To search for activities or entities and facilities, access the complete BCN Guide.

Saps què són els processos geològics? Quin és l´efecte de l´erosió, sedimentació o vulcanisme? Ho descobriràs al Mur geològic de CosmoCaixa.
El Mur geològic de CosmoCaixa està format per set grans peces reals originades per processos geològics diferents, que han contribuït a modelar l´estructura del planeta.
l Mur geològic és un dels elements emblemàtics de CosmoCaixa. Cada tall il·lustra una estructura geològica i va acompanyat d'un experiment que mostra els processos geològics que l'han originat. Alguns són superficials, com l'erosió i la sedimentació, i altres són processos interns, com el vulcanisme, les falles o els plecs.
Amb la geologia a l'abast de la mà, podrem gaudir de la bellesa de set peces de roca procedents de diversos indrets, amb una longitud total de 24 metres i un pes conjunt de més de 90 tones. Cadascuna il·lustra un procés geològic que ha estat d'importància fonamental en l'estructura i la formació del planeta.
Les set peces que formen el Mur geològic mostren com els processos geològics modelen l´orografia terrestre. Les sals potàssiques de Súria i les pissarres de Lleó són el resultat dels plecs que pateixen les roques, i les fractures o diàclasis del gres de Puig-Reig ens permeten entendre com es formen. D´origen més llunyà, les varves glacials d´Itú són capes primes que mostren el procés de sedimentació ocorregut al fons d´un llac glacial brasiler. Les dunes fòssils de Palma, formades per carbonat càlcic procedent de fragments de closques d´animals, formen la pedra arenosa de les Illes Balears. Finalment, podem veure com el volcà Croscat ha format les gredes volcàniques d´Olot, i com, quan els sediments es mouen i la roca no es pot deformar, la pedra es trenca i apareix una falla, com la que s´aprecia al bloc de pedra de Crespià.
Dos tipus de processos geològics esculpeixen el territori. Uns són d´origen extern, es produeixen a la superfície terrestre. Inclouen la pròpia descomposició de les roques, anomenada meteorització, l´erosió, que implica el desgast del sòl i de les roques i el transport d´aquest material d´un lloc a un altre del paisatge, i la sedimentació, fase en què aquests materials tornen a ser dipositats a la superfície. Són diversos els agents físics involucrats: l´efecte de l´aigua en tots els seus estats, el vent, la temperatura, la humitat o els propis éssers vius. D´altra banda, els processos geològics d´origen intern es desencadenen a partir de moviments que tenen lloc sota l´escorça, com les erupcions volcàniques o els terratrèmols. A través de la història de la Terra, tots aquests fenòmens han anat modelant un paisatge eternament canviant i han determinat, en gran part, les característiques de les roques.
Schedule
| Days | Hours | Preus | Observation | |
|---|---|---|---|---|
|
Cada dia i festius excepte 24 desembre, 31 desembre i 5 gener Tancat 25 de desembre, 1 i 6 de gener |
de 10:00 h a 20:00 h |
Entrada general: 8 €
Gratuït: - joves fins al 16 anys - clients "La Caixa" - 11 de febrer (Santa Eulàlia) - 18 de maig (Dia Internacional dels Museus) - 24 de setembre (la Mercè) |
L'entrada general inclou accés al museu i a les exposicions. | |
|
24 December,
31 December i 5 January |
de 10:00 h a 18:00 h | |||
|
La Nit dels Museus 2024: 18 de maig |
de 19.00 h a 01.00 h |
Entrada Gratuïta |
La Nit dels Museus |
Others
- Tickets sold at:
- CosmoCaixa Barcelona.
- Occur on:
- CosmoCaixa Barcelona.
CosmoCaixa Barcelona
- Address:
- Carrer d'Isaac Newton, 26
- District:
- Sarrià-Sant Gervasi
- Neighborhood:
- Sant Gervasi - la Bonanova
- City:
- Barcelona
- Where
- CosmoCaixa Barcelona
- When
- Permanent event
Phone number
- Switchboard:
- 932126050
Website
- Web venda d'entrades:
- https://cosmocaixa.org
You may also be interested in...
-
Visita comentada e inaguració a l'exposició "L’obra en obres"
- Where:
- Centre Cívic Urgell
- When:
- 05/02/2026
-
Programa 'Art, Guerra i memòria': Exposició 'Tinta contra Hitler. Mario Armengol, caricaturista a la Segona Guerra Mundial'
- Where:
- Museu Nacional d'Art de Catalunya
- When:
- Del 08/10/2025 al 11/01/2026
-
Centenari del Metro de Barcelona: Exposició de trens històrics 'Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona'
- Where:
- Esplanada davant del Centre Cultural la Farinera del Clot
- When:
- Del 15/11/2025 al 10/01/2026
-
Pessebre del Monestir de Pedralbes
- Where:
- Museu Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
- When:
- Del 13/12/2025 al 02/02/2026
-
Exposició "En el mar de Sorolla con Manuel Vicent"
- Where:
- Palau Martorell
- When:
- Del 05/12/2025 al 06/04/2026
-
Exposició 'Misèries humanes' de Ramon Calsina
- Where:
- Fundació Privada Vila Casas - Espais Volart
- When:
- Del 19/09/2025 al 18/01/2026
-
Mostra 'Mira qui caga!'
- Where:
- La Casa dels Entremesos-Centre de Producció i Difusió de Cultura Popular Tradicional de Barcelona
- When:
- Del 12/12/2025 al 15/01/2026
-
Visita guiada a l’exposició del CCCB "Rodoreda, un bosc"
- Where:
- Centre Cívic La Sagrera La Barraca
- When:
- 13/03/2026
-
Exposició de pintures en aquarel·la per Nadal i paisatges d’hivern
- Where:
- Casal de Gent Gran Navas
- When:
- Del 09/12/2025 al 24/12/2025
-
Exposició 'La casa oberta'
- Where:
- Centre Cívic Casa del Rellotge - Sala d'Exposicions
- When:
- Del 04/12/2025 al 30/01/2026
-
Barcelona Districte Cultural - Temporals: Exposició "CHIMÆRA" d'Arash Fayez
- Where:
- Centre Cívic Guinardó - Sala d'Exposicions Jaume Valor
- When:
- Del 12/03/2026 al 09/05/2026
-
Nadal als Museus: The value of water. Objects for its management and use
- Where:
- Disseny Hub Barcelona
- When:
- Del 03/10/2025 al 11/01/2026
-
Nadal als Museus: El pessebre de La Casa dels Entremesos
- Where:
- La Casa dels Entremesos-Centre de Producció i Difusió de Cultura Popular Tradicional de Barcelona
- When:
- Del 29/11/2025 al 02/02/2026
-
Exposició 'Joan Miró Col·lecció'
- Where:
- Fundació Joan Miró - Museu
- When:
- Permanent event
-
Exposició 'Sentir el patrimoni' al Museu Etnològic i de Cultures del Món - Seu Parc Montjuïc
- Where:
- Museu Etnològic i de Cultures del Món *Parc Montjuïc
- When:
- Permanent event
-
"L'Ou com Balla 2025. Corpus": Exposició del Seguici Popular i catifa floral a l'Ajuntament de Barcelona
- Where:
- Ajuntament de Barcelona
- When:
- Del 19/06/2026 al 22/06/2026
-
Exposició permanent sobre la vela oceànica i les grans regates al voltant del món
- Where:
- Centre d'Interpretació de la Barcelona World Race
- When:
- Permanent event
-
Exposició 'Base Antàrtica'
- Where:
- CosmoCaixa Barcelona
- When:
- Permanent event
-
Exposició 'Textura orgànica'
- Where:
- Centre Cívic l'Elèctric
- When:
- Del 04/03/2026 al 20/03/2026
-
Exposició 'Diàlegs d’esperança des de l’art contemporani'
- Where:
- Museu Diocesà de Barcelona
- When:
- Del 05/11/2025 al 02/02/2026