
Experimentació. Una activitat que estimula l’interès pel que no es veu a través de l’experimentació.
CosmoCaixa estrena un nou espai permanent en què us podreu submergir en un món invisible a l’ull humà. Micràrium és un espai pioner a Espanya i un dels pocs a Europa que permet explorar el món microscòpic a través de l’experimentació.
El visitant és alhora observador i protagonista; de fet, a més de preparacions del món mineral, vegetal i animal, al Micràrium els visitants es poden observar a ells mateixos amb els instruments de magnificació: pèls, pell o fins i tot la roba són objectes que es poden veure i comentar.
L’objectiu és reforçar la idea que el món microscòpic no ens és aliè, que forma part de la nostra realitat, encara que no el puguem veure.
L’activitat a Micràrium comença en un espai immersiu amb una pantalla semicircular i un so envolupant ens transmet la sensació d’encongir-nos fins a veure el món des d’una perspectiva completament nova.
Després, l’activitat d’experimentació es trasllada als diversos espais de Micràrium on es poden observar mostres diminutes a través de microscopis, lupes o altres artefactes, i els visitants podran capturar les seves pròpies fotografies digitals.
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
Dissabte i diumenge i festius |
a les 11.30 h i
a les 13.00 h |
Entrada general: 6 €
Els menors de 14 anys han d’anar acompanyats d’un adult per visitar CosmoCaixa. Tots els assistents n'han d'adquirir una entrada, adults i infants.
Els menors de 3 anys tenen l'entrada gratuïta però n'han d'adquirir el tiquet. |
Català. Durada: 90 minuts. | |
a les 16.00 h |
Castellà. Durada: 90 minuts. |
Altres
- Se celebra a:
- CosmoCaixa Barcelona.
CosmoCaixa estrena un nou espai permanent en què et podràs submergir en un món invisible a l’ull humà. Endinsa’t en Micràrium!En aquest espai pioner podràs explorar el món microscòpic. Controla diversos instruments de magnificació, prepara les teves pròpies mostres i emporta’t les fotos!
Des que es va inventar, el microscopi va revolucionar totalment el món de la investigació científica. Però, a més, va influir en el món de l’educació i la divulgació científica, probablement com cap altre instrument científic ho ha fet mai, tret potser del telescopi. Malgrat això, la major part de la ciutadania no ha tingut l’oportunitat d’observar el món des de les lents d’un microscopi o altres sistemes de magnificació. Una gran part del món que ens envolta ens és invisible als ulls.
En aquest marc, per mitjà del nou Micràrium de CosmoCaixa es vol estimular l’interès pel que no es veu a través de l’experimentació dins d’un entorn museogràficament atractiu en què l’usuari també n’és el protagonista.
Plegats ens submergim en les entranyes de tota mena de materials, naturals i artificials, orgànics i inorgànics: sorra de la platja, minerals, micrometeorits, protozous, llevats, cianobacteris, larves, plomes, microplàstics i fins i tot obres d’art!L’espai permanent Micràrium és pioner a Espanya i un dels pocs a Europa que permet explorar el món microscòpic a través de l’experimentació. El visitant és alhora observador i protagonista; de fet, a més de preparacions del món mineral, vegetal i animal, al Micràrium els visitants es poden observar a ells mateixos amb els instruments de magnificació: pèls, pell o fins i tot la roba són objectes que es poden veure i comentar. L’objectiu és reforçar la idea que el món microscòpic no ens és aliè, que forma part de la nostra realitat, encara que no el puguem veure.
L’activitat a Micràrium comença en un espai immersiu on el visitant s’endinsa en un món microscòpic. Un espai immersiu amb una pantalla semicircular i un so envolupant ens transmet la sensació d’encongir-nos fins a veure el món des d’una perspectiva completament nova. Després, l’activitat d’experimentació es trasllada als quatre espais de Micràrium que reprodueixen les diverses àrees de contingut de la sala Univers: Kósmos, Evolució i Fronteres. En aquests espais es poden observar mostres diminutes a través de microscopis, lupes o altres artefactes, i els visitants podran capturar les seves pròpies fotografies digitals.
Es recomana arribar cinc minuts abans de l’inici de l’activitat. Un cop començada, no es podrà accedir a Micràrium.
CosmoCaixa Barcelona
- Adreça:
- Carrer d'Isaac Newton, 26
- Districte:
- Sarrià-Sant Gervasi
- Barri:
- Sant Gervasi - la Bonanova
- Població:
- Barcelona
- Quan
- Des de 22/12/2022 al 26/03/2023
Web
- Web venda d'entrades:
- https://cosmocaixa.org
També et pot interessar...
-
Lletra petita - Tallers de descoberta: Taller Steam 'Robot Slalom', a càrrec d'Explorium
- On:
- Biblioteca Trinitat Vella - J. Barbero
- Quan:
- 28/04/2023
-
Espai d'autodescoberta 'Natura de prop - Diversitat d'abelles'
- On:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona - Jardí Botànic de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Festa de la Primavera als Jardins del Doctor Pla i Armengol
- On:
- Jardins del Doctor Pla i Armengol
- Quan:
- 26/03/2023
-
Taller de circ en família
- On:
- La Gran Clariana
- Quan:
- 01/10/2023
-
Taller 'Banyistes al rescat'
- On:
- El Centre de la Platja
- Quan:
- 25/03/2023
-
Taller de circ en família
- On:
- La Gran Clariana
- Quan:
- 26/03/2023
-
Taller 'Planetari bombolla'
- On:
- CosmoCaixa Barcelona
- Quan:
- Del 13/02/2023 al 31/03/2023
-
Espai de descoberta 'De flor en flor. La seducció vegetal'
- On:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona - Jardí Botànic de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Taller ' "Nendo Dango" en familia: boles d'argila plenes de vida'
- On:
- Centre Cívic Sant Martí
- Quan:
- 23/03/2023
-
Mercat de la Terra Slow Food Barcelona
- On:
- Jardins de les Tres Xemeneies
- Quan:
- Acte permanent
-
Taller 'El jardí d’històries menudes. Contes per obrir bé els ulls'
- On:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona - Jardí Botànic de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
XXIX Fira Biocultura. Fira de les Alternatives i el Consum Responsable
- On:
- Palau Sant Jordi
- Quan:
- Del 04/05/2023 al 07/05/2023
-
Taller 'Laboratori d’històries'
- On:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
- Quan:
- Del 16/10/2022 al 16/04/2023
-
Taller de circ en família
- On:
- La Gran Clariana
- Quan:
- 02/07/2023
-
Taller de circ en família
- On:
- La Gran Clariana
- Quan:
- 04/06/2023
-
Taller de circ en família
- On:
- La Gran Clariana
- Quan:
- 21/05/2023
-
Taller 'Vine a anellar ocells!'
- On:
- Castell de Montjuïc
- Quan:
- Del 05/03/2023 al 04/06/2023
-
Espai d'autodescoberta 'Niu de ciència familiar'
- On:
- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
- Quan:
- Acte permanent
-
Passejada 'Il·lustrem la biodiversitat del Besòs'
- On:
- Llosa de Baró de Viver
- Quan:
- 22/04/2023
Si vols fer una esmena sobre aquesta activitat...fes-nos-la saber