
Humanidades. El escritor hace una reflexión personal, profunda y poética sobre nuestra condición humana, haciendo un llamamiento a la conciencia y al retorno a los sentidos en nombre de una resistencia sin complejos.
En diálogo con la periodista e investigadora cultural Berta Ares, el escritor, fotógrafo e historiador del arte Teju Cole reflexiona sobre la deshumanización del mundo actual y explora posibles caminos de significado y pertenencia a través del arte y la literatura, a raíz de la publicación de Papel negro. Escribir en tiempos oscuros (Acantilado, 2025).
Invocando a figuras tan diversas como Edward Said, Caravaggio, Black Panther, Lorna Simpson o Susan Sontag, Teju Cole se vale del arte, la fotografía documental y la literatura como herramienta de crítica y denuncia para explorar cuestiones como la vulnerabilidad de la experiencia migratoria, la negritud y sus múltiples manifestaciones o los imaginarios coloniales que han forjado el discurso de Occidente y las heridas que todavía hoy provocan. Ante la crueldad del mundo, Cole indaga el lenguaje del arte como un instrumento imprescindible para navegar el presente y resistir a la deshumanización.
Horarios
Días | Horas | Preus | ||
---|---|---|---|---|
Dimecres |
de 18.30 h a 20.00 h |
Entrada general: 3 €
Entrada gratuïta:
|
Otros
- Se celebra en:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.
En diàleg amb la periodista i investigadora cultural Berta Ares, l'escriptor, fotògraf i historiador de l'art Teju Cole reflexiona sobre la deshumanització del món actual i explora possibles camins de significat i pertinença a través de l'art i la literatura, arran de la publicació de Papel negro. Escribir en tiempos oscuros (Acantilado, 2025).
Invocant figures tan diverses com Edward Said, Caravaggio, Black Panther, Lorna Simpson o Susan Sontag, Teju Cole es val de l'art, la fotografia documental i la literatura com a eina de crítica i denúncia per explorar qüestions com la vulnerabilitat de l'experiència migratòria, la negritud i les seves múltiples manifestacions o els imaginaris colonials que han forjat el discurs d'Occident i les ferides que provoquen encara avui. Davant de la crueltat del món, Cole indaga el llenguatge de l'art com un instrument imprescindible per navegar el present i resistir a la deshumanització.
En aquesta sessió, conduïda per Berta Ares, Cole ens ofereix una reflexió personal, profunda i poètica sobre la nostra condició humana, fent una crida a la consciència i al retorn als sentits en nom d'una resistència sense complexos.
Modera: Berta Ares Yáñez
Participants: Teju Cole
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Dirección:
- C Montalegre, 5
- Distrito:
- Ciutat Vella
- Barrio:
- el Raval
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
- 04/06/2025
Teléfono
- Tel.:
- 933064100
Web
- Web venda d'entrades:
- https://www.cccb.org/ca/activitats/fitxa/teju-cole/247838
También puede interesarte...
-
Dia Orwell 2025: Debat 'Desemmascarar la mentida: informar sobre la crisi migratòria', a càrrec de Sally Hayden i Patricia Evangelista
- Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Cuándo:
- 10/06/2025
-
Setmanes d’Arquitectura 2025
- Dónde:
- Diferents espais i equipaments de Barcelona
- Cuándo:
- Del 12/05/2025 al 28/06/2025
-
Vine de públic a la gravació d'un programa especial 28J de Radioactius
- Dónde:
- Associació Cultural la BiblioMusiCineteca
- Cuándo:
- 16/06/2025
-
L'aventura de conèixer - T'interessa: 'Debats Oberts: Soc gran i encara puc', a càrrec del Grup d'Opinió Àmfora
- Dónde:
- Biblioteca Vapor Vell
- Cuándo:
- 13/06/2025
-
Dia Orwell 2025: Debat 'Fets desagradables: Informar sobre la violència', a càrrec de Óscar Martínez i Patricia Evangelista
- Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Cuándo:
- 16/06/2025
-
"Sportbiz Europe"
- Dónde:
- Barcelona, espai encara per determinar
- Cuándo:
- Del 07/10/2025 al 10/10/2025
-
Cicle 'Contradiccions contemporànies': Monòleg 'Microparanormalitats de la vida contemporània amb Oye Sherman'
- Dónde:
- Centre Cívic Casa Golferichs
- Cuándo:
- 01/07/2025
-
"Regenera’t": Mostra de curts Lgtbi
- Dónde:
- Centre Cívic Pati Llimona
- Cuándo:
- 13/06/2025
-
Conversa '120 anys d’Helios Gómez: art, lluita i llegat'
- Dónde:
- Museu Nacional d'Art de Catalunya
- Cuándo:
- 11/06/2025
-
"Regenera’t": Projecció "Reír, cantar, tal vez llorar" i col·loqui amb el director i les actrius
- Dónde:
- Centre Cívic Pati Llimona
- Cuándo:
- 03/06/2025
-
Cicle “Les cadires de Tàpies. Memòries tatuades”
- Dónde:
- Museu Tàpies
- Cuándo:
- Del 27/03/2025 al 18/12/2025
-
Projecció dels curtmetratges "Loxoro" i "Estética unisex"
- Dónde:
- La Lleialtat Santsenca
- Cuándo:
- 26/06/2025
-
Cicle de debats 'Escriure en temps de foscor'
- Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Cuándo:
- Del 22/05/2025 al 05/06/2025
-
3a Setmana del Videojoc
- Dónde:
- Centre Cívic Cotxeres de Sants - Auditori
- Cuándo:
- Del 11/06/2025 al 15/06/2025
-
Cicle 'Ciència radical': Debat 'L'energia: un repte global', amb Vaclav Smil
- Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Cuándo:
- 06/06/2025
-
Cicle 'Sopa de partícules': Club de Lectura: "Relativitat sense Fórmules"
- Dónde:
- Centre Cívic Guinardó
- Cuándo:
- 04/06/2025
-
Cicle 'Cinema Violeta'
- Dónde:
- La Lleialtat Santsenca
- Cuándo:
- Del 24/04/2025 al 26/06/2025
-
Cicle de debats 'Ciència radical'
- Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Cuándo:
- Del 20/01/2025 al 19/06/2025
-
Jornada "Business With Social & Sustainable Tourism Value"
- Dónde:
- Palau de Congressos de Catalunya
- Cuándo:
- 13/06/2025