
Dues entitats artístiques posen en comú els seus llenguatges i col·lapsen en un treball coreogràfic que ens convida a escolar-nos per les esquerdes de l'alteritat.
ixeu-vos en el món que us envolta i, en un moment o un altre, us trobareu amb una d'aquelles esquerdes, portes que us connecten amb l'alteritat i us permeten endinsar-vos en territoris fantàstics. Aquestes esquerdes suspenen la nostra experiència mundana i digital per revelar-se com a generadors màgics. Què passa quan ens endinsem en aquestes esquerdes?
Amb la intenció d'obrir esquerdes en la nostra vida quotidiana i de posar en comú les respectives pràctiques coreogràfiques, tots dos artistes recorren el camí entre la realitat més tronada i la imaginació més delirant, i aprofiten el trajecte per investigar en la diversitat dels cossos, en un intent de comprendre les fascinacions interiors i la contemporaneïtat. Veniu si voleu conèixer dos artistes compartint una habitació retorçada, en tota la seva (doble) alçada, en la qual la dansa conviu amb el ball.
Duplex Studio no només és el primer treball conjunt de Guillem Jiménez i Luqui Lagomarsino, sinó que, a més, ha constituït per a tots dos la primera experiència de cocreació. Luqui Lagomarsino és un coreògraf i intèrpret de dansa nascut a Buenos Aires i amb base a Amsterdam que busca maneres noves d'escriure dramatúrgies, treballant sobre reorientacions i descomposicions coreogràfiques. És el creador de peces com Cosas caen fuerte o Literal, ha treballat en les performances de Marina Abramovic Imponderabilia i Luminosity i s'ha graduat en la prestigiosa SNDO - School for New Dance Development d'Amsterdam. Al Dansa Metropolitana de 2024 el vam veure presentant la peça Trio Z.
Guillem Jiménez és especialment conegut per la companyia de dansa barcelonina que va crear i dirigeix, laSADCUM, nascuda l'any 2019, de la qual s'ha ocupat del món digital i la virtualitat en molts dels seus projectes. Són autors de les peces de dansa The Uncanny Valley (2019), The Lesson (2020), Aclucalls (2022) i Navaja (2024). Les dues últimes s'han vist a Dansa Metropolitana 2022 i 2024 i han obtingut el premi Dansacat, que concedeix l'Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya, en la categoria de millor música i de millor coreografia, per Aclucalls, i millor espectacle per Navaja.
Una producció de l'Antic Teatre.
Amb el suport de la SNDO School for the New Dance Development i el Graner, centre de creació.
Direcció, coreografia i interpretació: Luqui Lagomarsino, Guillem Jiménez • Assessorament artístic: Amador Alina Folini • Il·luminació: Valentina Azzati
Horarios
Días | Horas | Preus | ||
---|---|---|---|---|
Dijous, divendres, dissabte i diumenge |
a les 20.00 h |
Entrada general de: 15 a 17 € |
Otros
- Las localidades se venden en :
- Web Festival GREC.
Tot tipus d'entrades amb i sense descomptes.
- Oficina Ciutadana de la Cultura.
Tot tipus d'entrades amb i sense descomptes.
- Se celebra en:
- Antic Teatre - Espai de Creació.
- Organizado por:
- Institut de Cultura de Barcelona.
- Grec Festival de Barcelona
Antic Teatre - Espai de Creació
- Dirección:
- C Verdaguer i Callís, 12
- Distrito:
- Ciutat Vella
- Barrio:
- Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
- De 17/07/2025 a 20/07/2025
Teléfono
- Tel.:
- 933152354
Web
- Web:
- https://www.festivalgrec.barcelona
- Web:
- http://www.anticteatre.com/
- Web venda d'entrades:
- https://www.festivalgrec.barcelona