Para buscar entidades y equipamientos o cursos y talleres, accede a la Guía BCN completa.

El Festival 42, dedicat als gèneres fantàstics, celebrarà la cinquena edició del 5 al 9 de novembre al recinte de la Fabra i Coats i a la Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra. Entre els primers noms confirmats hi ha l'estatunidenca V. E. Schwab, una de les veus més influents de la fantasia actual; l'escriptor, traductor i columnista de Perpinyà Joan-Lluís Lluís; el mexicà Alberto Chimal, referent del fantàstic llatinoamericà; H. Zubieta, escriptor i activista trans no-binari; l'autora maresmenca Cristina Fernández Cubas, que farà la xerrada inaugural del festival, i l'alemanya Stella Tack, fenomen del romantasy.
El comissariat del Festival 42 va a càrrec de Ricard Ruiz Garzón, que enguany compta amb l'assistència de la periodista cultural especialitzada en gèneres fantàstics Karen Madrid i de l'escriptora Susana Vallejo. Han dissenyat una programació coral, amb més d'un centenar de noms nacionals i internacionals i una àmplia varietat de formats: rutes, tallers, trobades, pòdcasts, dansa, signatures, activitats per a instituts i el lliurament dels Premis 42.
I és que aquesta edició es presenta com la més ambiciosa fins ara, amb un programa que vol denunciar l'amenaça de regressió mundial contra els drets socials, del feminisme i dels col·lectius LGBTIQ+. Hi haurà taules temàtiques, tallers i activitats centrades en veus no heteronormatives i narratives dissidents, amb l'objectiu de reivindicar els gèneres fantàstics com una eina de resistència. També s'hi trobaran espais dedicats a la memòria i la identitat lingüística, amb dues exposicions sobre la mitologia catalana i la història de la ciència-ficció en català, així com homenatges a Jesús Moncada, Ursula K. Le Guin i Angela Carter.
Otros
- Se celebra en:
- Fabra i Coats - Fàbrica de Creació.
- Organizado por:
- Institut de Cultura de Barcelona.
Fabra i Coats - Fàbrica de Creació
- Dirección:
- C Sant Adrià, 20
- Distrito:
- Sant Andreu
- Barrio:
- Sant Andreu
- Ciudad:
- Barcelona
- Cuándo
- De 05/11/2025 a 09/11/2025
Teléfono
- Tel.:
- 932566150
También puede interesarte...
-
Cicle “Les cadires de Tàpies. Memòries tatuades”
- Dónde:
- Museu Tàpies
- Cuándo:
- Del 27/03/2025 al 18/12/2025
-
Cicle "Cinema documental musical": Projecció "Cuando te trazas una meta"
- Dónde:
- Centre Cultural Albareda
- Cuándo:
- 09/10/2025
-
Taller 'Feminisme per fascicles: lectures feministes per sobreviure al segle XXI' *NOU*
- Dónde:
- Centre Cultural Albareda
- Cuándo:
- Del 08/10/2025 al 12/11/2025
-
Cicle "Cinema documental musical": Projecció "Disco Afrika: A Malagasy Story"
- Dónde:
- Centre Cultural Albareda
- Cuándo:
- 13/11/2025
-
Taller 'Sessió de Club de Lectura sobre l'escriptor Manuel Vázquez-Montalban'
- Dónde:
- Centre Cívic Vallvidrera Vázquez Montalbán
- Cuándo:
- 22/10/2025
-
L'aventura de conèixer - La Claqueta: "50 anys de Tauró de Steven Spielberg"
- Dónde:
- Biblioteca El Carmel - Juan Marsé
- Cuándo:
- 17/10/2025
-
Cicle 'Dimarts de Ciència Transformadora'
- Dónde:
- Residència per a Investigadors CSIC - Generalitat
- Cuándo:
- Del 30/09/2025 al 25/11/2025
-
"Sportbiz Europe"
- Dónde:
- Barcelona, espai encara per determinar
- Cuándo:
- Del 07/10/2025 al 10/10/2025
-
Cicle 'ConversesNat': Conversa "Animals Invisibles (R)evolution. L’hora de reivindicar la conservació i recerca de la natura"
- Dónde:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
- Cuándo:
- 08/10/2025
-
Cicle 'El Club dels llunàtics i llunàtiques': Tertúlia "Bestiari: l’art i la materialització dels nostres mites i somnis animals"
- Dónde:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
- Cuándo:
- 18/09/2025
-
Cicle 'Seguint el sol'
- Dónde:
- Museu Tàpies
- Cuándo:
- Del 22/03/2025 al 13/12/2025
-
Institut d'Humanitats. Curs 25/26: Cursos i tallers "Dolor. Lèxic quotidià de filosofia, 2"
- Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Cuándo:
- Del 26/11/2025 al 17/12/2025
-
25N Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència vers les Dones: Projecció "La Julieta de Prokófiev" de la mà de Licexballet
- Dónde:
- Centre Cívic Vil·la Urània
- Cuándo:
- 04/12/2025
-
Blackcelona Legacy Festival
- Dónde:
- Recinto Fabra i Coats
- Cuándo:
- Del 25/07/2025 al 27/07/2025
-
Conversa 'Intel·ligència artificial: oportunitats i reptes del present i del futur'
- Dónde:
- Ateneu Barcelonès
- Cuándo:
- 24/07/2025
-
Converses 'Des del centre': 'Instal·lacions multimèdia com a instruments de visió'
- Dónde:
- Museu Nacional d'Art de Catalunya
- Cuándo:
- 06/09/2025
-
Institut d'Humanitats. Curs 25/26: Cursos i tallers "El concepte d'allò polític - Llegir filosofia, 4"
- Dónde:
- Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Cuándo:
- Del 01/10/2025 al 03/12/2025
-
Cicle 'Dret a morir dignament': Conferència debat 'Vivir bien morir bien. Una conferència debat sobre les diferents pràctiques funeràries’
- Dónde:
- Centre Cívic Pere Pruna
- Cuándo:
- 06/11/2025