Servei d'Atenció Telefònica per Oferir Suport Emocional a la Ciutadania durant la Crisi Sanitària de la COVID-19

Tornar

L'Ajuntament de Barcelona i el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya han acordat donar un impuls addicional al servei d'atenció telefònica per donar recolzament emocional a la ciutadania. La mesura, tindrà una vigència inicial de tres mesos. Les línies seran ateses per psicòlegs i psicòlogues amb expertesa en l'àmbit de les emergències.

Aquest servei d'atenció psicològica per a la ciutadania en general es complementa amb d´altres serveis específics per a diferents sectors:

- Suport emocional als autònoms i autònomes i petites empreses:

Aquest programa de l'Ajuntament de Barcelona amb les fundacions PIMEC i Salud y Persona funciona des del juny del 2019. El número de telèfon és el 900.505.805, funciona ininterrompudament des de les 6 a les 24 hores, tot l'any, i està atès per psicòlegs i psicòlogues. La clau d'accés a aquest servei específic és ´AUTONOMS2020´.

- Suport emocional a les treballadores de la llar i de la cura:

El número 900.505.805 La clau d'accés és ´DOMICILIO2020´.

- Suport psicològic per a professionals de serveis essencials:

El Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya i la Fundació Galatea del Consell de Col·legis de Metges de Catalunya i l'Ajuntament ha impulsat un servei específic. Aquest telèfon ja existeix per als professionals sanitaris i altres professionals col·legiats de salut, treball social i psicologia. El número és el 93.567.88.56.

- Suport psicològic per al personal municipal en serveis essencials: El Servei de Prevenció de Riscos Laborals de l'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa un nou servei d'assessorament psicològic per al seu personal que treballa aquests dies en serveis considerats essencials.

- Telèfon de l'Esperança. El número és el 682.900.500 i funciona 24 hores al dia durant tot l'any.

- Serveis de suport específicament per a joves que s'han adaptat a la nova situació:

·Aquí T'Escoltem. El programa ofereix escolta i acompanyament a adolescents i joves de 12 a 20 anys. En l'actual context s'han deixat de fer atencions presencials, però es pot contactar telemàticament i fer arribar qualsevol dubte de caire emocional. Igualment, en cas que se sol·liciti, es pot fer una atenció individualitzada per videoconferència. Es pot contactar a l'adreça consulta_aquitescoltem@bcn.cat

·Centre per Famílies amb Adolescents, per a famílies amb fills i filles de 12 a 20 anys, es pot contactar telemàticament i es continua oferint assessorament i atenció individual i familiar amb professionals de l'educació social i la psicologia mitjançant videoconferència. Es pot contactar de dilluns a dijous de 9 a 13 h i de 15.30 a 18.30 h, o bé els divendres de 10 a 13.30 h. Es pot fer via l'aplicació de missatgeria Whatssap al 680.178.972 o al correu saif@bcn.cat.

·Konsulta'm. Dos professionals clínics de cada centre de salut mental que hi ha la ciutat ofereixen assessorament sobre temes de salut mental als i les professionals que treballen amb adolescents i joves. En la situació actual ha calgut aturar les visites presencials, però el servei segueix en marxa amb atencions telefòniques i via correu electrònic:Ciutat Vella à46.07.54 i konsultam_CV@parcdesalutmar.catSant Martí à46.07.54 i konsultam_SM@parcdesalutmar.catSarrià – Les Corts à64.25.73 i konsultam@chmcorts.comSants – Montjuïc à70.89.41 i consultajove@fhspereclaver.orgSant Andreu à58.86.86 i konsultamsantandreu@fetb.orgNou Barris à79.12.71 i konsultam@csm9b.comHorta – Guinardó à88.66.26 i konsultam.hsrafael@hospitalarias.es

Titularitat:
Pública

Telèfon

Tel.:
649756713 de dilluns a diumenges de 9 a 20 h

Si vols fer una esmena sobre aquest equipament o entitat..fes-nos-la saber