
Contacontes. Un cicle gratuït que dona a conèixer les històries de dones vinculades a la ciència, l’art i la història en set museus de Barcelona.
En commemoració del Dia Internacional de la Dona, té lloc el cicle Petites històries, grans dones. A partir d’un contacontes teatralitzat es dona a conèixer la figura d’una dona vinculada amb la història, les col·leccions o el patrimoni de cada un dels set museus participants.
Programació:
- Dissabte 1 de març, 17 h, al Museu Marítim de Barcelona: L' Andrea Comaposada és biòloga i dedica tots els seus esforços a la divulgació del medi marí a través d'activitats de lleure educatiu i sociocultural.
- Diumenge 2 de març, 12 h, al Museu de les Ciències Naturals de Barcelona: La Blanca Martí és il·lustradora científica i naturalista de vocació. Com a il·lustradora ha fet cartells per parcs naturals, llibres i associacions naturalistes i científiques.
- Diumenge 9 de març, 12 h, al Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC): La Dama de les Muntanyes, és -que sapiguem- la primera "catalana" amb poder dins la seva comunitat. Va viure fa més de 3.500 anys i va ser trobada al Coll de Nargó per uns excursionistes.
- Dissabte 15 de març, 17 h, al Museu d’Història de Catalunya (MHC): L’ Antonia La Singla va ser una 'bailaora' que va revolucionar el món del flamenc amb només 17 anys. Va néixer sorda, al barri del Somorrostro, i va aprendre a ballar flamenc sense escoltar la música.
- Diumenge 16 de març, 12 h, al Museu d’Esplugues de Llobregat: Anne Laure Cano és una ceramista francesa. Després d’anys de feina en centres culturals va decidir apostar per la seva vocació creativa, i dedicar-ser completament a la ceràmica creativa.
- Dissabte 22 de març, 17 h, al Museu Olímpic i de l’Esport: Fiona Pinar Batalla és una jove atleta que es va proposar assolir grans reptes esportius després de patir un greu accident que li va fer perdre una cama.
- Diumenge 23 de març, 12 h, al Museu d’Art Nacional de Catalunya (MNAC): La Teresa Lanceta Aragonés és una artista que ha investigat sobre l'art popular tèxtil al Marroc, el treball de les dones en la indústria tabaquera i la catifa espanyola del segle XV.
L’activitat és gratuïta i cal consultar els webs dels museus per reservar l’activitat amb antelació.
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
2 març,
9 març, 16 març i 23 març |
a les 12.00 h |
Entrada Gratuïta |
Cal consultar els webs dels museus per reservar l’activitat amb antelació.
Activitat gratuïta amb aforament limitat
Durada aproximada: 1 hora | |
1 març,
15 març i 22 març |
a les 17.00 h |
Museu Marítim de Barcelona, Museu d'Arqueologia de Catalunya, Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), Museus d'Esplugues de Llobregat, Museu d'Història de Catalunya, Museu de Ciències Naturals de Barcelona i Museu Olímpic i de l'Esport
- Població:
- Barcelona
- On
- Museu Marítim de Barcelona, Museu d'Arqueologia de Catalunya, Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), Museus d'Esplugues de Llobregat, Museu d'Història de Catalunya, Museu de Ciències Naturals de Barcelona i Museu Olímpic i de l'Esport
- Quan
- Des de 01/03/2025 al 23/03/2025
Telèfon
- Tel.:
- 932566002
Web
També et pot interessar...
-
Lletra petita - Sac de rondalles: Narració 'Contes a la mà', a càrrec de Susana Navó
- On:
- Biblioteca Joan Miró
- Quan:
- Del 05/04/2025 al 13/12/2025
-
Sant Jordi: Ball de dracs amb contes narrats
- On:
- A la Plaça Can Galta Cremat
- Quan:
- 25/04/2025
-
Contacontes infantil "La serp Cassssandra"
- On:
- Centre Cívic Trinitat Vella
- Quan:
- 08/05/2025
-
Racó de contes a la Clariana
- On:
- La Gran Clariana
- Quan:
- 30/03/2025
-
Lletra petita - El racó dels pares: Taller per a pares i mares, a càrrec de Patricia McGill
- On:
- Biblioteca Collserola - Josep Miracle
- Quan:
- 05/04/2025
-
Lectures poètiques al Mercat Dominical de Sant Antoni
- On:
- Mercat Dominical de Sant Antoni
- Quan:
- 25/05/2025
-
Lletra Petita - Llibres a escena: "English Story Time: We're going on an egg hunt", a càrrec de Nora Larosche
- On:
- Biblioteca Jaume Fuster
- Quan:
- 08/04/2025
-
Taller 'La viralitat del mal *NOU*
- On:
- Centre Cultural Albareda
- Quan:
- 30/05/2025
-
Lletra petita - Aperitius Musicals: 'Contes cantats', a càrrec de Lucía Barea
- On:
- Biblioteca El Carmel - Juan Marsé
- Quan:
- 18/05/2025
-
Lletra petita - Sac de rondalles: Narració 'Contes a la mà', a càrrec de Gisela Llimona
- On:
- Biblioteca Vila de Gràcia - Rosa M. Arquimbau
- Quan:
- Del 27/03/2025 al 27/11/2025
-
Lletra Petita - El racó dels pares. Primeres passes: Conte 'Ninota', a càrrec d'Ivell Novell
- On:
- Biblioteca Zona Nord - Mària Sánchez
- Quan:
- 23/04/2025
-
Lletra petita - Club de lectura infantil i juvenil: Narració 'Contes a la mà', a càrrec de Marta Catalán
- On:
- Biblioteca Montserrat Abelló
- Quan:
- Del 25/03/2025 al 18/11/2025
-
Festa de Sant Jordi: Contacontes de Sant Jordi "Blanc" 0-3
- On:
- Centre Cívic Vil·la Urània
- Quan:
- Del 23/04/2025 al 24/04/2025
-
Escènic presenta: Espectacle "Estimar és de valentes” de Laura Socaixina i Olza Olzeta
- On:
- Centre Cívic Parc Sandaru
- Quan:
- 14/05/2025
-
Lletra petita - Sac de rondalles: Narració 'Contes a la mà', a càrrec de Mar González
- On:
- Biblioteca Sagrada Família - Josep M. Ainaud de Lasarte
- Quan:
- Del 08/04/2025 al 02/12/2025
-
Molt per aprendre - L'obrador': 'Lectura dramatitzada en veu alta', a càrrec de Teresa Sirvent
- On:
- Biblioteca Vallcarca i els Penitents - M. Antonieta Cot
- Quan:
- Del 22/05/2025 al 05/06/2025
-
Molt per aprendre - Aula Digital: Taller 'L’aventura del mag Martí (6-8 anys)'
- On:
- Biblioteca Vapor Vell
- Quan:
- 25/03/2025
-
Molt per aprendre - Aula Digital: Taller 'L’aventura del mag Martí (6-8 anys)'
- On:
- Biblioteca Camp de l'Arpa - Caterina Albert
- Quan:
- 29/03/2025
-
Diàlegs de Sant Jordi: Olivia Laing i Juan Gómez Bárcena
- On:
- Biblioteca Jaume Fuster
- Quan:
- 08/04/2025
-
Espectacle familiar 'Contes que bufa el vent'
- On:
- Centre Cívic Sarrià
- Quan:
- 29/03/2025