
Early music. The genius of Bach, in a variety of formats: concerts, shows with AI, films and period-cake tasting sessions.
Young musicians are the stars of the new edition of the Bachcelona Festival, which is featuring Ton Koopman from Holland as its guest conductor.
Koopman will be officially opening the Bachcelona with two cantatas from the Leipzig kantor with soloists from the Salvat Beca Bach, the Bachcelona Consort abnd the Akademie (L’Auditori, 30 June).
Koopman will also be offering a “Bach is Back” at Club Jamboree, on the harpsichord and accompanied by the soloist Marieke, as well as a concert for bringing early music to everyone's ears at the Palau de la Música on 2 July, with famous pieces by Bach, Händel, Vivaldi, Mozart and Haydn dramatised with an actress and two dancers.
The programme includes a Bach and Mozart dialogue at the Fundació Enric Miralles Foundation (3 July) with a string trio featuring outstanding musicians from the Gran Teatre del Liceu Orchestra; a recital from the prestigious Italian cellist Mario Brunello at the Sant Pau Modernista Complex (4 July); an inter-disciplinary music and physical theatre show recreating the collision between Bach and AI from software programmed by Matthew Yee-King, a member of University of London's Goldsmith’s College (Miró Foundation, 6 July), and a Jazz Sebastian Band concert (La Pedrera roof terrace, 7 and 8 July).
Unique activities presented at the festival will include Baking Bach, a tasting session of cakes from Bach’s day accompanied by live music (9 July) and a screening of the film Lebenslicht at the Filmoteca on 1 July.
The festival will close on 14 July at the Palau de la Música, in collaboration with the National Youth Choir of Catalonia (CJNC) and the National Youth Orchestra of Catalonia (JONC). It will offer a dialogue between J. S. Bach and his sons, based on his Magnificats,
Check out the programme.

Schedule
Days | Hours | Preus | ||
---|---|---|---|---|
13 juny,
3 juliol, 4 juliol, 5 juliol i 10 juliol |
a les 20.00 h |
Entrada general de: 14 a 25 € | ||
29 juny,
10 juliol i 12 juliol |
a les 19.00 h | |||
6 juliol |
a les 21.30 h | |||
9 juliol i
10 juliol |
a les 18.00 h |
La desena edició del festival Bachcelona se celebrarà del 21 de maig al 14 de juliol i se centrarà en els fills del compositor Johann Sebastian Bach i com van gestionar el llegat i l'herència del seu pare. El certamen tindrà com a protagonista els músics més joves i comptarà amb la presència del director d'orquestra neerlandès Ton Koopman. Koopman tornarà al festival com a director convidat i plantejarà un concert amb una confluència de músics joves. De fet, el músic liderarà la inauguració del Bachcelona amb dos cantates del kantor de Leipzig amb els solistes de la Salvat Beca Bach, del Bachcelona Consort i de l'Akademie preparades per Lluís Vilamajó.
Prèviament, el mateix Koopman al clavecí acompanyat per la solista Marieke Koopman oferiran 'Bach i Back' al Club Jamboree. L'1 de juliol la Filmoteca de Catalunya serà escenari de la projecció de 'Lebenslicht' de Clara Pons i Philippe Herreweghe i el 2 de juliol un concert per apropar la música antiga a tots els públics de la mà de Koopman. El concert al Palau de la Música comptarà ambpeces cèlebres de Bach, Händel, Vivaldi, Mozart o Haydn acompanyades per una actriu i dos ballarins.
El programa d'activitats es completa amb un diàleg Bach i Mozart a la Fundació Enric Miralles el 3 de juliol. En aquest cas, un trio de corda format per músics destacats de l'Orquestra del Gran Teatre del Liceu oferiran les transcripcions que el mateix Mozart va fer d''El clavecí ben temperat', "en les quals es realça la riquesa polifònica d'aquesta obra fonamental de Bach". El concert va a càrrec de Kai Gleusteen, concertino de l'orquestra, i amb Albert Coronado i Oscar Alabau.
Finalment, el Bachcelona oferirà el prestigiós cellista italià Mario Brunello que interpretarà sonates i partites amb violoncel picolo al Recinte Modernista de Sant Pau, i la integral de sonates i partites a la Sala Parés el 5 de juliol. La Fundació Miró acollirà el 6 de juliol un espectacle interdisciplinar de música i teatre físic que transporta a un nou univers generat per la col·lisió entre Johann Sebastian Bach i la intel·ligència artificial del programari de 'Matthew Yee-King', membre de la Goldsmith University of London. El 7 i 8 de juliol el terrat de la Pedrera acollirà la Jazz Sebastian Band en col·laboració amb el Taller de Músics.
La clausura del festival serà el 14 de juliol al Palau de la Música amb una col·laboració entre el Cor Jove Nacional de Catalunya (CJNC) i la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC). Es proposa un diàleg entre J. S. Bach i els seus fills partint dels seus magnificats.
Podeu consultar la programació dels diferents concerts del festival al següent enllaç www.bachcelona.com
Diversos espais de Barcelona
- Address:
- C Rambla, 51
- District:
- Ciutat Vella
- Neighborhood:
- el Raval
- City:
- Barcelona
- Where
- Diversos espais de Barcelona
- When
- From 21/05/2022 to 14/07/2022
Phone number
- Tel.:
- 935537801
Website
- Web venda d'entrades:
- https://fundaciobachcelona.koobin.com/
- Web:
- http://www.bachcelona.com
You may also be interested in...
-
"Llimonades 2022": Dates
- Where:
- Centre Cívic Pati Llimona
- When:
- Del 30/06/2022 al 15/07/2022
-
Cicle Dijous Jazz: Activitat 'El saxo en el R&B, R&R, blues, soul i funk'
- Where:
- Centre Cívic Can Deu
- When:
- 30/11/2022
-
Brunch - In the Park Barcelona 2022
- Where:
- Parc de la Trinitat
- When:
- Del 03/07/2022 al 09/10/2022
-
Cicle 'El petit racó': El gran concert de les tres erres
- Where:
- Centre Cívic Vil·la Florida
- When:
- 19/07/2022
-
"Grec'22" Festival de Barcelona: Festival "DESVARÍO. Flamenco 22 Nou Barris"
- Where:
- Pati del Districte de Nou Barris
- When:
- Del 22/07/2022 al 24/07/2022
-
Festa Major de Vallbona
- Where:
- Diferents indrets del barri
- When:
- Del 14/07/2022 al 17/07/2022
-
Espectacle i taller familiar "Museu de quadres sonors"
- Where:
- Centre Cívic Pere Pruna
- When:
- 05/07/2022
-
Cicle Dijous Jazz: Activitat en línia 'Diàlegs musicats amb Marian Barahona'
- Where:
- Centre Cívic Can Deu
- When:
- 08/11/2022
-
"Festa Major Font del Gos"
- Where:
- Diferents indrets del barri
- When:
- Del 01/07/2022 al 03/07/2022
-
Classe oberta de Taitxí
- Where:
- Casal d'Entitats Mas Guinardó
- When:
- 14/07/2022
-
Cicle Dijous Jazz: Activitat 'El saxo, improvisació en el blues i el rock'
- Where:
- Centre Cívic Can Deu
- When:
- 22/11/2022
-
Festival "I LOVE CYPHERS 2022"
- Where:
- Espai Jove La Bàscula
- When:
- 16/07/2022
-
Lletra petita - Aperitius musicals: 'Expressa't. Viu el punk-rock lliurement!'
- Where:
- Biblioteca El Carmel - Juan Marsé
- When:
- 06/07/2022
-
Festa Major de Torre Baró
- Where:
- carrers de Torre Baró.
- When:
- Del 30/06/2022 al 03/07/2022
-
Festa Major de la Vila Olímpica
- Where:
- Carrers i espais de la Vila Olímpica
- When:
- Del 01/07/2022 al 03/07/2022
-
Estiu als Museus: Concert "Vespres musicals: La música del silenci. Nosaltres les dones"
- Where:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- When:
- 14/07/2022
-
10a Fira de Cerveses del Poblenou
- Where:
- Rambla de Poblenou / Passeig Calvell i Parc del Poblenou
- When:
- Del 01/07/2022 al 03/07/2022
-
Mas i Mas Festival 2022: Concert inaugural "Soul II Soul"
- Where:
- Palau de la Música Catalana
- When:
- 28/07/2022
-
Espectacles de flamenc "Flamenco de los Cabales" i "Amb Carmen Amaya a la Memòria"
- Where:
- Tablao Flamenco Cordobés
- When:
- Permanent event
-
Diada Castellera d'estiu dels Castellers de Sants
- Where:
- Per confirmar
- When:
- 09/07/2022
If you would like to make a correction related to this activity...let us know