Para buscar actividades o entidades y equipamientos o cursos y talleres, accede a la Guía BCN completa.

Un assaig teatral o una investigació policial? Una dona de la Troia clàssica o una mare del nostre temps? Teatre i justícia són elements protagonistes en un espectacle estrenat durant l'última edició del Festival d'Avinyó.
A Tiago Rodrigues li agrada adreçar-se directament al públic. Ja ho sabreu si, durant el Grec 2019 Festival de Barcelona vau ser un dels afortunats espectadors i espectadores als qui el director portuguès feia aprendre de memòria ( By heart) un sonet de Shakespeare, mentre parlava de memòria i llibertat, en un espectacle que feia venir ganes d'abraçar-lo al final de la funció. Avui, Tiago Rodrigues no només és el director del Festival d'Avinyó, sinó que és el primer director no francès d'aquesta cita teatral, una de les més destacades d'Europa. I encara li agrada adreçar-se directament al públic. Ho fa un cop més a Hécube, pas Hécube. És una història de teatre dins del teatre, ja que la protagonitza una actriu que assaja el paper de l'Hècuba d'Eurípides i, més concretament, la part de la vídua de Príam. Troia ha perdut la guerra i ella també ho perdrà tot: marit, llibertat i fills. És una dona que vol justícia, potser tant com la dona real que la interpreta. Perquè personatge i intèrpret gairebé s'emmirallen: el fill autista de l'actriu s'enfronta a uns abusos dels quals ella parla i contra els quals intenta lluitar durant el muntatge. El públic assistirà als assajos de l'obra que interpreta la protagonista, però també a una investigació judicial. Trobarà la justícia que busca? La trobarà el seu personatge?
Els punts de trobada entre els mons de l'antiga troiana i el de la mare i actriu d'avui encara es faran més evidents amb l'escenografia, que contraposa dos espais inquietants que es desdibuixen i que trenquen les fronteres entre la tragèdia del mite i el dolor de la vida real.
Amb aquesta història, la primera col·laboració entre el director i la Comédie-Française, torna al Grec Festival de Barcelona l'actor, dramaturg i director Tiago Rodrigues, antic director del Teatro Nacional D. Maria II de Lisboa, que ha treballat a Bèlgica, ha actuat per mig món i que, el 2003, va crear la companyia Mundo Perfeito amb Magda Bizarro. Les col·laboracions artístiques i els processos col·lectius són a la base dels seus treballs, que darrerament l'han portat a analitzar fenòmens històrics partint de documents manipulats que al·ludeixen tant a l'esfera pública com a l'àmbit privat. Hecube, pas Hecube es va representar el juliol passat, en el marc de l'Athens Epidaurus Festival, al Teatre d'Epidaure, model precisament d'aquest Teatre Grec que acull avui les noves representacions del muntatge.
Una producció de la Comédie-Française.
En coproducció amb el Festival d'Avinyó.
En col·laboració amb Théâtre de la Cite – CDN de Toulouse Occitanie.
Horarios
Días | Horas | Preus | Observaciones | |
---|---|---|---|---|
Dilluns i dimarts |
a les 22.00 h |
Entrada general: 30 € |
Durada: 130 min |
Otros
- Las localidades se venden en :
- Web Festival GREC.
Tot tipus d'entrades amb i sense descomptes.
- Oficina Ciutadana de la Cultura.
Tot tipus d'entrades amb i sense descomptes.
- Se celebra en:
- Teatre Grec.
- Organizado por:
- Institut de Cultura de Barcelona.
- Grec Festival de Barcelona
Teatre Grec
- Dirección:
- Pg Santa Madrona, 36
- Distrito:
- Sants-Montjuïc
- Barrio:
- el Poble-sec
- Ciudad:
- Barcelona
- Dónde
- Teatre Grec
- Cuándo
- De 28/07/2025 a 29/07/2025
Teléfono
- Información:
- 933161000
Web
- Web:
- https://www.festivalgrec.barcelona
- Web venda d'entrades:
- https://www.festivalgrec.barcelona
También puede interesarte...
-
Teatre "Mesures extraordinàries", amb Mercè Arànega, Francesc Ferrer, Mia Sala-Patau
- Dónde:
- Teatre Borràs
- Cuándo:
- Del 18/06/2025 al 13/07/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle “The Brothehood”, de Carolina Bianchi i Cara de Cavalo
- Dónde:
- Teatre Lliure - Sala Fabià Puigserver
- Cuándo:
- Del 11/07/2025 al 12/07/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle “Renacimiento" de La tristura
- Dónde:
- Teatre Lliure - Sala Fabià Puigserver
- Cuándo:
- Del 05/07/2025 al 06/07/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle "Analphabet", a càrrec d'Alberto Cortés
- Dónde:
- Teatre Lliure - Sala Lliure de Gràcia
- Cuándo:
- Del 03/07/2025 al 05/07/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle “Grand Canyon ”, a càrrec de Sergi Pompermayer. Dir: Pere Arquillué
- Dónde:
- Villarroel Teatre
- Cuándo:
- Del 06/07/2025 al 03/08/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle "Los 2 hidalgos de Verona" William Shakespeare / Declan Donnellan / Nick Ormerod / CNTC
- Dónde:
- Teatre Grec
- Cuándo:
- Del 19/07/2025 al 20/07/2025
-
Cicle d'espectacles al Turó Park
- Dónde:
- Turó Park - Parc del Poeta Eduard Marquina
- Cuándo:
- Del 26/04/2025 al 19/07/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle “Moeder Courage" de Bertolt Brecht / Lisaboa Houbrechts / KVS
- Dónde:
- Teatre Lliure - Sala Fabià Puigserver
- Cuándo:
- Del 16/07/2025 al 17/07/2025
-
Espectacle "La vida regulinchi", a càrrec de Daniel Fez
- Dónde:
- Jove Teatre Regina
- Cuándo:
- Del 03/10/2025 al 14/11/2025
-
Espectacle "Quanta dignitat", amb Magí Garcia
- Dónde:
- Jove Teatre Regina
- Cuándo:
- Del 23/10/2025 al 11/12/2025
-
"La Regadora" Festivalet de clown i teatre de carrer: Espectacle "Karoli la Vuelta, el Giro, el Tour"
- Dónde:
- Rambla Prim, 87 (davant del Centre Cívic del Besòs i el Maresme)
- Cuándo:
- 15/07/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle "Oasi" d'Irene Vicente Salas
- Dónde:
- Fundació Joan Brossa - Centre de les Arts Lliures
- Cuándo:
- Del 03/07/2025 al 06/07/2025
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Experiència immersiva “Dissenyar Connexions ", de la Companyia Pagans
- Dónde:
- Disseny Hub Barcelona
- Cuándo:
- 03/07/2025
-
Teatre "Une tentative presque comme une" de Clément i Guillaume Papachristo
- Dónde:
- Teatre Lliure - Sala Espai Lliure
- Cuándo:
- Del 26/03/2026 al 29/03/2026
-
Espectacle "Perreando", amb Jorge Bolaños
- Dónde:
- Teatre Borràs
- Cuándo:
- 17/01/2026
-
"Grec'25" Festival de Barcelona: Espectacle "The Hours" de Michael Cunningham / Eline Arbo
- Dónde:
- Teatre Nacional de Catalunya
- Cuándo:
- Del 04/07/2025 al 06/07/2025
-
Mercateatre: 27a Fira de circ i animació
- Dónde:
- Parc de Sant Martí
- Cuándo:
- 05/07/2025
-
Espectacle "Autónomos, el musical"
- Dónde:
- Espai Texas
- Cuándo:
- Del 08/11/2025 al 29/11/2025
-
Espectacle "Un menú tancat"
- Dónde:
- Villarroel Teatre
- Cuándo:
- Del 17/06/2025 al 29/06/2025