
Ciència entre amigues, converses per entendre el món que ens envolta, és un cicle de xerrades mensuals per apropar la ciència a dones de totes les edats en un ambient relaxat i informal per parlar de diferents temes científics d'actualitat mentre prenem un cafè amb galetes.
A cada sessió, comptarem amb una experta convidada que ens introduirà a un tema apassionant que conduirà a una conversa oberta en un espai pròxim i de confiança on fer preguntes sense por.
Una proposta que vol fomentar la curiositat i el debat científic en les dones adultes des de l'accessibilitat, la participació, la tertúlia i la creació de vincles.
Programa
'L'altra cara de l'univers' amb Núria Escursell
Dijous 9.10, 18.30h [POSPOSADA]
Com es dissenya una missió espacial? Sorprenentment, s'assembla molt a organitzar una excursió entre amigues: cal planificar, coordinar i estar preparades pels imprevistos. L'espai està molt més a prop del que imaginem. Acompanyeu-nos a descobrir-ho.
Núria Escursell és divulgadora científica i enginyera aeroespacial per la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat de Cranfield.
'Intel.ligència artificial' amb Atia Cortés
Dijous 13.11, 18.30h
Explorarem les novetats més recents en tecnologia i com estan transformant la nostra quotidianitat. Analitzarem què és la intel.ligència artificial des d'una perspectiva crítica, veurem exemples d'on s'aplica la IA en diversos sectors i ens endinsarem en qüestions ètiques derivades del seu ús.
Àtia Cortés, investigadora al Barcelona Supercomputing Center (BSC) i experta en Intel·ligència Artificial i Bioètica.
'La Menopausa, més informació i menys tabús' amb Elisa Llurba
Dijous 4.12, 18.30h
L'edat mitjana de la menopausa és als 51 anys, però hi ha dones que la tenen abans dels 45. Al voltant del 60% de les dones tenen símptomes, encara que probablement siguin moltes més, ja que alguns d'ells no s'atribueixen a la menopausa, com canvis d'humor, depressió, pèrdues de memòria, falta de concentració, sequedat d'ulls, fatiga, insomni o dolor d'articulacions.
En aquesta trobada, entendrem millor què li passa al nostre cos durant aquesta etapa i compartirem dubtes i neguits.
La Dra. Elisa Llurba és la directora del Servei de Ginecologia i Obstetrícia de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, professora associada de la Facultat de Medicina de la UAB des de 2013 i responsable del Grup de Recerca en medicina Perinatal i de la Dona.
Horarios
| Días | Horas | Preus | ||
|---|---|---|---|---|
|
9 Octubre,
13 Noviembre i 4 Diciembre |
a les 18.30 h |
Entrada Gratuïta |
Otros
- Se celebra en:
- La Lleialtat Santsenca.
La Lleialtat Santsenca
- Dirección:
- Carrer d'Olzinelles, 31
- Distrito:
- Sants-Montjuïc
- Barrio:
- Sants
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
- De 09/10/2025 a 04/12/2025
Teléfono
- Tel.:
- 93 706 52 54
También puede interesarte...
-
Cicle d'òpera i música clàssica a la biblioteca, a càrrec d’Albert Ferrer
- Dónde:
- Biblioteca Nou Barris
- Cuándo:
- 20/11/2025
-
25N Dia Internacional contra la Violència vers les Dones: Acte central a Ciutat Vella 'La Barceloneta contra la violència masclista'
- Dónde:
- Centre Cívic Barceloneta
- Cuándo:
- 25/11/2025
-
25N Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència vers les Dones: Taller 'Bosses feministes 25N'
- Dónde:
- Centre Cívic Vallvidrera Vázquez Montalbán
- Cuándo:
- 26/11/2025
-
Barcelona Districte Cultural - Cicle 'Argumenta': Xerrada 'Com morirem?'
- Dónde:
- Centre Cívic Torre Llobeta
- Cuándo:
- 27/11/2025
-
42- Festival de Gèneres Fantàstics de Barcelona: Taula rodona 'LeGuinCon 1: el relat curt abans i després de la revolució'
- Dónde:
- Biblioteca Ignasi Iglésias - Can Fabra
- Cuándo:
- 09/11/2025
-
Xerrada "Novetats editorials sobre Mortadelo y Filemón: una nova mirada al patrimoni Buguera"
- Dónde:
- Centre Cívic El Coll - La Bruguera - Espai de Gent Gran
- Cuándo:
- 10/12/2025
-
Activitats Laborals Joves de Barcelona: Xerrada 'Ajuts i recursos per trobar pis'
- Dónde:
- Espai Jove Palau Alòs - Joves de Ciutat Vella
- Cuándo:
- 11/11/2025
-
Col·loqui de "Jambo bwana", a càrrec d’Agnès Marquès
- Dónde:
- Teatre Nacional de Catalunya - Sala Petita
- Cuándo:
- 19/12/2025
-
25N. Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència vers les Dones
- Dónde:
- Casal de Barri Can Portabella
- Cuándo:
- 25/11/2025
-
Cicle 'Tardor de la Pau 2025': Taller 'Cuina per la Pau'
- Dónde:
- Casal de Barri Can Travi de la Vall d'Hebron
- Cuándo:
- 14/11/2025
-
Cicle d’arteràpia i arts escèniques: Taller per a dones 'Dones que corren amb els llops'
- Dónde:
- Centre Cívic Barceloneta
- Cuándo:
- Del 08/10/2025 al 26/11/2025
-
Taller 'Xerradetes'
- Dónde:
- Casal de Gent Gran Vilapicina i Torre Llobeta
- Cuándo:
- Del 02/10/2025 al 04/12/2025
-
Col·loqui de "La corona d'espines", a càrrec de Jofre Font
- Dónde:
- Teatre Nacional de Catalunya - Sala Gran
- Cuándo:
- 21/11/2025
-
Setmana de l'Àlbum 2025: Fira Àlbum i SDLIJ: Llegir, Jugar, Pensar, Abraçar els drets de la infància
- Dónde:
- Biblioteca Ignasi Iglésias - Can Fabra
- Cuándo:
- 13/11/2025
-
Cicle de formacions per a persones cuidadores de familiars en situació de dependència: Sessió ‘Ser cuidador/a: Drets i deures de les persones cuidadores i tècniques de comunicació’
- Dónde:
- Espai Barcelona Cuida
- Cuándo:
- 13/11/2025
-
L'aventura de llegir - Parlem amb...: Presentació del llibre "Tinc un goril·la a l'habitació", a càrrec d'Olga Valls
- Dónde:
- Biblioteca La Sagrera - Marina Clotet
- Cuándo:
- 25/11/2025
-
Cicle IEC: Debat "Llengua i onades migratòries"
- Dónde:
- Institut d'Estudis Catalans
- Cuándo:
- 11/11/2025
-
Benestants: Cicle de xerrades sobre salut mental i benestar emocional: Xerrada ‘Cos i emocions’
- Dónde:
- Fundació Benèfica Maria Raventós
- Cuándo:
- 03/03/2026
-
L'aventura de conèixer - T'interessa: Xerrada 'Salut Activa: Què cal saber sobre la hipercolestorèmia', a càrrec de Celia Olmos
- Dónde:
- Biblioteca Vapor Vell
- Cuándo:
- 27/11/2025
-
L'aventura de conèixer - T'interessa: Xerrada 'Després d’un estiu, arriba una tardor de conversa literària'
- Dónde:
- Biblioteca El Clot - Josep Benet
- Cuándo:
- 18/11/2025