Para buscar entidades y equipamientos o cursos y talleres, accede a la Guía BCN completa.

Arte. Una revisión de la obra de Tàpies a partir de las ideas contenidas en su producción temprana.
Tomando la figura de Tàpies como nodo central, la exposición "Antoni Tàpies. La imaginación del mundo" trata de cartografiar una red de relaciones entre agentes, discursos y prácticas alrededor de dos ejes: por un lado, la compleja asimilación de corrientes artísticas —dadá, surrealismo— y de pensamiento —psicoanálisis, marxismo— en la Barcelona de la época, y, por otro, el diálogo que estos movimientos establecieron con diversas formas de tradición vernácula y cultura popular.
La selección de materiales se centra en el periodo que va desde inicios de los años cuarenta hasta mediados de los cincuenta, aunque también sugiere posibles continuidades y rupturas a lo largo de las siguientes décadas.
La exposición reúne una multiplicidad de objetos estéticos de diversas procedencias con un triple objetivo: ampliar las genealogías del universo de Tàpies hacia referencias menos habituales, analizando no solo los textos y las imágenes sino también los contextos y los imaginarios; problematizar ciertos debates del momento sobre la academia, los primitivismos, el cuerpo, la naturaleza o el espectáculo, entre otros, y recuperar críticamente desde el presente los aspectos que nos permitan seguir imaginando nuevas formas de estar en el mundo.
Horarios
Días | Horas | Preus | Observaciones | |
---|---|---|---|---|
De dimarts a dissabte |
de 10:00 h a 19:00 h |
Entrada general: 12 €
Reduïda:8 € - estudiants - majors de 65 anys
Articket: 38 €
Gratuït: - persones a l'atur - menors fins als 16 anys - carnet Amics de la Fundació - 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) - 24 de setembre (La Mercè) |
Inauguració: 13 de febrer de 2025, a les 19.00 h | |
Diumenges Tancat 25 i 26 de desembre, 1 i 6 de gener |
de 10:00 h a 15:00 h |
Otros
- Se celebra en:
- Museu Tàpies.
- Organizado por:
- Museu Tàpies.
El projecte monogràfic Antoni Tàpies. La imaginació del món plantejarà una revisió de l’obra d’Antoni Tàpies a partir de les idees contingudes en la seva producció més primerenca. Prenent la figura de Tàpies com a node central, l’exposició mirarà de cartografiar una xarxa de relacions entre agents, discursos i pràctiques al voltant de dos eixos: d’una banda, la complexa assimilació de corrents artístics —dadà, surrealisme— i de pensament —psicoanàlisi, marxisme— a la Barcelona de l’època; i, de l’altra, el diàleg que aquests moviments van establir amb diverses formes de tradició vernacla i cultura popular. La selecció de materials se centrarà en el període que va des d’inicis dels anys quaranta fins a mitjans dels cinquanta, tot i que també suggerirà possibles continuïtats i ruptures al llarg de les següents dècades.
L’exposició pren el seu títol d’un assaig publicat per l’artista l’any 1999, en què les idees d’interdisciplinarietat i interculturalitat ocupen un lloc central. Des de posicions teòriques que pretenen anar més enllà de la història de l’art i el model biogràfic, aquesta exposició reunirà una multiplicitat d’objectes estètics de diverses procedències amb un triple objectiu: primer, ampliar les genealogies de l’univers tapià cap a referències menys habituals, analitzant no només els textos i les imatges sinó també els contextos i els imaginaris; segon, problematitzar certs debats del moment sobre l’acadèmia, els primitivismes, el cos, la natura o l’espectacle, entre d’altres, i tercer, recuperar críticament des del present aquells aspectes que ens permetin seguir imaginant noves formes de ser al món.
Museu Tàpies
- Dirección:
- Carrer d'Aragó, 255
- Distrito:
- Eixample
- Barrio:
- la Dreta de l'Eixample
- Ciudad:
- Barcelona
- Dónde
- Museu Tàpies
- Cuándo
- De 13/02/2025 a 25/01/2026
Teléfono
- Tel.:
- 934870315
También puede interesarte...
-
Exposició 'Bosc inundat'
- Dónde:
- CosmoCaixa Barcelona
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició 'El bronzejat: Una moda perillosa'
- Dónde:
- Casal de Barri Verdun
- Cuándo:
- Del 14/07/2025 al 31/07/2025
-
Exposició 'En l'aire commogut...'
- Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Cuándo:
- Del 08/05/2025 al 28/09/2025
-
Exposició 'La poesia tot just ha començat. 50 anys de la Miró'
- Dónde:
- Fundació Joan Miró - Museu
- Cuándo:
- Del 11/06/2025 al 06/04/2026
-
Exposició 'Sumari Astral'
- Dónde:
- Fundació Joan Brossa - Centre de les Arts Lliures
- Cuándo:
- Del 03/04/2025 al 28/09/2025
-
Exposició 'Nosaltres som. El moviment homosexual durant la Transició (1976-1979)'
- Dónde:
- Museu d'Història de Catalunya
- Cuándo:
- Del 26/06/2025 al 26/10/2025
-
Estiu als Museus: Experiència de realitat augmentada 'Aqua Protectors'
- Dónde:
- L'Aquàrium de Barcelona - Aspro Parks - Aquàrium
- Cuándo:
- Del 29/05/2025 al 30/09/2025
-
Experiència immersiva "Petra: La Glòria dels Nabateus"
- Dónde:
- Reial Cercle Artístic - Institut Barcelonès d'Art
- Cuándo:
- Del 18/07/2025 al 09/09/2025
-
Exposició "Com dissenyar una revolució: La via xilena al disseny"
- Dónde:
- Disseny Hub Barcelona
- Cuándo:
- Del 02/07/2025 al 16/11/2025
-
Exposició 'Recopilatori exposicions'
- Dónde:
- Casal de Barri de Trinitat Nova
- Cuándo:
- Del 01/07/2025 al 31/07/2025
-
Exposició "De l´espai al pla de tres a dues dimensions'
- Dónde:
- Casal de Barri Espai Putxet
- Cuándo:
- Del 09/10/2025 al 30/10/2025
-
Dia de la Prevenció del Suïcidi
- Dónde:
- Pl. estació RENFE Torre Baró
- Cuándo:
- 10/09/2025
-
Exposició 'Plantes, remeis i apotecaris. El jardí medieval del monestir de Pedralbes'
- Dónde:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició "Todos los mares, todos los males"
- Dónde:
- Centre Cívic Barceloneta
- Cuándo:
- Del 07/05/2025 al 25/07/2025
-
Exposició permanent 'Col·lecció d'escultura'
- Dónde:
- Museu Frederic Marès
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició permanent 'Gabinet del col·leccionista'
- Dónde:
- Museu Frederic Marès
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició “Algo que me queda”
- Dónde:
- Centre Cívic La Sagrera La Barraca
- Cuándo:
- Del 17/10/2025 al 31/10/2025
-
Exposició 'Prehistòries. Catalunya abans de Catalunya'
- Dónde:
- Museu d'Arqueologia de Catalunya
- Cuándo:
- Evento permanente
-
Exposició "Color-es"
- Dónde:
- Centre Cívic Casa del Rellotge
- Cuándo:
- Del 09/10/2025 al 31/10/2025
-
Mostra 'Mostra Fragments d’un segon oblit'
- Dónde:
- Museu de la Música - L'Auditori
- Cuándo:
- Del 15/05/2025 al 09/11/2025