Cicle "La llei del gènere. Valeria Sarmiento / Raúl Ruiz"

Back

Exiliats a França des del 1973, els cineastes xilens Valeria Sarmiento i Raúl Ruiz, mort el 2011, han creat cadascun una obra notable, i aquesta retrospectiva pretén posar en relleu les seves afinitats i diferències. 

A més de col·laborar mútuament en el muntatge i en el guió, les seves filmografies posen de manifest temes sovint semblants, que evoquen qüestions d'exili, identitat i colonialitat. 

De manera irònica, fins i tot paròdica, la subversió del gènere n'és sens dubte el fil conductor. Anar més enllà de la llei del gènere és un imperatiu, tant si es tracta de sèries culturals populars (melodrama, fotonovel·la, aventura, policíac, documental) com de la categoria del gènere en el sentit de construcció social, molt evident a les pel·lícules de Valeria Sarmiento per l'atenció prestada al paper de les dones. 

Sense pretendre ser exhaustiva en vista de les seves nombroses pel·lícules, ni inventar artificialment una parella de cineastes, l'objectiu d'aquesta retrospectiva és presentar aquelles obres poc vistes a Espanya, observar-ne les semblances i les diferències, i constatar el poder formal i polític del cinema en dos artistes amants de l'experimentació narrativa.

Consulteu programació en aquest enllaç.

Schedule

Others

Tickets sold at:
Filmoteca de Catalunya.
Occur on:
Filmoteca de Catalunya.
Organised by:
Filmoteca de Catalunya.

Filmoteca de Catalunya

Address:
Plaça de Salvador Seguí, 1*9
District:
Ciutat Vella
Neighborhood:
el Raval
City:
Barcelona
Where
Filmoteca de Catalunya
When
From 02/10/2025 to 31/10/2025

Phone number

Switchboard:
935 671 070

You may also be interested in...