To search for entities and facilities or courses and workshops, access the complete BCN Guide.

Joan Brossa (1919-1998) va començar a escriure al Front de Catalunya, mentre lluitava amb l’Exèrcit Popular durant la Guerra Civil Espanyola. Més tard, ja a Barcelona i en el context gris i cru dels primers anys de postguerra, durant els quals la repressió franquista s’acarnissà brutalment contra els perdedors, trobà en l’art i la literatura una escletxa de fuita cap a la llibertat. L’exposició que presentem parteix dels inicis dels anys quaranta en què el jove Brossa, acabat de tornar del front militar, entra en contacte amb l’avantguarda cultural catalana i, de la mà de Joan Miró i J.V. Foix, comença a explorar els codis literaris i plàstics. En aquests anys Brossa fonamenta també el seu univers creatiu d’una estètica surrealista amb la creació de la revista Dau al Set, acompanyat de Joan Ponç, Arnau Puig, Modest Cuixart, Antoni Tàpies i Joan Josep-Tharrats.
Deixant enrere aquests primers anys, al llarg de tota la seva vida, la constant necessitat de posar l’art i la literatura al servei de la comunicació, el va portar a investigar i experimentar amb els codis tradicionals que considerava caducs, limitats i limitants. Tot i que es va considerar per sobre de tot, “sempre un poeta”, Brossa va treballar la prosa, la poesia, el teatre i el guió cinematogràfic. Encara que per la seva capacitat de síntesi i d’adaptar-se als nous codis, considerava el teatre i la poesia com els veritables gèneres d’avantguarda entre els quals no hi havia d’haver límits, i en són mostra les accions poètiques properes a la performance que va realitzar als anys noranta. Finalment, l’exposició vol mostrar com des d’un posicionament combatiu i contestatari, sovint amb una ironia mordaç i amb la contundència del convenciment, Joan Brossa va fer de la defensa de la llibertat el seu estendard de poeta i d’home; i de la sorpresa, la imaginació i la profunditat íntima, el seu llenguatge creatiu.
Anna Llopis Cardona és historiadora de l’art i gestora cultural. Ha treballat en diferents museus i institucions i ha col·laborat en projectes expositius tant artístics com d’autor. També ha comissariat exposicions d’art i temàtiques per a institucions com la Fundació Vila Casas, la Xarxa de Biblioteques municipals de Barcelona o Tinta Invisible Edicions. Actualment és coordinadora d’exposicions al Museu Picasso de Barcelona, feina que combina amb la col·laboració en d’altres projectes de comissariat i recerca vinculats a l’art contemporani català.
Schedule
Days | Hours | Preus | Observation | |
---|---|---|---|---|
Dimarts |
de 15.30 h a 20.00 h |
Entrada Gratuïta |
Inauguració: dijous 9 de novembre a les 9.30 h | |
Dimecres, dijous, divendres i dissabte |
d'11.00 h a 20.00 h | |||
Diumenge |
d'11.00 h a 18.00 h |
Others
- Occur on:
- Centre de les Arts Lliures.
Fundació Joan Brossa - Centre de les Arts Lliures
- Address:
- Carrer de Flassaders, 40 - 40A
- District:
- Ciutat Vella
- Neighborhood:
- Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
- City:
- Barcelona
- When
- From 09/11/2023 to 20/07/2025
Phone number
- Tel.:
- 93 458 99 94
Website
You may also be interested in...
-
Exposició "Trementina. Recerca artística de les dones que anaven pel món, amb la natura a la butxaca"
- Where:
- Centre Cívic El Sortidor
- When:
- Del 20/03/2025 al 23/04/2025
-
Inauguració de l'exposició "De la línia a la forma: una oda a l´art"
- Where:
- Centre Cívic Joan Oliver - Pere Quart
- When:
- 06/05/2025
-
"Festa Major del Guinardó": Exposició '32a convocatòria: Les Àvies i els Avis escriuen contes i els infants els dibuixen'
- Where:
- Casal Mas Guinardó
- When:
- Del 16/05/2025 al 23/05/2025
-
Setmana tèxtil: Exposició "250 aniversari de l´escola d´art i disseny Llotja”
- Where:
- Centre Cívic Vil·la Urània
- When:
- Del 06/06/2025 al 28/06/2025
-
Exposició 'Passat, present i futur de la diversitat sexual i de gènere'
- Where:
- Centre Cívic Vil·la Florida
- When:
- Del 02/06/2025 al 30/06/2025
-
Visita a l'exposició permanent 'Col·lecció d'escultura Gabinet del col·leccionista Estudi-biblioteca de Frederic Marès'
- Where:
- Museu Frederic Marès
- When:
- Permanent event
-
Experiència immersiva "Jules Verne 200"
- Where:
- Centre d'Arts Digitals l'Ideal
- When:
- Del 20/09/2024 al 27/04/2025
-
Exposició "A través de la finestra”
- Where:
- Casal de Barri Bac de Roda - Poblenou
- When:
- Del 06/06/2025 al 27/06/2025
-
Exposició 'Pallassos Sense Fronteres, 30 anys Una eina de construcció massiva'
- Where:
- Teatre Lliure - Sala Lliure de Gràcia
- When:
- Del 09/10/2024 al 31/07/2025
-
Visita guiada a l'exposició "Aquelles petites coses"
- Where:
- Centre Cívic Joan Oliver - Pere Quart
- When:
- 09/07/2025
-
Exposició “Expressionisme abstracte nord-americá"
- Where:
- Centre Cívic Barceloneta
- When:
- Del 26/06/2025 al 25/07/2025
-
Inauguració de l'exposició "Gara i l´energia que ens envolta"
- Where:
- Centre Cívic Joan Oliver - Pere Quart
- When:
- 29/05/2025
-
Cicle Primavera Verda 2025 Exposició "La primavera no és eterna i, en realitat,anem fent,no?" amb Jordi Coll
- Where:
- Centre Cívic El Coll - La Bruguera
- When:
- Del 08/05/2025 al 01/06/2025
-
Exposició "Veus de resiliència: dones gitanes en lluita"
- Where:
- Centre Cívic del Bon Pastor
- When:
- Del 02/04/2025 al 30/04/2025
-
"Festa Major de Fort Pienc": Exposició 'Cartell de Festa Major'
- Where:
- Centre Cívic Ateneu Fort Pienc
- When:
- Del 13/06/2024 al 15/06/2025
-
Exposició "La retirada"
- Where:
- Centre Cívic Trinitat Vella
- When:
- Del 29/05/2025 al 23/06/2025
-
Festa Major de Sant Josep Oriol 2025: Exposició 'El nostre lladregot. 30 anys d'en Perot lo Lladre'
- Where:
- La Casa dels Entremesos-Centre de Producció i Difusió de Cultura Popular Tradicional de Barcelona
- When:
- Del 14/03/2025 al 27/04/2025
-
Exposició "Todos los detalles que pudieran haberse omitido"
- Where:
- Centre Cívic Can Felipa
- When:
- Del 15/05/2025 al 26/07/2025
-
Festa Major del Putxet: Exposició col·lectiva "Crea Putxet"
- Where:
- Casal de Barri Espai Putxet
- When:
- Del 05/06/2025 al 26/07/2025
-
Exposició "Veus de dona"
- Where:
- Casal Mas Guinardó
- When:
- Del 05/05/2025 al 30/05/2025