptica? Com podem ser tendres si la ràbia feixista es propaga per la nostra societat? A través d'un contrast irreverent, l'espectacle proposa un diàleg entre dues generacions i dos mons aparentment oposats: la dels nets que viuen la guerra de Trump, X i el capitalisme extrem i la dels padrins que recorden com els pares van lluitar el feixisme. Un intent de reconciliar aquells que no poden oblidar el passat amb aquells que no poden imaginar un futur.
SINOPSI
En Kai i l'Ària són germans i artistes. El seu projecte musical està a punt de fer el salt, però just abans del festival que podria canviar-ho tot, en Kai desapareix. Amb el món trontollant i ell mateix en crisi, fuig a Mas Soler, la casa familiar al Pallars, buscant un refugi. Allà, l'espera la padrina Dolors.
Entre mites rurals i llegendes queer, el Kai intentarà fer la performance que salvarà una generació. Però sap que el que està en joc és molt més: és la seva identitat i el lligam amb la seva família.
"Un refugi al sol" és un musical generacional i rural, un viatge entre el passat i el present, entre la intimitat familiar i l'explosió escènica. Una celebració de la diferència, de les plomes, de les padrines i de la música. Perquè la revolució serà queer o no serà.
SOBRE LA CIA. GÈMINIS
Després de la bona acollida d'ARTEMIS (estrenat al Condal dins del Festival Grec 2024), la Cia. Gèminis reafirma el seu compromís amb una creació teatral dissident i original. Ara presenta un segon espectacle que aspira a sacsejar les platees i generar debat, i estretament lligat a la temàtica que ja es va abordar amb el primer espectacle i que volem reforçar des d'un punt de vista més adult i trencador: els lligams familiars.
El punt de partida són el diari d'un soldat del tiet-avi del Pol Sanuy, on vam trobar un jove soldat tan perdut i desesperançat com la nostra generació. Això ens va portar a plantejar-nos no fer un altre espectacle sobre la guerra civil, sinó reflexionar sobre fronteres emocionals i físiques compartides entre èpoques.
Som una companyia jove, que creu que l'exercici teatral pot ser cerimoniós des d'un punt de vista modern, rebel i mamarratxo. Per això aquesta peça té la voluntat de viure immersa en un univers queer i punky. Ho farà des de la comèdia i la fusió de llenguatges escènics, jugant amb les fronteres entre el teatre de text, el musical convencional i i els concerts de música pop i electrònica actuals (estil Amaia, Rigoberta Bandini o Charlie XCX i Troye Sivan).També volem investigar en l'existència de diferents llenguatges dramatúrgics o de gènere: fent riure l'espectador amb tocs de thriller, de documental de la crònica d'un soldat i de rondalles populars.
FITXA ARTÍSTICA
Una producció d'Apunta Teatre amb la col·laboració de Cia. Gèminis
Direcció i dramatúrgia: Jumon Erra i Pol Sanuy
Composició musical i lletres: Mireia Morera
Text: Jumon Erra
Intèrprets: Mireia Morera, Pol Sanuy i Àssun Planas
Moviment: Pol Rosselló
Disseny de llums: Daniel Gener i Ramon Ramiro
Escenografia: Paula Font
Cap de producció: Daria Nicolau (Cia. Gèminis)
Producció executiva: Apunta Teatre
Basat en "Diari d'un Soldat" de Pere Belart.
Horarios
Días | Horas | Preus | ||
---|---|---|---|---|
Dimecres, dijous, divendres i dissabte |
a les 20.00 h |
Entrada general: 24 €
Entrada anticipada: 18-22 € (+ despeses de gestió) | ||
Diumenge |
a les 18.00 h |
Otros
- Las localidades se venden en :
- Sala Versus Glòries.
- Se celebra en:
- Sala Versus Glòries.
Sala Versus Glòries
- Dirección:
- Castillejos, 179
- Distrito:
- Eixample
- Barrio:
- el Fort Pienc
- Ciudad:
- Barcelona
- Dónde
- Sala Versus Glòries
- Cuándo
- De 22/10/2025 a 07/12/2025
Teléfono
- Tel.:
- 93 669 37 55
Web
- Web venda d'entrades:
- https://www.salaversusglories.cat/
También puede interesarte...
-
Art Llobet 2025 Festival de les Arts i la Guitarra de Barcelona Miquel Llobet
- Dónde:
- Diferents espais i equipaments de la ciutat
- Cuándo:
- Del 18/10/2025 al 09/11/2025
-
Art Llobet 2025 Festival de les Arts i la Guitarra de Barcelona Miquel Llobet: Concert "Homenatge a Miquel Llobet - Ofrendes musicals"
- Dónde:
- Cementiri Poblenou
- Cuándo:
- 09/11/2025
-
'Nits Màgiques' de la Casa Batlló
- Dónde:
- Casa Batlló
- Cuándo:
- Del 03/03/2025 al 31/10/2025
-
Ludoteca 'Entre jocs i passejades! Cantem?'
- Dónde:
- La Casa dels Entremesos-Centre de Producció i Difusió de Cultura Popular Tradicional de Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
"Festa Major de Vilapicina i la Torre Llobeta"
- Dónde:
- Carrers del barri de Vilapicina i Torre Llobeta
- Cuándo:
- Del 04/10/2025 al 12/10/2025
-
71è Concurs Internacional de Música Maria Canals: Concert - Gran Final
- Dónde:
- Palau de la Música Catalana
- Cuándo:
- 25/03/2026
-
Concerts i audicions del Carilló del Palau de la Generalitat
- Dónde:
- Edifici Palau de la Generalitat
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Tots Sants 2025: La Castanyada: Un espectacle i moltes castanyes
- Dónde:
- Centre Cívic Matas i Ramis
- Cuándo:
- 30/10/2025
-
Festival "Guitar Bcn 2026": Concert "Sexy Zebras"
- Dónde:
- Razzmatazz
- Cuándo:
- 21/02/2026
-
Cicle "Cinema documental musical": Projecció "Cuando te trazas una meta" concert de la Montbau Social Band
- Dónde:
- Centre Cívic Casinet d'Hostafrancs
- Cuándo:
- 16/10/2025
-
57è Festival Internacional de Jazz de Barcelona: Concert "Miguel Poveda"
- Dónde:
- Gran Teatre del Liceu
- Cuándo:
- 15/10/2025
-
57è Festival Internacional de Jazz de Barcelona: Concert "Leonor Watling i Leo Sidran amb The Groovy French Band"
- Dónde:
- Fundació Conservatori del Liceu
- Cuándo:
- 30/10/2025
-
Cicle 'BCN Clàssics': Concert "‘El llac dels cignes’ i ‘El trencanous’", amb Vicent & ADDA Simfònica Alicante
- Dónde:
- Palau de la Música Catalana
- Cuándo:
- 17/12/2025
-
Cicle BCN Clàssics: Concert "'Simfonia fantàstica’ de Berlioz'", amb Barenboim, Orozco-Estrada & Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI
- Dónde:
- Palau de la Música Catalana
- Cuándo:
- 03/11/2025
-
Cicle BCN Clàssics Km 0: Concert "Casals, Saariaho, Dall’Abaco i Magrané" amb Guillem Gràcia
- Dónde:
- Palau de la Música Catalana - Petit Palau
- Cuándo:
- 26/02/2026
-
Cruilla de Tardor: Concert "Alba Carmona"
- Dónde:
- Sala El Molino
- Cuándo:
- 24/10/2025
-
Concert "La Nit de l'ARA. Visca Verdi - Especial 15 anys", amb l'Orquestra Simfònica del Vallès
- Dónde:
- Palau de la Música Catalana
- Cuándo:
- 27/11/2025
-
Barcelona Districte Cultural - Escena: Concert "Retirada a temps", a càrrec de Reïna
- Dónde:
- Centre Cívic Sarrià
- Cuándo:
- 28/11/2025
-
Concert solidari "Coral de Sant Medir"
- Dónde:
- Centre Cívic Casa del Rellotge
- Cuándo:
- 19/12/2025
-
57è Festival Internacional de Jazz de Barcelona: Concert "Omar Sosa & Liceu Big Band"
- Dónde:
- Fundació Conservatori del Liceu
- Cuándo:
- 02/12/2025