
Un cant a la resistència i a la celebració de la diferència.
Després de l'èxit de la lectura dramatitzada en el marc del Festival Grec de Barcelona i el Batec del Grec d'On El Teatre Batega no podíem perdre l'oportunitat de fer créixer aquesta obra que tant ens ha entusiasmat, no només per la força de la temàtica sinó també per l'originalitat de la posada en escena i la professionalitat de la companyia. Per això des d'Apunta Teatre apostem per "Un refugi al sol" i ens llencem a produir el que serà el nostre primer espectacle musical amb la col·laboració de la companyia Gèminis.
"Un refugi al sol" ens parla del repte social de construir una identitat pròpia en un món que sembla abocat al caos. Com podem saber qui som quan la realitat esdevé cada cop més apocalíptica? Com podem ser tendres si la ràbia feixista es propaga per la nostra societat? A través d'un contrast irreverent, l'espectacle proposa un diàleg entre dues generacions i dos mons aparentment oposats: la dels nets que viuen la guerra de Trump, X i el capitalisme extrem i la dels padrins que recorden com els pares van lluitar el feixisme. Un intent de reconciliar aquells que no poden oblidar el passat amb aquells que no poden imaginar un futur.
SINOPSI
En Kai i l'Ària són germans i artistes. El seu projecte musical està a punt de fer el salt, però just abans del festival que podria canviar-ho tot, en Kai desapareix. Amb el món trontollant i ell mateix en crisi, fuig a Mas Soler, la casa familiar al Pallars, buscant un refugi. Allà, l'espera la padrina Dolors.
Entre mites rurals i llegendes queer, el Kai intentarà fer la performance que salvarà una generació. Però sap que el que està en joc és molt més: és la seva identitat i el lligam amb la seva família.
"Un refugi al sol" és un musical generacional i rural, un viatge entre el passat i el present, entre la intimitat familiar i l'explosió escènica. Una celebració de la diferència, de les plomes, de les padrines i de la música. Perquè la revolució serà queer o no serà.
SOBRE LA CIA. GÈMINIS
Després de la bona acollida d'ARTEMIS (estrenat al Condal dins del Festival Grec 2024), la Cia. Gèminis reafirma el seu compromís amb una creació teatral dissident i original. Ara presenta un segon espectacle que aspira a sacsejar les platees i generar debat, i estretament lligat a la temàtica que ja es va abordar amb el primer espectacle i que volem reforçar des d'un punt de vista més adult i trencador: els lligams familiars.
El punt de partida són el diari d'un soldat del tiet-avi del Pol Sanuy, on vam trobar un jove soldat tan perdut i desesperançat com la nostra generació. Això ens va portar a plantejar-nos no fer un altre espectacle sobre la guerra civil, sinó reflexionar sobre fronteres emocionals i físiques compartides entre èpoques.
Som una companyia jove, que creu que l'exercici teatral pot ser cerimoniós des d'un punt de vista modern, rebel i mamarratxo. Per això aquesta peça té la voluntat de viure immersa en un univers queer i punky. Ho farà des de la comèdia i la fusió de llenguatges escènics, jugant amb les fronteres entre el teatre de text, el musical convencional i i els concerts de música pop i electrònica actuals (estil Amaia, Rigoberta Bandini o Charlie XCX i Troye Sivan).També volem investigar en l'existència de diferents llenguatges dramatúrgics o de gènere: fent riure l'espectador amb tocs de thriller, de documental de la crònica d'un soldat i de rondalles populars.
FITXA ARTÍSTICA
Una producció d'Apunta Teatre amb la col·laboració de Cia. Gèminis
Direcció i dramatúrgia: Jumon Erra i Pol Sanuy
Composició musical i lletres: Mireia Morera
Text: Jumon Erra
Intèrprets: Mireia Morera, Pol Sanuy i Àssun Planas
Moviment: Pol Rosselló
Disseny de llums: Daniel Gener i Ramon Ramiro
Escenografia: Paula Font
Cap de producció: Daria Nicolau (Cia. Gèminis)
Producció executiva: Apunta Teatre
Basat en "Diari d'un Soldat" de Pere Belart.
Schedule
Days | Hours | Preus | ||
---|---|---|---|---|
Dimecres, dijous, divendres i dissabte |
a les 20.00 h |
Entrada general: 24 €
Entrada anticipada: 18-22 € (+ despeses de gestió) | ||
Diumenge |
a les 18.00 h |
Others
- Tickets sold at:
- Sala Versus Glòries.
- Occur on:
- Sala Versus Glòries.
Sala Versus Glòries
- Address:
- Castillejos, 179
- District:
- Eixample
- Neighborhood:
- el Fort Pienc
- City:
- Barcelona
- Where
- Sala Versus Glòries
- When
- From 22/10/2025 to 07/12/2025
Phone number
- Tel.:
- 93 669 37 55
Website
- Web venda d'entrades:
- https://www.salaversusglories.cat/
You may also be interested in...
-
Òpera "Le Nozze di Figaro", de Wolfgang A. Mozart (1756—1791)
- Where:
- Gran Teatre del Liceu
- When:
- Del 04/06/2026 al 21/06/2026
-
Festival "Guitar Bcn 2026": Concert "Revolver"
- Where:
- Sala Paral·lel 62
- When:
- 05/02/2026
-
Cicle "Tardes a les Golfes": Concert "Alba Haro & Javier Galiana"
- Where:
- Centre Cívic Casa Golferichs
- When:
- 28/11/2025
-
Cicle 'La Casa dels Cants': Concert "Diada de l’Antic Cantaire" amb Xarxa Coral
- Where:
- Palau de la Música Catalana
- When:
- 22/03/2026
-
Concert "Earl Sweatshirt"
- Where:
- Sala Apolo - La 2
- When:
- 19/02/2026
-
Concert "La Santa Cecilia"
- Where:
- Club Sauvage
- When:
- 16/10/2025
-
57è Festival Internacional de Jazz de Barcelona: Concert "La Vella Dixieland amb Namina"
- Where:
- Jamboree 3
- When:
- 07/11/2025
-
57è Festival Internacional de Jazz de Barcelona: Concert "Omar Sosa & Liceu Big Band"
- Where:
- Fundació Conservatori del Liceu
- When:
- 02/12/2025
-
Cicle 'Clàssics i no tant': Concert "[Neo]Clàssic"
- Where:
- Centre Cultural La Casa Elizalde
- When:
- 17/10/2025
-
Cicle Tardes al Palau: Concert "El amor brujo de Falla" amb l´Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida & Pagès-Corella
- Where:
- Palau de la Música Catalana
- When:
- 17/03/2026
-
Cicle Tardes al Palau: Concert "Beethoven i García-Tomás" amb Camerata Penedès & Borrani
- Where:
- Palau de la Música Catalana
- When:
- 20/02/2026
-
Pati de butaques: Espectacle "Allegretto" - Història de la música clàssica"
- Where:
- Centre Cívic Casa Groga
- When:
- 08/11/2025
-
Concert "Jazz - Tast"
- Where:
- Centre Cívic Teixonera
- When:
- 30/09/2025
-
Cicle 'Clàssics i no tant': Concert "De Berlín a Buenos Aires"
- Where:
- Centre Cultural La Casa Elizalde
- When:
- 24/10/2025
-
Cruilla de Tardor: Concert "Alba Carmona"
- Where:
- Sala El Molino
- When:
- 24/10/2025
-
Concert "La Nit de l'ARA. Visca Verdi - Especial 15 anys", amb l'Orquestra Simfònica del Vallès
- Where:
- Palau de la Música Catalana
- When:
- 27/11/2025
-
Cicle Palau 100: Concert inaugural de la temporada, amb Anne-Sophie Mutter, Yefim Bronfman & Pablo Ferrández
- Where:
- Palau de la Música Catalana
- When:
- 20/10/2025
-
Cicle Palau 100: Concert "L'ocell de foc de Stravinsky" amb Soltani, Orquestra Simfònica d'Islàndia & Ollikainen
- Where:
- Palau de la Música Catalana
- When:
- 18/03/2026
-
Cicle Palau 100: Concert "Daphnis et Chloé de Ravel" amb l´Orquestra Simfònica de la SWR d’Stuttgart & Roth
- Where:
- Palau de la Música Catalana
- When:
- 20/01/2026
-
Cicle 'Palau Fronteres': Concert "Ortiz, Shaw, Kahane i Smith" amb Attacca Quartet
- Where:
- Palau de la Música Catalana - Petit Palau
- When:
- 23/01/2026