Cicle "Shinji Sômai. Vents de joventut"

Volver

La mort prematura, a cinquanta-tres anys, de Shinji Sômai (1948-2001) va privar al cinema japonès d’un dels directors més innovadors de les dècades dels vuitanta i noranta. Definida com “la baula perduda entre la fi del sistema d’estudis del Japó i l’auge del cinema independent”, la seva obra -composta de tretze llargmetratges-, experimenta amb estils i gèneres -sobretot amb el seishun eiga o cinema juvenil–, i captura amb una sensibilitat única les emocions adolescents i els ritus de pas tot explorant temes de soledat i alienació.

Virtuós del pla seqüència, va explorar a fons les possibilitats expressives de les preses llargues tot jugant amb el cos humà, el moviment i el temps d’una manera exquisidament sofisticada.

Tot i ser considerat el millor director japonès de la seva generació pels lectors de Kinema Junpo –la revista de cinema més prestigiosa del país- i haver exercit una gran influència en cineastes com Kiyoshi Kurosawa o Ryusuke Hamaguchi, Sômai és pràcticament desconegut a Occident.

El seu cinema arriba per primera vegada a les nostres pantalles.

Consulteu programació en aquest enllaç.

Horarios

Otros

Se celebra en:
Filmoteca de Catalunya.
Las localidades se venden en :
Filmoteca de Catalunya.
Organizado por:
Filmoteca de Catalunya.

Filmoteca de Catalunya

Dirección:
Plaça de Salvador Seguí, 1*9
Distrito:
Ciutat Vella
Barrio:
el Raval
Ciudad:
Barcelona
Dónde
Filmoteca de Catalunya
Cuándo
De 01/02/2025 a 14/02/2025

Teléfono

Centraleta:
935 671 070

También puede interesarte...