4a Edició 'Biennal Ciutat i Ciència'

Volver

La quarta edició de la Biennal Ciutat i Ciència se celebrarà simultàniament a Barcelona i Madrid entre els dies 18 i 23 de novembre. A més, com a novetat de l'edició d'enguany, també tindrà programació a Mèxic durant els dies en què se celebri la Feria Internacional del Libro (FIL) de Guadalajara de la qual Barcelona és la ciutat convidada i que es durà a terme entre el 29 de novembre i el 7 de desembre.

La Biennal és un dels esdeveniments més importants de cultura científica que se celebra a la ciutat i, després de l'èxit de convocatòria de les edicions de 2019, 2021 i 2023, ja és tot un referent com a espai de reflexió, debat i divulgació. La col·laboració entre Barcelona i Madrid continua amb la línia iniciada el 2023 quan les dues ciutats van ser seu de l'esdeveniment. En el cas de Madrid, l'organització tornarà a anar a càrrec del Círculo de Bellas Artes.

En l'edició d'enguany, la Biennal proposa un programa obert a tothom, amb referents científics tant nacionals com internacionals per abordar els principals desafiaments actuals com són la recerca de frontera, les seves potencialitats per al desenvolupament científic i per la transferència de coneixement, i les implicacions per als reptes ambientals i socials del nostre temps.

La Biennal se centrarà en reflexionar sobre la ciència i les tecnologies quàntiques que han transformat el món des de començaments del segle XX, reconfigurant el sistema econòmic i l'organització social. En són exemples el transistor, el GPS o el làser; invents que formen part de la primera revolució quàntica. Durant la Biennal es vol anar més enllà i aprofundir també en el paper de les tecnologies quàntiques de segona generació, com són la computació, les comunicacions o els sensors quàntics. D'aquesta manera, es pretén abordar des de múltiples perspectives l'impacte de la primera revolució quàntica, estudiant els seus principis fundacionals, així com l'empremta que ha tingut en les construccions socials, polítiques econòmiques, científiques i culturals. De la mateixa manera, la Biennal vol explorar el món que els invents quàntics poden ajudar a dibuixar en un futur.

L'epicentre de les activitats a Barcelona serà a l'entorn de la futura Ciutadella del Coneixement, un dels HUBs de recerca i innovació que concentrarà en els propers anys universitats, centres i equipaments de recerca per liderar la investigació d'excel·lència. El Born. Museu d'Història de Barcelona serà el punt central de les activitats i hi haurà propostes a d'altres espais com el Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra, a l'Hivernacle del Museu de Ciències Naturals o el Convent de Sant Agustí.

El Born. Museu d’Història de Barcelona, Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra, Hivernacle del Museu de Ciències Naturals i el Convent de Sant Agustí.

Dirección:
Plaça Comercial, 12
Distrito:
Ciutat Vella
Barrio:
Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
Ciudad:
Barcelona
Dónde
El Born. Museu d’Història de Barcelona, Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra, Hivernacle del Museu de Ciències Naturals i el Convent de Sant Agustí.
Cuándo
De 18/11/2025 a 23/11/2025

Teléfono

Reservas:
932566850

También puede interesarte...