'Planeta Vida'

Back

‘Planeta Vida’ interprets the Earth today as the result of interaction between the physical and chemical environments on the planet and human beings.

The benchmark exhibition ‘Planeta Vida’ [Life Planet] at the Museu Blau brings together all the disciplines of natural science, structured into three sections: ‘Biography of the Earth’, ‘Earth Today’ and ‘Islands of Science’.

‘Biography of the Earth’, traces a journey through the history of life and its co-evolution with our planet. ‘Earth Today’ describes our planet as it is now. These two sections feature heritage from the Museum collections. Finally, the ‘Islands of Science’ are semi-permanent, renewable sections, small displays in separate spaces within the main exhibition which focus on subjects such as evolution, nomenclature and classification, the Mediterranean, animal behaviour and more.

Traductor de google :

Schedule

L'exposició de referència 'Planeta Vida' del Museu Blau acaba d'iniciar la seva trajectòria amb el nucli de l'exposició, 'La Terra avui', que és la part que mostra el fons patrimonial del Museu i ocupa més espai dins el recinte expositiu. Al llarg d'aquest any s'aniran inaugurant els altres àmbits d'aquesta mostra que han estat concebuts com a àrees semi permanents i renovables: 'La biografia de la Terra' i 'Els laboratoris de la vida'.

Més de 4.500 peces del fons patrimonial del Museu distribuïts en set àmbits: roques, minerals, plantes, animals, fongs, microbis i algues, expliquen i mostren diferents conceptes de la natura com la supervivència, el camuflatge, la complexitat de les estructures i l'origen i formació dels fòssils.

El discurs es troba contextualitzat amb taules interactives, panells de classificació, maquetes, vitrines amb col·lecció i altres espai més a fons-que ajuden a comprendre el món natural.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona - Museu Blau