Para buscar actividades o entidades y equipamientos o cursos y talleres, accede a la Guía BCN completa.

Cultura. La muestra reivindica el poder transformador de las imágenes y explora de qué forma se ha representado la emoción en el arte.
La exposición « En el aire conmovido...» rinde homenaje a Federico García Lorca y a su idea de duende.
Porque las emociones nos conmueven y nos exponen a los demás y porque vivimos en un entorno de saturación de imágenes, el filósofo y comisario Georges Didi-Huberman nos propone tomar distancia crítica, detenernos a leer las imágenes y a observar las emociones.
«En el aire conmovido…» también explora cómo las emociones se transmiten colectivamente, desde la mirada imaginativa de los niños y niñas, pasando por las emociones en el pensamiento, la cara, el gesto, el espacio y el tiempo. La muestra se cierra con una reflexión final sobre la dimensión ética y política de la emoción.
La exposición se puede disfrutar como un paseo poético, un juego de asociaciones libres entre más de trescientas piezas de artistas como Brecht, Camarón, Colita, Dalí, Giacometti, Goethe, Goya, Hugo, Jahnsen, Lorca, Mercadier, Miró, Pasolini, Picasso, Rodin, Trouvé o Zürn. Una selección personal de Didi-Huberman que incluye fotografías, pinturas, esculturas, películas, grabados, libros, bocetos, poemas y músicas que tienen como hilo conductor el concepto de duende de Lorca.
Horarios
Días | Horas | Preus | Observaciones | |
---|---|---|---|---|
Dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge i festius |
de 10.00 h a 20.00 h |
Entrada general: 6 €
(entrada a 1 exposició)
Entrada 2 exposicions: 8 €
Entrada reduïda: - 4 € (1 €xposició) - 6 € (2 €xposicions) . Carnet Jove . Carnet de Biblioteques . Famílies nombroses i monoparentals . Grups (mínim de 15 persones) . Jubilats . Menors de 25 anys
Entrada gratuïta: . Diumenges de 15.00 a 20.00 (cal reserva prèvia) . Aturats . Carnet de docent . Amics del CCCB . Jubilats amb Targeta Rosa . Membres de l'ICOM . Menors de 12 anys . Periodistes acreditats . Carnet de Discapacitat . 12 de febrer (Santa Eulàlia) . 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) . 24 de setembre (Festes de la Mercè) |
Es recomana comprar l'entrada per internet | |
La Nit dels Museus 2025: 17 de maig |
de 19.00 h a 01.00 h |
Entrada Gratuïta |
Cal reserva prèvia |
Otros
- Se celebra en:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.
'En l'aire commogut…' reivindica el poder transformador de les imatges i explora de quina manera s'ha representat l'emoció en l'art. Una exposició del pensador Georges Didi-Huberman que ens convida a viure una experiència poètica i crítica a través d'un recorregut de tres-centes obres de figures clau de la cultura europea.
L'exposició ret homenatge a Federico García Lorca i a la seva idea de duende. El títol de la mostra prové d'un vers del poema «Romance de la luna, luna», amb el qual Lorca iniciava el seu Romancero gitano. El vers («En el aire conmovido») fa referència a l'atmosfera que es genera entre nosaltres —observadors— i la imatge o obra d'art observada. És en aquest «aire» on té lloc l'emoció o el duende.
Perquè les emocions ens commouen i ens exposen als altres i perquè vivim en un entorn de saturació d'imatges, el filòsof i comissari Georges Didi-Huberman ens proposa prendre distància crítica, aturar-nos a llegir les imatges i a observar les emocions.
«En l'aire commogut…» també explora com les emocions es transmeten col·lectivament, des de la mirada imaginativa dels infants, passant per les emocions en el pensament, la cara, el gest, l'espai i el temps. La mostra es tanca amb una reflexió final sobre la dimensió ètica i política de l'emoció.
L'exposició es pot gaudir com una passejada poètica, un joc d'associacions lliures entre més de tres-centes peces d'artistes com Brecht, Camarón, Colita, Dalí, Giacometti, Goethe, Goya, Hugo, Jahnsen, Lorca, Mercadier, Miró, Pasolini, Picasso, Rodin, Trouvé o Zürn. Una selecció personal de Didi-Huberman que inclou fotografies, pintures, escultures, pel·lícules, gravats, llibres, esbossos, poemes, músiques que tenen com a fil conductor el concepte de duende de Lorca.
'En l'aire commogut…' conviu amb l'exposició «Georges Didi-Huberman. Al taller del filòsof», que es pot veure a la Filmoteca de Catalunya del 9 de maig al 31 d'agost de 2025, amb un programa d'activitats consultable a www.filmoteca.cat.
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Dirección:
- C Montalegre, 5
- Distrito:
- Ciutat Vella
- Barrio:
- el Raval
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
- De 08/05/2025 a 28/09/2025
Teléfono
- Tel.:
- 933064100
Web
- Web:
- http://www.cccb.org
Dirección electrónica
- E-mail:
- info@cccb.org
También puede interesarte...
-
Exposició 'Plantes, remeis i apotecaris. El jardí medieval del monestir de Pedralbes'
- Dónde:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició permanent sobre la història del temple del Sagrat Cor del Tibidabo
- Dónde:
- Parròquia del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo - Basílica
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició permanent 'Col·lecció d'escultura'
- Dónde:
- Museu Frederic Marès
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició "Mostra de ARTSBP"
- Dónde:
- Centre Cívic Tomasa Cuevas - Les Corts
- Cuándo:
- Del 01/10/2025 al 15/10/2025
-
"Festa Major de la Barceloneta": Exposició “Barceloneta Residents. XXII anys”
- Dónde:
- Centre Cívic Barceloneta
- Cuándo:
- Del 17/09/2025 al 10/10/2025
-
Exposició permanent 'Col·lecció Permanent del MEAM'
- Dónde:
- Museu Europeu d'Art Modern
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició "Color-es"
- Dónde:
- Centre Cívic Casa del Rellotge
- Cuándo:
- Del 09/10/2025 al 31/10/2025
-
Exposició permanent 'Estudi - biblioteca de Frederic Marès'
- Dónde:
- Museu Frederic Marès
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'Casa Vicens, la primera casa de Gaudí: manifest de la seva obra'
- Dónde:
- Casa Vicens
- Cuándo:
- Evento permanente
-
"Festa Major de Vilapicina i la Torre Llobeta": Dates de festa major
- Dónde:
- Carrers del barri de Vilapicina i Torre Llobeta
- Cuándo:
- Del 04/10/2025 al 12/10/2025
-
IV Jornades: 'No hi ha vida plena sense mort digna': Visita a l'exposició de Temporals: 'Vivir bien morir bien'
- Dónde:
- Centre Cívic Vil·la Urània
- Cuándo:
- 05/11/2025
-
3es Jornades d’Educació Sexual
- Dónde:
- Centre Cívic Pati Llimona
- Cuándo:
- Del 04/11/2025 al 07/11/2025
-
Visites comentades a l'exposició "Quicios, (spines i fetge)"
- Dónde:
- Centre Cívic Can Felipa
- Cuándo:
- Del 29/11/2025 al 13/12/2025
-
Exposició "the New FuTure"
- Dónde:
- MOCO Museum
- Cuándo:
- Del 12/03/2025 al 31/10/2025
-
Una nit al Museu 'Dormint entre extraterrestres'
- Dónde:
- CosmoCaixa Barcelona
- Cuándo:
- Del 19/04/2025 al 27/12/2025
-
Exposició "Raíz y sueños: II encuentro de la red de pintores hondureños en España"
- Dónde:
- Centre Cívic Can Verdaguer
- Cuándo:
- Del 05/09/2025 al 30/09/2025
-
"Festa Major de Sarrià": Inauguració de l’exposició “Viure l’espai públic. Activisme veïnal i recuperació de la festa al carrer (Sarrià 1975-1979)”.
- Dónde:
- Centre Cívic Casa Orlandai
- Cuándo:
- 02/10/2025
-
Cicle "Novembre Genera": Exposició "Sona en femení"
- Dónde:
- Centre Cívic Can Verdaguer
- Cuándo:
- Del 08/11/2025 al 23/12/2025
-
Exposició immersiva 'Univers Goya. Entre la llum i la foscor'
- Dónde:
- Casa Amatller - Centre d'Art Amatller
- Cuándo:
- Del 27/02/2025 al 28/09/2025